Gå til innhold

Problem med oppkoblingen


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Her må dere trå til og hjelpe.

 

Har i dag forsøkt å hjelpe Ahleksander med å få koblet opp til Vatsim. Som en test fikk jeg alle opplysningene fra han, (ja jeg veit at passordet ikke skal utleveres), men skitt au, ivertfall fikk jeg koblet meg opp med hans data uten problem. Han har ISDN-oppkobling for internett. Vi prøvde også fjernhjelp men det funka heller ikke. Jeg kom ikke inn på hans maskin. Vi får heller ikke sendt filer fra meg til han eller omvendt via MSN. Funker fint for meg mot andre.

 

Han har fått link til sidene for hvordan koble seg opp og har sjekka alle settingene sine. Han har også fått en oppdatert IP-liste fra meg til alle serverene.

 

Ikke noe nytter. Han får fortsatt meldingen: "The attempt to connect was forcefully rejected" når han kobler opp.

 

Kan noen hjelpe han eller har noen ideer om hva dette kan være. Har ISDN-oppkoblinger brannmurer o.l. elelr porter som må åpnes.

 

Han var sist online 17. feb og sier han ikke har gjort noe spesielt med maskina eller programvare frem til nå.

 

Har dere noen gode ideer til hva som stenger han ute????

 

Jeg er tom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bruker Win XP så ville jeg først å fremst ha prøvd å tilbakestille til 17. Feb eller til punktet før den datoen, og sett om det nytta! Da vil han få eliminert om det er noe som han har gjort som er årsaken.

 

Stussa forøvrig litt på det han forklarte i et innlegg om at han skifta callsign etter å ha kjørt både multiplayer i FS og Sb Relay før connecting til SB! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på at serveren du kopler deg opp mot er "oppe"? Jeg fikk samme feilmelding p.g.a. at serveren var nede. Prøv for sikkerhets skyld en annen server. Oversikt over servere (og IP-adresser) finner du bl.a. på ServInfo.

 

Jeg testa mot UK serveren og den funka så det er ikke der problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å stille den tilbake til den 17 :S?

 

Joda, man leser hele tråden, klart det.

 

Han var sist online 17. feb og sier han ikke har gjort noe spesielt med maskina eller programvare frem til nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vedr det siste innlegget, så legges SB dataene i en ini fil ved navn squawkbox.INI. Denne ligger i C:\\Windows (eller C:\\Winnt) Denne fila inneholder de settingene du nevner + vindustørrelse og plasseringer.

Skal ikke love at dine problemer er løst ved å slette denne, men du kan jo prøve... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å komme inn på vatsim. Følger installasjonsveiledningen som ligger på vatsim, og har åpnet portene som man trenger på routeren min. Når jeg starter Squawkbox, får jeg ikke spørsmål om å skrive inn brukernavn eller passord. Må bare velge connect to TCP/IP. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...