Gå til innhold

Stort flyin 14. mars, Norge-Sverige-Danmark


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

hvorfor bruke skien-SID på fly som skal til EKCH?

 

Må si meg enig i dette her!

 

Jeg trodde da at ATC`en i Norge er gode nok til å håndtere dette?

ENGM skal jo til og med bidra med 2 approaches og 2 CTR stasjoner! Syns GOTUR departure bør være gjeldende for fly til EKCH, på hjemmesiden så står det jo bare "Preferred routing" da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Kristian!

 

Snakket nettopp med en Dansk ATC som forklarte hvorfor ruten må bli annerledes til EKCH fra ENGM! Det er fordi at trafikken ikke skal få en full stopp på waypointet SVD (Sveda VOR)

Fly som kommer fra ESSA og ENGM flyr normalt via SVD, og siden det er ventet en HEL del fly fra ESSA og ENGM til EKCH denne kvelden, så bruker de SVD for ESSA flyene, og ROSBI for ENGM flyene, ganske smart egentlig ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan

 

Joda vi har tenkt litt gjennom dette med noe justerte ruter i forbindels emed flyinet. Ja vi er klar over at dette ikke er slik det "normalt" flys, men vi har en plan. ""

 

Tenk dere all trafikken som skal fra ESA til EKCH, samt fra EKCH til ENGM, tor det kan bli ganske trangt over SVA. ""

Det er jo en fordel for dere også, mindre holding, mindre forsinkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC.

 

så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit...

kan gjerne sendes på E-post...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC.

 

så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit...

kan gjerne sendes på E-post...

 

Skal du sydover så vil det være SKI dep som gjelder. OM du går på eventsiden og download så finner du kart for Gardermoen og der står angitt aktuelle SID og STAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...