Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Så valgte altså SAS å ikke kutte bort Braathens navnet, og DET gjorde de nok rimelig lurt i. Det nye innenriks-selskapet i Norge skal altså bygges på Braathens sin kostnadstruktur og lønnsnivå m.m. Braathens skal da fortsatt bli et "lavpris" selskap med "noe attåt", og da opp kampen med Norwegian. SAS velger å ikke kutte bort Braathens navnet, nettopp pga. tradisjonene og hvilken verdi Braathens har som merkenavn (takk og lov..). Selv om selskapet nå skal hete "SAS/Braathens" og dette skal altså stå på alle flyene, blir det uansett spennende å se hvordan fargene blir på flyene. Les bl.a. mer her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218580 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 SAS/Braathens? Høres helt idiotisk ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 SAS/Braathens? Høres helt idiotisk ut. Enig med deg .. Det blir for langt, synes jeg .. Og to navn passer liksom ikke .. Braasens kanskje ? hahahaha -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, får vel slenge meg på: Høres dumt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jag kom inte så långt ifrån med min "humoristiska" chansning tidigare: Braathens S.A.S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Nei da Jørgen, du var faktisk ikke langt unna.. hadde du BARE kommet på, å bytte om på navnene!!!.. akk ja, he he.. Er ihvertfall glad for at Braathens navnet får bestå, selv om jeg skal være enig i - at det passer best alene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Skal ALLE fly få det nye navnet ? A330 som flyr til ORD kommer det altså å stå SAS/BRAATHENS på siden ? LOL, styggeste navnet jeg har hørt på et flyselskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg tror SAS/Braathens bare kommer til å fly i Norge, det er jo ventet at SAS blir delt i 4, ett selskap hver i Norge, Sverige og Danmark, og ett internasjonalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 du har jo Braathens Sverige eller hvis du vil kalle det Braathens/Malmö Aviation..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 SAS/Braathens blir KUN navnet på den norske delen, som er ett av søsterselskapene av SAS Scandinavian Airlines. Var nettopp nå en flere minutters reportasje på TV2 (Kl: 18:30-nyhetene) med mer film av fly enn hva man har sett tilsammen i doku-såpen "Oslo Lufthavn" på TvNorge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 du har jo Braathens Sverige eller hvis du vil kalle det Braathens/Malmö Aviation..... Trodde det var ikke noe som het dette lengre, jeg. Braathens solgte vel Malmö Aviation for noen år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Nei det gjorde de ikke. Malmö Aviation var det eneste Braathens familien beholdt etter SAS tok over Braathens. Og så vidt jeg vet så gjør Malmö Aviation det ganske bra så ta den SAS.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Så at det nye selskapet kun skal benytte 737. Skal MD-flyene forsvinne helt fra norge nå da, og hvem skal eventuelt bruke dem? Synes i så fall det er litt leit, mer enn noe annet forbinder jeg SAS med DC9 og MD80-serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Så at det nye selskapet kun skal benytte 737. Skal MD-flyene forsvinne helt fra norge nå da, og hvem skal eventuelt bruke dem? Synes i så fall det er litt leit, mer enn noe annet forbinder jeg SAS med DC9 og MD80-serien. Desverre så forsvinner trolig MD`en fra norsk innenriks i april i år... Den kommer nok innom både OSL, BGO og SVG i fremtiden også, da som del av det danske sas på ruter til og fra CPH... Filosofien er jo ganske enkel.. En enhetsflåte av kun b737 er mye billigere å drive en en mikset flåte.. Utrolig trist blir det hvertfall. MD80 er vell noe av det vakreste som er laget for å fly Og når det gjelder navnet: Kjedelig ja, men det var som ventet. Jørgen Lindegaard har jo utalt at han ville ta vare på begge merkevarer, og da er det vell ikke så mange andre løsninger enn "SAS Braathens" Event. i omvendt rekkefølge . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Ja det begynner å bli bedre, men fortsatt opererer jo SAS med veldig mange forskjellige typer fly. Men før i tiden var det jo helt sinnsykt, de benyttet seg av en miks av såpass mange forskjellige modeller - ikke rart det ble dyrt i lengden. Har fortsatt noen eldre "SAS Inflight Magazine", fra "gullalderen", her var det en salig blanding av både Boeing og MD og DC fly (katemaranen var riktignok med også da). Savner egentlig DC10'ern de hadde, men om det blir billig med å ha en såpass stor flypark (av forskjellige typer..) ehh... nei, ikke akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 SAS/Braathens? Høres helt idiotisk ut. Enig med deg, men det blir jo spennende å se hvordan designet blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.