Gå til innhold

Dine favoritt fly??


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

I de siste årene har jeg flydd de meste flymodeller, alt i fra Boeing og Airbus, dash og ATR og diverse småfly, både Payware og Freeware. Når er jeg mere av den typen som liker de gamle flyene med analoge instrumenter, er ikke så glad i digitale instrumenter, men det går nok bra det også ""

 

Mine favoritt fly med Analoge Instrumenter:

 

1. Captain Sims 727

2. Ready For Pushback 747-200

3. Flight One DC9 og Jetline City DC9

 

Mine favorittfly med Digitale Instrumenter:

 

1. PMDG 737-xxx

2. PSS Airbus A330 og A340

3. Feelthere CRJ-200

 

Mine Favoritt fly blant Turboprop:

 

1. Fandas Dash 8

2. PMDG B1900

3. Eurowings PRO - ATR42 / 72

4. PSS Dash 8

 

jagerfly må være Captain Sims F-104 Starfighter og småfly er vel Cararendos fly.

 

De beste som jeg synes er CS 727 og PMDG 737 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter i den simulerte familien er:

1. DreamFleet Boeing 737-400

2. DreamFleet Cessna Cardinal C177

(3.) FFX Boeing 737-800, har ikke fått fløyet den ennå men den dag kommer nok snart. ""

 

I real life så har vi:

1. Boeing 737-800

2. Cessna 172

3. Cessna 177 (har ikke fløyet en ennå, men den tid kommer vel..

4. Airbus 330-X00, jo større jo bedre.. ""

 

Note: Jeg har kun fløyet Cessna 172 av de overnevnte, men vi får håpe jeg får lagt hånden på stikka til flere av de før jeg pansjonerer meg. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen medfører ingen rangering.

 

- Lockheed Martin F-16C Block 60/62 (?) Fighting Falcon

- Lockheed Martin F-16AM3 Fighting Falcon

- Boeing McDonnel Douglas F-15E Strike Eagle

- Boeing McDonnel Douglas F/A-18E/F Super Hornet

- F/A-22A Raptor

- F-14D Super Tomcat

- BAe/CASA/Alenia etc. (?) Eurofighter Typhoon Tranche X

- Dassault Rafale

- Sukhoi Su-27 Flanker

- Sukhoi Su-30 Flanker

- Sukhoi Su-33 Flanker-D

- Sukhoi Su-34 Strike Flanker/"Platypus"

- Sukhoi Su-35 Super Flanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMDG 737

PMDG B1900 med JL2

FSD Cheyenne/Navajo med JL2

421 med JL2

 

Etter man blir vant med instrumenter som flyter så fint som JL2/4 og PMDG737 så blir det håpløst å gå tilbake til andre instrumenter, som f.eks de i CS727, PIC767 eller RFP 742.

 

For tiden er det bare B1900 for håndflyging av app i henhold til simplates og 73G for bruk av FMS. Feelthere CRJ blir liggende i skuffen til en merge med JL4 er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige meninger å se her!

 

Med fare for å bli mobbet i etterkant.

 

Jeg har kjøpt og tatt i bruk PMDG 73NG.

FMS programmeringen av FMS så ut for meg til å være det store poenget.Ikke missforstå,flymodellen var av et helt annet kaliber enn standard FS.Jeg traff da virkelig centerline for første gang uten hjelp av sidevind! ""

Men navigasjonsmessig er den ikke nødvendig etter min mening.Jeg har derfor sluttet å bruke denne.

 

Å fly SID/Stars med analoge instrumenter,helst på stikka til du har passert 10000fot gir for meg en bedre følelse av tilstedeværelse.Å fly på autopilot blir etter en tid kjedelig.

Siden jeg er student og ikke har råd til å legge tusenvis på bordet i add-ons så er default godt nok for meg.

Ustabile er de,men den dagen jeg behersker disse så kan jeg klare alt!

 

Standard FS!

 

Bare min mening..

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige meninger å se her!

 

Med fare for å bli mobbet i etterkant.

 

Jeg har kjøpt og tatt i bruk PMDG 73NG.

FMS programmeringen av FMS så ut for meg til å være det store poenget.Ikke missforstå,flymodellen var av et helt annet kaliber enn standard FS.Jeg traff da virkelig centerline for første gang uten hjelp av sidevind! ""

Men navigasjonsmessig er den ikke nødvendig etter min mening.Jeg har derfor sluttet å bruke denne.

 

Å fly SID/Stars med analoge instrumenter,helst på stikka til du har passert 10000fot gir for meg en bedre følelse av tilstedeværelse.Å fly på autopilot blir etter en tid kjedelig.

Siden jeg er student og ikke har råd til å legge tusenvis på bordet i add-ons så er default godt nok for meg.

Ustabile er de,men den dagen jeg behersker disse så kan jeg klare alt!

 

Standard FS!

 

Bare min mening..

 

""

 

 

Røske ta! Du skulle gjerne fått skikkelig applaus fra meg om du hadde stått og holdt tale om dette! Jeg er enig med at en del, god del, av FS er veldig bra når man ser på hva som kommer med pakken! Jeg ELSKER å ta meg en tur med default Cessna (eksempel) i ny og ne. Det er fordi jeg liker en slags "hva-kan-du-i-fs" tur, det er for lett og bare stole på AP og fly avgårde. Den dagen man prøver ut med feil på instrumenter osv, så tror jeg det kan bli kjedelig for noen.

 

Nei, default FS er ganske fint, av og til i allefall! ""

 

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...