Per-kristian Jensen Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ekke det det APP gjør da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 DIR er Director, director gjør som sagt final vectoring av flyene! Denne stasjonen brukes bare på større flyplasser, og er kun åpen når det er mye trafikk. Director blir bare kontaktet ved approach, ingen fly som er outbound skal kontakte denne stasjonen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 tar dem fra acc sin grense til slutten av star..når director er oppe er det som regel veldig mye å gjøre, og da har approach nok å gjøre med å lage s-svinger så det holder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ekke det det APP gjør da? Guider flyene inn på star approach, derretter (når flyet er på ils approach tar dir over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hvorfor bruke skien-SID på fly som skal til EKCH? Må si meg enig i dette her! Jeg trodde da at ATC`en i Norge er gode nok til å håndtere dette? ENGM skal jo til og med bidra med 2 approaches og 2 CTR stasjoner! Syns GOTUR departure bør være gjeldende for fly til EKCH, på hjemmesiden så står det jo bare "Preferred routing" da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Control klarerer vel flyet for STAR da. Tower tar vel over når flyet er på ILS... Director sin jobb er vel å få flyene fra IAP og inn på ILS... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Stemmer Kristian! Snakket nettopp med en Dansk ATC som forklarte hvorfor ruten må bli annerledes til EKCH fra ENGM! Det er fordi at trafikken ikke skal få en full stopp på waypointet SVD (Sveda VOR) Fly som kommer fra ESSA og ENGM flyr normalt via SVD, og siden det er ventet en HEL del fly fra ESSA og ENGM til EKCH denne kvelden, så bruker de SVD for ESSA flyene, og ROSBI for ENGM flyene, ganske smart egentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 heisan Joda vi har tenkt litt gjennom dette med noe justerte ruter i forbindels emed flyinet. Ja vi er klar over at dette ikke er slik det "normalt" flys, men vi har en plan. Tenk dere all trafikken som skal fra ESA til EKCH, samt fra EKCH til ENGM, tor det kan bli ganske trangt over SVA. Det er jo en fordel for dere også, mindre holding, mindre forsinkelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 blir det unormalt mye trafikk på østsiden, så er det jo greit å gjøre det slik. Det hadde de nok gjort i virkeligheten også, men slike situasjoner oppstår vel aldri. Jeg holder meg nøytral i den saken. BTW: Når kommer det liste over hvem som har hvilke atc-posisjoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tenk dere all trafikken som skal fra ESSA til EKCH, samt fra EKCH til ENGM, tor det kan bli ganske trangt over SVA. For dere som med en gang tenker SVA VOR, så mener han SVD VOR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Den forrige posten min var ment til Daniel, men Julian klarte¨å lure inn et innlegg i mellom Kan vi ikke ta de SKI/GOTUR etter behov da? <-- Disregard! Engage brain before opening mouth! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Tenk dere all trafikken som skal fra ESSA til EKCH, samt fra EKCH til ENGM, tor det kan bli ganske trangt over SVA. For dere som med en gang tenker SVA VOR, så mener han SVD VOR en test bare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC. så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit... kan gjerne sendes på E-post... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg er ikke helt sikker på hva du tenker på, mener du SID Christian? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tok ein wild guess på LEPA som dest: ENGM SID SKI UZ705 PAM UB31 WOODY UN872 KOVIN UY317 PTV UN860 GUERE UZ365 GAI UN859 MJV DCT LEPA Blir spennende og sjå korleis det går i scandinavia under flyinnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Lurer bare litt på hvordan det skal gjøres med Flight Plan denne dagen.. jeg skal fly sydover, og kunne gjerne tenkt meg å vite om et par Waypoints/vor på utflyging fra ENGM som kommer til å bli brukt.. dette for å lette flyvingen og lette jobben til ATC. så hvis en som skal sitte ATC denne kvelden kunne gitt et par punkter så hadde dette vert greit... kan gjerne sendes på E-post... Skal du sydover så vil det være SKI dep som gjelder. OM du går på eventsiden og download så finner du kart for Gardermoen og der står angitt aktuelle SID og STAR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Da er listen over alle ATC klar. Dere finner den på evensiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 da har jeg fått svar på mitt;) det eneste jeg trengte å vite var vel egentlig hvilken dep. som bli gjeldende, slik at jeg slipper å file masse flight plans;) takker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm.. eg har booka to flightar som pilot men det har kome noko i vegen så eg har ikkje sjans til å fly.. korleis "melder eg meg av" frå flyinet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm.. eg har booka to flightar som pilot men det har kome noko i vegen så eg har ikkje sjans til å fly.. korleis "melder eg meg av" frå flyinet? Tror neppe at dette er noe ploblem.Erfaringsmessig så tror jeg ATC får nok å henge fingrene i,selv om ikke du flyr din flight.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Gi meg beskjed hvilken som skal slettes så fikser jeg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Alle som mtt navn står på. Ein frå Gardermoen til Arlanda og ein frå Arlanda til Gardermoen. Henholdsvis NAX308 og NAX309. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Done Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Takk Einar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 En kjapp "vareopptelling" for ENGM: 24 fly ut fra ENGM og 12 inn til ENGM 2465 treff på sidene på ca 6 døgn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kan noen gi meg linken til den norske manualen av ASRC? Jeg er på skolen, og jeg hentet mailen fra deg, Einar, hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Her er link til norsk manual for ASRC Norsk Manual ASRC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Takk, Einar. Vel...ASRC får feilmelding og henger seg når jeg prøver å gå inn i G-G com. hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Hakli Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei Vegar Har du skiftet POF fil og samtidig beholdt det gamle G/G oppsettet ditt? I såfall vil dette skjære seg. Skifter du POF fil som ikke har samme oppsett som G/G fila, må du definere G/G page på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 må jeg legge in ASRC på nytt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.