Gå til innhold

Hvilken rullebane?


Roar Nicolaisen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite problem når jeg er ute og flyr turer. Problemet er rett og slett å finne ut tidsnok hvilken rullebane jeg skal lande på til den respektive flyplassen jeg skal til. i virkeligheten er det sikkert nok med ATC muligheter som sier dette til deg i god tid før landing, men om jeg flyr i FS, så og si uten noen ATC så er det litt problematisk. ATIS'ene som er i FS får man alt for sent kontakt med og det er et problem når man skal foreks. skal følge en STAR til en flyplass og må starte en descent til en bestemt tid for å møte en høyde til et waypoint. Om man da ikke vet tidsnok hvilken rullebane man skal lande på, så kan du få et problem med riktig descant for å møte høyden til et veipunkt som tilhører en STAR som igjen tilhører en rullebane.

 

Håper dere skjønner va jeg mener og at noen av dere kan komme med noen glupe løsninger ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde grensen for ATIS i FS9 lå på ganske nøyaktig 50NM, samme avstand som vektorering begynner. Litt plagsomt da... Akkurat på 50NM blir det hektisk på radioen(e) hvis alt er forhåndsinstilt.

 

Ble fort lei vektorerings-"systemet" i FS9, flyr nå full approaches så langt det lar seg gjøre (ved IFR). Arrival/transision punkter kan jo også legges inn etter behov (fra AIP) hvis de ikke finnes i FS9 databasen fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...