Gå til innhold

Til alle som lurer på hva VATSIM er!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Har i det siste sett at mange har meldt sin interesse for VATSIM, og dette er meget bra!

Men desverre er det alt for mange som bare lager et nytt emne og babler ut spørsmål, kanskje noen også uten å kjørt en selvstendig innsats for å finne svar.

Det er somregel de samme "erfarne" VATSIMerne som må svare og legge ut linker, og jeg kan forstå at de fort blir lei etter å lagt ut den samme linken gang på gang (regner med at de et ferdig word dokument med URLene.. "")

Derfor henviser jeg til "søk" funksjonen som finnes på dette forumet, ta en titt der før dere spør, og se gjærne litt tilbake i tid.

Man trenger ikke gå lengre tilbake enn 1 uke før man finner svar på hva VATSIM er og hva man trenger for å kunne fly der.

Takker for ditt sammarbeid, og jeg legger ved noen linker som takk for din oppmerksomhet. ""

 

På forhånd takk, og en riktig god sommer til dere alle! ""

 

http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=259836&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

 

http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=258999&page=1&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel og bra Ivar, men husk at det vil alltid komme nye, både i forumet og som piloter/ATC, og da synes jeg de bør kunne få stille spørsmål om ting og tang. Dersom "erfarne" simmere ikke ønsker å svare dem.... så trenger de vel ikke det.

 

Personlig synes jeg det er helt greit at folk spør... og jeg ser ikke bort fra at dette også tilfører andre / "erfarne" simmere litt kunnskap.

 

Og ikke glem at kua har vært kalv....

 

Så min oppfordring til nye medlemmer av Vatsim og dette forumet... ta et søk (som Ivar sier) dersom dere er kjent med dette, eller spør.

 

Og god sommer ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel er det en idè å få denne tråden "pinned".

 

EDIT: Hva med å strippe denne tråden for diskusjoner, og heller fylle den med nødvendige linker og tips ang. VATSIM? Da kan det jo være lurt å feste den fast på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og Robert kjemper for likestilling?

Ja vi er flest, og ja de fleste "nye" søker seg til VATSIM, og du har jo selv sett at de aller fleste har spørsmål som angår VATSIM.

Dette var ikke på noe måte ment som å gjøre VATSIM enegyldig på sitt område, men for å gi de som har spørsmål ang. hva VATSIM er og hvordan det fungerer en liten pekepinn, så de slipper å lete så mye og for å lette presset på de som tilstadighet legger ut de samme internettadressene på innlegg som omhandler akkurat de samme spørsmålene.

 

Ang. forslaget ditt så var dette en god idè, men ting ligger nå så er min mening at det ikke er behov for noe slikt, aktiviteten på forumet og online generelt er ikke stor nok til at dette er en hastesak.

Men dette kan helt klart bli nødvendig ved en senere annledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig om at det burde være en tråd på toppen her som er låst, og alltid vil være på toppen. I den tråden burde det være det meste av info om VatSim som feks.

 

Hva man trenger.

Hva hvis "det" skjer, og hva hvis "det" skjer.

Linker til VatSim sin side.

Erfaringer.

 

Ja. Rett og slett alt mulig tenkelig om VatSim som de som lager tråden kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at den form bør ligge på Vatsim/Vacc Norge sine sider er jo der det hører hjemme. Ikke i et fora for alle andre ting ...men gidder ikke svare på de som er egoister og tenker bare på seg selv .. mener ikke å si noe for å såre noen som hels her men alfor mange meninger om alt og ingenting ..for mange kverulanter her syntes nå jeg

 

 

Det var da fælt da...

 

Alt jeg sa var at det burde være en post her om det.

Vet at jeg har skrivd inn noen poster i dette forumet før i tråder om FPI, men alt jeg har skrivd er at jeg har reagert på trafikken som er på FPI.

 

Jeg vil allfall ikke fly på en server som kun har 20-30 stykker oppe i hele verden. Det er rett og slett for kjedelig for meg iallfall. Jeg er ute etter litt liv, og sånn som jeg har forstått det så er det mye mere liv på VatSim enn på FPI.

 

Jeg har jo all min rett til å skrive hva jeg mener.

At programvaren til FPI er bra støtter jeg med hele mitt hjertet. Iallfall når man ser den flyten som er der.

Det skal FPI ha uten tvil.

 

Poenget er som Ivar også har skrivd her. Nesten alle velger VatSim som er nybegynnere. Grunnen er vel for at VatSim er så utrulig stort og kjent. VatSim har gjort det bra og har fått med seg utrulig mye mennesker.

Når SB-3 kommer ut (som KOMMER ut snart "" ) vil ikke VatSim få noe mindre folk heller. Flyten vil også måle seg opp mot det FPI har.

 

Dette er ikke skrivd for å svartmale FPI på noen måte, men 98% av det som blir satt inn i denne seksjonen på forumet her er om VatSim, og med så mye spørsmål om ting som har med VatSim å gjøre så burde det være en tråd på toppen her som er låst og har det meste av info om VatSim. På den måten vil det bli mye mindre tråder om problemer og spørsmål ang. VatSim. Da blir det mere plass på serveren, mindre suttring om at inen vet svar på et evnt. problem eller at det ikke er noen som gidder å svare. Man slipper også tråder med totalt avsporing ""

 

Hva mener dere om å få ADMIN til å Gruppere for de forskjellige Online selskapene ??

 

Ja det hadde kanskje vært en god ide.

Det kunne vært satt opp 3 nye seksjoner ang. flyging online.

En om VatSim.

En om FPI.

Og en om IVAO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dette burde være med... Står ikke alltid i manualer...

 

For å fjerne den meldingen "Do you want to load HostSB?":

1. Trykk Start->Kjør->%appdata%\\microsoft\\fs9

2. I den mappen skal det ligge en fil som heter FS9.CFG, høyreklikk på den->rediger.

3. Nederst limer du inn :

[Oldmodules]

HostSB.dll=1

 

Lagre filen.... Du bør kanskje ta en backup først... ""

Da skal ikke den meldingen plage deg mer...

 

For å fly på VATSIM må du (hvis du ikke har kjøpt den) registrere FSUIPC for Sqawkbox.

Koden du kan bruke til FSUIPC er:

SquawkBox.exe

Product: "SquawkBox 2.3", Company: "None"

KEY = LWVQ 7I2V 9GPB

 

For å registrere Sqawkbox trykker du på modules i FSmenyen(hvis du er i "fullscreen" må du trykke på [alt] knappen for å vise menyen) -> FSUIPC -> Regisrer application (husker ikke hvordan det skrives, beklager "")

Skriv inn koden og program ""

Kanskje det hjelper noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. Tom Arne Paulsen´s innleg, støtter jeg fullt ut at det kanskje var en ide at legge ut 3 seksjoner som omhandler VATSIM,-FPI,-og IVAO. Mye krangel om hva som er best ville stoppe, da alle kunne linke seg inn på hva interessen var, og hvor man føler seg hjemme.

Bra helg til dere alle ""

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...