Thomas Lorentzen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ser det er mange med STU rating som sitter på Gardermoen om dagen... har det skjedd noe nytt i forhold til undernevnte link? http://www.vaccsca.org:82/forum/index.php?showtopic=157 Her står det vel "strikt" at ENGM , ESSA og EKCH skal bemannes av STU+ m/utsjekk for spesifikk plass ? (Ikke for å være kjip, men har det skjedd noe i forhold til regelverket som har gått oss hus forbi?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 la merke til at en Student 1 satt der nå... men har ikke akkurat lyst og gå ut med navn og nei det var ikke jeg som satt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Oisann... Det kommer til stadighet hindringer for å få ATC service fra meg, til slutt sitter jeg vel som AFIS en eller annen plass i landet fordi jeg fortsatt har STU rating. Nei, vi får vel se til å skaffe oss STU+ snart, men det kan fortsatt ta noen måneder før jeg får tid. Så i mellomtiden, so long Gardermoen! Men jeg skal ringe opp til kontrollrommet hver gang jeg skal ut å fly med min nye 737-800! Si meg, er det mange STU som har 217 timer som ATC, deriblandt 115 av dem på Gardermoen? Føler meg ikke så høy i hatten akkurat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 det er meg du sikter til PKJ.. du satt nå der som en og passet på.. bra du har mye og gjøre på fritiden... denne regelen har gått rett forbi meg.. så nå er det bestillt Senior student ranking og utcheck på engm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Si meg, er det mange STU som har 217 timer som ATC, deriblandt 115 av dem på Gardermoen? Da er det vel på tide å tenke på en upgrade da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Si meg, er det mange STU som har 217 timer som ATC, deriblandt 115 av dem på Gardermoen? har 176hrs og 163hrs fra Gardermoen (gnd, twr, app) så ja.. ==) vi får se og komme oss oppover stigen vel Ivar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ja, vi får nesten gjøre det. Har tenkt på dette i lang tid, men har avventet litt pga. alle endringene som har vært i VATSIM VACC N/SCA i det siste, men vi får vel regne med at jeg melder meg opp til en teoritest snart slik at jeg kan få litt kontroll på Gardermoen igjen. Den regelen hadde forøvrig gått rett over hodet på meg også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jarle du er ikke alene, tror det blir mange tester på ENGM frammover. Lurer på hvem som får STU+ først jeg. Måtte le av deg i sta, det var jeg som var SK475 fikk noe problemer når jeg ga på for PMDG copit begynnte å pipe (pip pip pip) når jeg dro på, hadde flaps nede. Men jeg bare rulla av gårde og fløy fulen opp i lufta og da ga det seg. Ble det 3 avgangsklareringer eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Lurer på hvem som får STU+ først jeg. Det er jo helt avhengig av tid og annledning, men jeg skal melde meg opp så snart jeg får tid og annledning. Mest sannsynlig så må vi vente til jeg har fullført VK1, men vi får se, vi får se.. Til de som har tenkt å melde seg opp til STU+ teori eksamen, ta en titt her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Dere som ikke har STU+ ratingen men er ofte på ENGM, ta testen med en gang. Selv hadde jeg rundt 50 timer når jeg tok den, men bestod. Dette var når jeg var meget aktiv på VATSIM. STU+ ratingen er ikke noe vanskelig, og alle dere som er snakker om å ta den er jeg veldig sikker på at vil bestå testen med glans. Bestill teorien, meld deg opp til praksis og så brøyter du plass i timeplanen din til en praksistest ASAP. Det blir for dumt om alle aktive på ENGM forsvinner nå pga. dette. Tid er ikke noe man får, men noe man tar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Arild, det er det jeg sier også tid er noe man må ta, og det har jeg gjort. Venter bare på at noen inne i Scandinavian VAC skal få tatt sg noe tid nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 skal se om jeg ikke skal ta den jeg og i sommer... eller... går det og ta testen i sommerferien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 For de som ønsker test (online utsjekk), husk at dere må anmode om dette via SCA VACC sin webside (under Log on). Etterhvert som SCA Training Department kommer skikkelig på plass, så vil dette fungere etter sin hensikt. Jeg vet ikke om det er noen "venteliste" så langt. Til Per-Kristian; ikke noe problem så lenge det er en SCA ATC Instructor tilgjengelig. