Gå til innhold

Første A380 er på egne hjul !!


Stian Svensen

Anbefalte innlegg

Joda. Den blir nok bra den der, man kan ialefall se at det blir en a380 selv om det gjennstår en god del. Men var det ikke i 2004 den skulle komme på vingene da, ser ikke akkurat sånn ut nå.

 

Første flyvende prototyp tar av 5. februar tror jeg. Denne prototypen skal stresstestes på bakken i et par år, inntil vingene knekker av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer med denne første er at de gjør som følgende..

 

testen på bakken feks:

 

Hvordan maskinen svinger/manøvreres på bakken, tester den på forskjellige underlag osv osv....

 

Ang ving knekkingen så skjer det på en måte der de stropper opp vingene og bøyer de til de brister.

___________________________________________________

 

Første flight vil skje i starten av 2005, og delivery til selskaper vil starte i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første flyvende prototyp tar av 5. februar tror jeg. Denne prototypen skal stresstestes på bakken i et par år, inntil vingene knekker av...

 

Den kommer ikke på egne vinger før februar 2006 da? ""

 

Denne første prototypen skal ikke på vingene overhodet, den er lagd for å ødelegges... Dette for å se hva ramma klarer, hvor mange cycles den kan sertifiseres for osv.

Neste maskin som bygges, som skal påbegynnes i juni/juli, vil få sin første flytyr 5.feb 2005 (tror jeg det var, rundt da i alle fall.) Airbus har vel som mål å få vist den fram under Paris Air Show på Le Bourget neste sommer tenker jeg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Den blir nok bra den der, man kan ialefall se at det blir en a380 selv om det gjennstår en god del. Men var det ikke i 2004 den skulle komme på vingene da, ser ikke akkurat sånn ut nå.

 

Første flyvende prototyp tar av 5. februar tror jeg. Denne prototypen skal stresstestes på bakken i et par år, inntil vingene knekker av...

 

 

Den er ferdig den da? Den skal bare smadres for å se hva den tåler?

 

Har aluminiumen kommet på kroppen? Er aluminumet det grønne vi ser på kroppen? Hvis så, hvorfor er det da alltid flykroppen grønn før den lakkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Den blir nok bra den der, man kan ialefall se at det blir en a380 selv om det gjennstår en god del. Men var det ikke i 2004 den skulle komme på vingene da, ser ikke akkurat sånn ut nå.

 

Første flyvende prototyp tar av 5. februar tror jeg. Denne prototypen skal stresstestes på bakken i et par år, inntil vingene knekker av...

 

 

Den er ferdig den da? Den skal bare smadres for å se hva den tåler?

 

Har aluminiumen kommet på kroppen? Er aluminumet det grønne vi ser på kroppen? Hvis så, hvorfor er det da alltid flykroppen grønn før den lakkes?

 

Airbus benytter seg i av kompisittmaterialer, som karbonfiberkombinasjoner osv, i motsetning til boeing som til nå har brukt aluminium for det meste (7E7 er det første flyet deres som er laget nærmest utelukkende av komposittmaterialer.) Det er derfor flyene har så snodige farger, hvor fargene varierer avhenigig av hvilken fabrikk den enkelte delen er laget på.

For å presisere det jeg tidligere skrev. Den protypen vi ser bilder av her, er den som skal stresstestes. Den skal ikke fly, den skal bare ødelegges.

Neste prototyp som bygges, den skal fly 5.februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, jeg har aldri likt airbus, og A380 forbedret ikke akkurat det synet. A380 er noe av det styggeste jeg har sett! ""

Enig.

 

Og trenden går jo ikke i A380/744s favør.

Flere og flere strekninger som tidligere utelukkende ble trafikert av 747, blir jo nå trafikert av mindre fly, som A340/330 og B777-200/300. (Særlig EU-USA)

 

For å si det sånn, så ville jeg faktisk føle meg mindre trygg på et slikt fly enn på et mindre (les 777 og 340), fordi jeg anser dem som mer attraktive for terrorister, da det er flere mennesker som rammes.

 

Dessuten er det jo dyrere for flyselskapene å fly et fly med 4 motorer (747/A380/A340), enn et fly med 2 (777), så med mindre de regner vanvittig mange passasjerer, lønner det seg vel å bruke et mindre fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...