Gå til innhold

AVC

Jan Kristiansen

Anbefalte innlegg

håper at problemene mine blir borte da... (når jeg har FS minimert hakker ikke stemmene men når jeg har FS oppe så hakker dem....)

Hadde samme problemet med min 450 MHz-PC, men løsningen ble å lukke ALLE program som ikke er nødvendige for å kjøre simmen. Dette inkluderer antivirus, diverse mail- og chatteprogram, osv. osv..... Er neppe noe feil med høytalerne dine dersom all annen lyd er ok, men lydkortet kan være en feilkilde. Jeg bruker en SB Live 5.1 og det fungerer i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nupe... men så delse denne linjen på 2PCer så... satt og spælla CS mens noen lastet opp bilder på PCen oppe og da... ja jeg hadde godt over 1000 i latency og det er elendig... bruker vanligvis ikke og ha høyere en 100 i latency....

Joda, det er nok akkurat det du gjør. Siden pc'n din kobles til ADSL-modemet i et ethernet-nettverk, er det nettverks-hastigheten du får opp ved å se på nettverkstilkoblings-info.

Nummer en, det finnes ikke 100MBit-linjer her i landet. 100 MegaByte per sekund i nedlasting ville tilsvare 800Mbps. Du kan jo selv tenke deg hvor sannsynlig dette er når en vanlig ADSL-linje har nedlastingshastighet på rundt 1024Kbps, som vil si 1Mbps.

Nummer to, med 100 i latency vil jeg anslå linjen din til rundt 768Kbps i nedlastings-hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nupe... men så delse denne linjen på 2PCer så... satt og spælla CS mens noen lastet opp bilder på PCen oppe og da... ja jeg hadde godt over 1000 i latency og det er elendig... bruker vanligvis ikke og ha høyere en 100 i latency....

Joda, det er nok akkurat det du gjør. Siden pc'n din kobles til ADSL-modemet i et ethernet-nettverk, er det nettverks-hastigheten du får opp ved å se på nettverkstilkoblings-info.

Nummer en, det finnes ikke 100MBit-linjer her i landet. 100 MegaByte per sekund i nedlasting ville tilsvare 800Mbps. Du kan jo selv tenke deg hvor sannsynlig dette er når en vanlig ADSL-linje har nedlastingshastighet på rundt 1024Kbps, som vil si 1Mbps.

Nummer to, med 100 i latency vil jeg anslå linjen din til rundt 768Kbps i nedlastings-hastighet.

Helt feil! 100mbit = 100 megabit, 1 megabyte = ca. 8megabit-Dermed vil en 100mbit linje tilsvare ca 12,5megabyte i sekundet i nedlasting. En vanlig 1024kb linje gir ca 100kb/sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden hvor pirkete vi er i dag da ""

Og når vi er igang; kilo (1000) skrives k, mega (1000000) skrives M, bit skrives b og byte skrives B.

Dessuten må vel dette være feil?

En vanlig 1024mbit linje gir ca 100kb/sek

mens derimot gir en 1024 kb-linje (=1 Mb) ca 100 kb/s i nedlastingshastighet.

Ja ja, noe skal man ha å skrive om slik at antall poster øker ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten må vel dette være feil?

Det har du fullstendig rett i "". Mente selvsagt at en 1024Kbps linje gir 100KB/sec i nedlasingshastighet.

EDIT: Så det var altså ikke mitt innlegg du refererte til "". Stusset litt over at jeg måtte ha rotet så fælt.

Til Thomas:

Tror ikke hodet mitt var helt med når jeg skreiv det innlegget. Til mitt forsvar så hadde jeg en PPL-A teori-eksamen dagen etterpå (i dag) å tenke på, så det var kanskje ikke dette jeg prioriterte i en sådan stund. Var hovedsaklig ute etter å påpeke at Per-Kristian ikke hadde en 100Mbit-linje.

Når jeg ser på det i ettertid er det jo lett å se hvor jeg bommet. Rart jeg ikke så det med en gang, for det er jo skremmende innlysende. Heller ikke vanskelig å se logikken i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Så det var altså ikke mitt innlegg du refererte til "". Stusset litt over at jeg måtte ha rotet så fælt.

Neida. Det var Thomas som hadde en liten skrivefeil (som nå er rettet). "" Men ikke bland bits og Bytes. Selv om det er "to alen av samme stykke" som vi sier, så er det ikke helt det samme "" Og egentlig er vi langt ute på viddene i forhold til topic så vi skal ikke lage noen stor sak av slike bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...