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 okey skal se om jeg ikke somler meg til og ta den før.. da vil nok ENBD_V_CTR bli og se mye til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brathole Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hele regelen er for meg rett og slett irriterende.. Men men.. Lurer på om jeg må ta utsjekk på ENGM? Har Senior student rating og ca. 300 timer på ENGM/ENOS.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Arne, Hvis du sjekker SCA VACCs webside, så finner du svaret der Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Ja ikke sant det er best.. De av Dere som er aktive ATC i Norge - beklager Scandinavian vACC, må melde dere inn på Scandinavian vACC Her og registrere Dere på Forumsiden. I følge Scandinavian vACCs Constitution må man være registrert der og følge med på diskusjonene for å opprettholde aktiv ATC status. For å avklare litt - De av Dere med Senior Student Rating ble overført fra vACC Norge til Scandinavian vACC automatisk og fikk da godkjenning til å bemanne ENGM ved åpningen av SCA vACC. De som er Student må selvfølgelig gjennom test på vanlig måte til Senior Student samtidig som denne testen foregår vil checkout for ENGM bli foretatt, slik at man skal slippe å foreta en ny test om man da består. Så det er bare å oppgradere seg. Så igjen følg med på Scandinavian vACCs Web og Forum, det er der det skjer fra nå av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 STU+ teorien er bestått, og avventer kun svar ang. den praktiske delen før jeg har STU+ rating. For dere litt opp i "toppen", er det nå mulig at jeg kan "øve" meg på å sitte på Gardermoen siden jeg har bedt om å få ta testen der? Hvis dette ikke er mulig så synes jeg dette blir litt dumt, all trafikk kommer og går fra Gardermoen, og det blir ikke lett å trene på annen trafikk hvis man f.eks sitter mye på Værnes. Skal man få med seg gode erfaringer bør man for all del kunne øve seg å sitte på Gardermoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Ivar, Når det gjelder "trening" så gjelder følgende: - For å kunne sitte på ENGM (i dette tilfellet) må dette være del av treningsopplegget, så lenge du har STU-status. - Treningsopplegget til SCA VACC er forskjellig fra det de fleste av dere kjenner fra VACCN (se SCA Forum for detaljer) - På SCA Forumet ligger også et dokument for nedlasting som går på "S and SS requirements"; her vil dere finne detaljer på krav Og, når alt dette er sagt, så er jeg ikke "litt opp i toppen" Kun SCA ATC Instructor Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg har meldt meg opp til "trening" og skal sette meg litt bedre inn i hva som kommer til å foregå under opplæringen og uteksamenering. Takker for svar Hans. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei, eg ventar kunn på å få en dato for "eksamineringen" og lurer på kva muligheit eg har til å trene på ENGM uten at Intruktør skal måtte ha falkeblikk på meg`? Så vidt eg veit dekkar eg alle krava for STU til å controllere på capital airport: Restrictions: Only for Senior Students. Exceptions can be made if a Student meets all of the following conditions: - (s)he has passed the theoretical test for STU+. - (s)he has an Instructor that has approved the training. - (s)he does it for training purpose with the goal of taking STU+ and restrictive rating for that capital airport. - (s)he writes “training in progress” in his/her ATIS. - (s)he may not man the position during “event time”* without his/her Instructors direct supervision. Så eg treng bare å sende en mail å spørre om eg er godkjent til trening? Blir så usikker av heile dette opplegget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jan Tore, Du har helt rett, hadde oversett den "lille" men viktige detaljen. Kontakt Jan Kristiansen, som er din Instuctor, og få "go" fram ham. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.