O85_ Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det er riktig Vegard! Du må slette alt i VSCS og så laste inn den nye POF fila for deretter legge inn i VSCS... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 okay..behøver altså ikke slette ASRC, men slette alt i VSCS: og hvordan gjør man det da...uff jeg får ikke merket av G-G knappen en gang, for da henger det seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 I hovedmappa til ASRC finner du to filer, GG1.ggp og GG2.ggp, opne dem med foreks notepad og ta bort allt som står skrevet der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 takk for hjelpen! Nå er det store forberedelser til flyinnet. Har lest igjennom hele manualen til ASRC, og tester ut alt mulig og gjør meg klar. Hadde vært ålreit med litt selskap rundt Gardermoen nå (ATC) for å å teste og slikt. Skulle ha testet g-g com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Bra, nå er control, approach og tower oppe. Vi begynner å få trafikk, og tester G-G Communication og tester ut ting med ASRC. Kom og joins oss som ATC eller pilot Det er snart flyinn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Bli sittende hele gjengen, er på vei inn fra Søndre Strømfjord med A340. ETA 21:45... hvis vinden er like god som nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, men da er det jo klart at dette er et mini-flyinn, selv om det skulle bare være forberedelser for atc hehe...kom og fly! og vi mangler delivery og ground! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Husk folkens. I G/G er det viktig at alle er på samme voiceserver for at G/G-kommunikasjonen skal funke helt opptimalt. Derfor har vi i forbindelse med flyinet valgt å bruke UK1 serveren på voice. Både fordi den er stabil, gir bedre lydkvalitet og gir trygghet. Dersom denne svikter bruker vi Avsim sin i stedet. Dette står også forklart i atc-infoen på eventsidene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Da er alle ATC-posisjoner også lagt in på Eurobook. Så nå kan alle som bl.a. bruker servinfo se listen for 14. mars med link til eventsiden. Ser også av Eurobookingen den 14. mars, (sjekk i servinfo) eller her: Eurobooking at store deler av Europa er bemannet med ATC den kvelden. Dette kan bli veldig morro. Her kan det dukke opp trafikk som ikke har booket SLOT i forkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Tror dette blir meget stort. Men skal vi ha en liten testkveld alle sammen eller møtes litt før eller noe. Tror det trengs å teste G-G mellom alle posisjoner. Nå har vi jo delt opp approach og oslo, og om vi kunne brukt litt tid på å sjekke at dette fungerer mellom alle sammen. Oppsettet i G-G og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Vedr oppsett i ASRC. Etter forslag fra Jan S så skal jeg se om jeg kan lage et oppsett for A/G og G/G som dere kan legge og laste rett inn i ASRC. Da er vi sikre på at alle har samme oppsett. Vedr. bruk av G/G så husk at denne ikke skal stå på konstant men bare benyttes til korte beskjeder/meldinger o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Er det noen nerver for morgendagen eller?? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A. H. Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 er vel ikke forseint å melde seg på i morgen vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Som Pilot går det vel greit å melde seg på.... ATC er vel litt værre, men tror det trengtes noen på DEL på første delen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A. H. Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Flott! Blir pilot. Har planer om å gå veien for å bli ATC seinere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Einar kan du slette min booking? ENGM-EKCH med NOW11165 eller no sånt skal helelr sitte ENBO_V_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hva er galt når det ikke går an å monitore en frekvens i G/G. Det virker de første gangen jeg velger å monitore...men etter 3 eller 4 ganger så vil ikke den monitore. Den blinker bare grønt en gang og blir hvit igjen, eller så blinker den konstant grønt. Posisjonen er pålogget. Dette skjer alltid etter en liten stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hei Einar! Ser ut som jeg har booket litt feil, gidder du å slette SAS641 EKCH-ENGM klokken 21:08 UTC! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Vegar, Hvis du sjekker litt på forum for ASRC, og andre steder, så vil du se at alle anbefaler Override for G/G comms. Dette gjør alt enklere for alle parter, spesielt hvis en ATC er opptatt med A/G. Men, for all inter-atc comms, husk å ta hensyn til annen traffik. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 nja...mulig jeg misforstår deg nå..jeg mener ikke intercom. Men monitoring...Det forstyrrer jo ingen. Det er bare avlytting av frekvensen, akkurat som avlytting i A/G...Overriding gjør jo så jeg hører micen til vedkommende hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Hei Einar! Ser ut som jeg har booket litt feil, gidder du å slette SAS641 EKCH-ENGM klokken 21:08 UTC! Done Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kose dere i kveld... Jeg skal jobbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Da har jeg hatt en liten vareopptelling nå 1 time for det hele starter. Vi har hatt 3673 besøkende på våre netsider om flyinet. Av prebooked trafikk har vi: ENGM 37 avganger, 20 landinger ESSA 25 avganger, 28 landinger EKCH 32 avganger, 34 landinger Her vil alle ATC få nok å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 + at det pleier å komme mange fler enn det som er booket!!! Jeg har sånn julaften-følelse eller noe sånt...vet ikke hva slags følelse...er bare helt sykt!! Den store kvelden! "Når flyinnet er i gang er det for en flygeleder som å åpne gaver på julaften" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen F Røiseland Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Fikk akkurat tatt av fra ENGM, så klikka for [sensur] simmen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 .. og nå datt hele VATSIM ned? Kom jo ikke som noe sjokk at serverne ble overbelaste.. Noen burde kanskje lære av tidligere events.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 nå funker det igjen...foreløpig....vil ha MYYYYE mer trafikk!!!!jeg vil svette!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 De første bilder fra flyinet ankommet fra kopimaskina. Sjekk her: Bilder fra flyinet 14. mars Synspunkter på flyinet kan postes på vACCSCA sine forumsider, helst, har satt opp en egen topic der. Post også her om dere vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Folk flyr jo bare mellom EKCH og ESSA jo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.