Truls Petter Elven Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Satt og stusset litt over dette bildet her http://www.airliners.net/open.file/518657/L/ Synes det var litt for mange fugler i bildet Er det real eller fake Kan hende at jeg tar feil også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Synes kanskje det er litt mye av det gode der jeg også, men for all del. Det kan også være ekte.. Tatt i et gulløyeblikk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag R. Stangeland Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Heisan, Det der er vanlig på Sola, der er det dessuten måker det er snakk om (ser ut som disse er mindre). Har også vært ute på banen og sopa/spylt/plukket utlagte fugletarmer etter en kollisjon med en slik flokk, ikke noe vakkert syn. Kollisjonen jeg snakker om her, var med en C-208 fra ett selskap på G'moen som jeg ikke husker navnet på. Kollisjonen var om natta og jeg hadde med meg crewet ut for å plukke De var rimelig overgitt. Mekaniker måtte med bil fra Geiteryggen så etter plukkinga bar det rett på hotell med søte drømmer om fugletarmer Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Bildet er nok real.. tviler strekt på at airliners.net ville ha lagt ut et bilde som er fake.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Husk at perspektivet også kan bedra.. det kan godt hende at fuglene er mye lenger fra flyet enn det ser ut som! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har også hørt at man har/hadde fugleskremsler på Sola. Man trykker på en knapp i tårnet, og opp kommer skremslene... Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag R. Stangeland Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Vi har 3 stk fugleskremsler som blåses opp me luft og har også innebyget sirene. Dette styres ikke fra tårnet men er en timer-anordning som sitter inni greia. De er ikke særlig effektive, ei heller skremmeskudd. Hagle er det eneste beista forstår. Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hagle er det eneste beista forstår. Du og han P langeland (Vi Menn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Christensen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er fake! Kig på de forskellige fugle....Nogle af dem flyver præcist i samme vinkel....Jeg tror ikke på det er Real. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Bare lurer på hvorfor noen skulle gidde å fake noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er enig med Aleksander her. Hvem kan ha noe glede av å fake noe sånt? Det er fake!Kig på de forskellige fugle....Nogle af dem flyver præcist i samme vinkel....Jeg tror ikke på det er Real. Disse individene av fugler er jo nærmest identiske for et vanlig menneskes øye, og når det er så mange av dem på en gang så er det jo klart at noen vil fly synkront og ha samme positur i det bildet blir tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Marius Gullaksen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Dette er eg nesten 100% sikker på at er real.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Christensen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 http://www.upit.frac.dk/upload/AirlinersNetPhotoID518657.jpg Look, and learn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg spør igjen: hvem er det som har glede av å fikle med et slikt bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 http://www.upit.frac.dk/upload/AirlinersNetPhotoID518657.jpg Look, and learn.... Så godt som ingen av fuglene du har avmerket ser lik ut hvis du ser litt nøye etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 http://www.upit.frac.dk/upload/AirlinersNetPhotoID518657.jpg Look, and learn.... Kan ikke si meg spesiellt overbevist. Ingen er like... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Nei, dette er jo en 'helt vanlig' fugleflokk. Ikke spesielt stor, men heller ikke spesielt liten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Fin gjeng med Pippiper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 http://www.upit.frac.dk/upload/AirlinersNetPhotoID518657.jpg Look, and learn.... Dette er tåpelig. Du forventer at ingen fugler i en flokk bestående av over 100 individ skal ha noenlunde samme form eller se like ut?? Hvis du mener dette er fake bør du heller ta det opp med fotografen, urettferdig at du skal gi ham et slikt rykte uten at han har mulighet til å forsvare seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Garantert ekte, flokker med fugler er ikke uvanlig på flyplasser. Bruk av teleobjektiv gjør bildet litt "overdrevet", men det er nok ikke manipulert nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Dette blir som å ta, la oss si hundre personer, utstyre dem med samme klær og kanskje sette på dem ei lue også så ikke håret skiller seg så veldig mye ut, be dem gå bortover og ta bilde av dem...da kan du være ganske så sikker på at flere av dem vil se relativt like ut... Jeg tror nok heller ikke at dette bildet er fake... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Tror det er ekte, jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Dette er ekte. Vår danske venn må se bedre etter før han legger inn eksempler på "fakes". Jeg har selv tatt en del bilder med telelinse og ser ingenting unormalt med denne fugleflokken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Men da tok jeg feil at det var fake i hvert fall Men flott bilde er det i hvert fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Ivar Torset Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Det der er ikke fake.. og som sakt hvorfor skulle noe manipulere bilde?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 La merke til en ting. Hvorfer er det ikke skygge etter NOEN av fuglene. Ikke en ensete skygge å se på flyet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 KAN ha noe å gjøre med lyset...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 KAB har da vel ikke noe med dette å gjøre ? Som det allerede er nevnt, det er nok teleobjektiv som lurer oss endel her. Fugleflokken er neppe så nærme flyet som det ser ut til. Dessuten, det er overskyet og fuglene kaster så godt som ingen skygge, ser du noen skygge ifra flyet annet enn at det er mørkere rett under flyet ? Om skyggene skulle falt på flyet så måtte flyet også ha kastet skygge på asfalten bortenfor, og det gjør det ikke. Dessuten, i den linken som er nevnt lengre oppe, hvor en eller annen har laget røde ringer rundt noen fugler. Hvorfor har vedkommende gjort det ? Ingen av de er jo helt like om man tar og klipper dem ut i photoshop og sammenligner dem side om side. Og flesteparten av dem ser jeg jo også at ikke er like uten å klippe dem ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 KAB har da vel ikke noe med dette å gjøre ? En liten tyrkleif fra min side, rettet nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Joda, skjønte det Og om du vet hvem KAB er så skjønner du sikkert kommentaren min også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.