Gå til innhold

Humor med fly


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Hei folkens.Jeg tenkte at jeg ville spre litt humor i dag så jeg legger ut et par flyvitser.Kos dere med disse:

 

1: det var en gang en bergenser som satt på et sas fly fra oslo til bergen. Og litt senere sier kapteinen i høytaleren at flyet har mista motorkraft på høyre motor,men at det ikke var farlig men de ble en halv time forsinka til bergen.

 

Litt senere så sier kapteinen at flyet hadde mistet motorkraft på den andre motoren også, og da reiste bergenseren seg opp og ropte ut i kabinen: Søren nå blir vi en time forsinka til Bergen.

 

Vits 2: Det var en gang en svensk SAS pilot som kom inn i norskt luftrom, og så fikk han en melding fra gardemoen TWR:

 

Oppgi posisjon og høyde. Og da svarte svensken: jeg er 180 høy og sitter framerst i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, aldri hørt den første vitsen med bergenserversjonen, og ærlig talt synes jeg orginalen er bedre. Da er de midt over atlanteren i en 747, og de blir en halv time forsinket for hver gang, og når alle motorene er ute tror en de vil bli der oppe. Enbergenser kan vel ikke skjønne at det tar en time om begge motorene kutter når det tar en halv time lengre når en motor kutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vidunderlig mye god humor innen luftfart. Siten www.pprune.org har et forum som heter "ATC issues", emne "ATC humour" hvor det nå er flere hundre eksempler på morsomme/merkelige radiomeldinger mellom fly og bakken.

 

Her er et par eksempler:

*************

While doing circuits at a mil airfield in Norway:

 

Controller: Seascan 124, say call sign of your wingman.

Pilot: Uh... approach, we're a single ship.

Controller: oooohhh! In that case you have traffic at 5 oclock!

************

Marginal wx...small light aircraft calls for start and taxi

 

"xxx TWR, G-ABCD request start and taxi for a local flight"

"G-ABCD start approved, are you going VFR?"

silence

"G-ABCD start approved, are you going VFR?"

silence

"GABCD START APPROVED, ARE YOU GOING VFR?"

pause

"xxxTWR, G-CD no sir, we are not going very far....."

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...