Gå til innhold

ATC

Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Per-Kristian, jeg må være ærlig med deg.

Du har sikkert fått hørt det før, men jeg sier det igjen..

Det er alt for mye fram og tilbake med deg, det ene tidspunktet er du i 100%, etterspør ATC slik at de avsetter tid til deg.

Det andre sekundet blir det avlyst av forskjellige grunner, synes det alltid er noe som kommer i veien?

Å spørre etter ATC noen timer (minst) før hadde nok vært litt lurt, men for at noen skal gidde å sitte ATC for deg vil jeg annbefale at du er litt mer nøye på å fullføre flygningen du har annonsert.

Selv om det var litt tåke på ENMS, så er jo ENVA et alternativ.

Der har man jo ILS på begge banene, dessuten er det helt OK sikt der, og er det virkelig umulig for en Widerøes pilot å lande med litt medvind? ""

Men ellers, god påske Per-Kristian! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å etterspørre ATC, men i det siste har det kanskje vært litt mye av det gode, ikke bare fra Per-Kristian, men det er flere fra forumet som har vært litt mye frampå i det siste (Kanskje jeg og Julian også? "")

At man "søker" ATC ved en event er jo helt i orden, men at man skal poste en post hver gang man skal ut å fly synes jeg blir litt mye, iallefall hvis det kommer fra enkeltpersoner.

Hvis det er 2-4 fly (eller mer) som skal ut å fly samtidig så kan det jo være svært nyttig å sende en forespørsel.

Men fortsatt synes jeg det skulle vært slik som på flere andre VACC, f.eks Spania hvor man kan "bestille" en ATC, så fram til at noen gidder å stille opp selvfølgelig.

Forøvrig så holdt jeg på å falle av stolen når jeg så på ServInfo nå, hadde ikke regnet med at det var så mye ATC online.

ENOS_V_CTR, ENGM_V_APP, ENSV_V_CTR, ENBR_V_APP, ENBD_V_CTR og ENBO_V_APP er online i dette øyeblikk!

Savner bare litt ATC på Værnes så hadde dette vært komplett, tenker jeg tar meg en tur på vingene, må jo teste denne nye PC'en online!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det! Da er jo ENVA_V_APP også online!

Bare så utrolig synd at jeg ikke fikk meg på vingene i kveld!

Skammer meg virkelig, men vi får se om vi får tatt det igjen i morgen, kanskje jeg skal straffes med "ingen ATC"... ""

Nesten så jeg begynner å ta etter deg her Per-Kristian, kanskje vi skal bli kompanjonger? ""

Men folkens, dere må ikke glemme at det skal være en utklareringstest på Gardermoen i kveld, starter om noen få minutter (2000 lokal tid). Kom og fly!

Henviser til dette innlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...