Gå til innhold

Det nye navnet blir: "SAS/Braathens"


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Så valgte altså SAS å ikke kutte bort Braathens navnet, og DET gjorde de nok rimelig lurt i. Det nye innenriks-selskapet i Norge skal altså bygges på Braathens sin kostnadstruktur og lønnsnivå m.m. Braathens skal da fortsatt

bli et "lavpris" selskap med "noe attåt", og da opp kampen

med Norwegian. SAS velger å ikke kutte bort Braathens navnet, nettopp pga. tradisjonene og hvilken verdi Braathens

har som merkenavn (takk og lov..).

 

Selv om selskapet nå skal hete "SAS/Braathens" og dette skal altså stå på alle flyene, blir det uansett spennende å

se hvordan fargene blir på flyene.

 

 

Les bl.a. mer her:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det nye selskapet kun skal benytte 737. Skal MD-flyene forsvinne helt fra norge nå da, og hvem skal eventuelt bruke dem? Synes i så fall det er litt leit, mer enn noe annet forbinder jeg SAS med DC9 og MD80-serien.

 

Desverre så forsvinner trolig MD`en fra norsk innenriks i april i år...

Den kommer nok innom både OSL, BGO og SVG i fremtiden også, da som del av det danske sas på ruter til og fra CPH...

 

Filosofien er jo ganske enkel.. En enhetsflåte av kun b737 er mye billigere å drive en en mikset flåte..

Utrolig trist blir det hvertfall. MD80 er vell noe av det vakreste som er laget for å fly

 

Og når det gjelder navnet: Kjedelig ja, men det var som ventet. Jørgen Lindegaard har jo utalt at han ville ta vare på begge merkevarer, og da er det vell ikke så mange andre løsninger enn "SAS Braathens" Event. i omvendt rekkefølge .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det begynner å bli bedre, men fortsatt opererer jo SAS med veldig mange forskjellige typer fly. Men før i tiden var det jo helt sinnsykt, de benyttet seg av en miks av såpass mange forskjellige modeller - ikke rart det ble dyrt i lengden. Har fortsatt noen eldre "SAS Inflight Magazine",

fra "gullalderen", her var det en salig blanding av både Boeing og MD og DC fly (katemaranen var riktignok med også da). Savner egentlig DC10'ern de hadde, men om det blir billig med å ha en såpass stor flypark (av forskjellige typer..) ehh... nei, ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...