Per-kristian Jensen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Støtter virkelig ikke VATSIM dette? Hvis jeg får motorkutt og elektrisk feil så må jeg fly manuelt og høyde og hdg blir umulig og holde..... vet at det er sjeldent det skjer for det skal egentlig ikke gjøre det men hva vis dette pluttselig skjer? Må man bare disconnecte og leve vidre? Hvis dette er løsningen så er jeg ikke sikker på om jeg gidder og fly stort mer på VATSIM....... Har alldrig værrt simmulert hos meg.... Var ute med 777 i går kveld og så kutta venstre motor og ba om retur til Gardemoen umiddelbart pga. dette..... Det var greit... Så mens jeg skulle readback hdg så kutta pinade mæ strømmen også. Ingen innstrumenter virket og da mener jeg INGEN.... Selv ikke GPS funket... over Torp fikk jeg beskjed av Oslo kontroll om og sette sq 7700? (husker ikke helt) Og fikk klarert nødlaning men så rett før jeg skulle kontakte Gardemoen app så ble dette avlyst... Vedlig dårlig sikt og fikk aldri landet... (disconnecta) forstår dette egentlig ganske godt men det burde bli gjort noe med slik at det er mulig med nødlanding uten innstrumenter++++ (Ops burde vel ikke ha skrevet dette for det bare kommer neagtiv kritikk får håper ikke det ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Så lenge ATC synes det er greit å simulerer nødsituasjoner så kan man gjøre det. Men når ATC ber om "cancel emergency", så må du enten logge av eller fortsette normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 bare så det er sagt.... Jeg simulerer ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Et lite spørsmål: hvordan visste du at du var over Torp uten instrumenter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 hadde torp visual lå i 8000ft da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 bare så det er sagt.... Jeg simulerer ikke.... Kan ikke gjøre annet enn å først sitere Fredrik: Så lenge ATC synes det er greit å simulerer nødsituasjoner så kan man gjøre det. Men når ATC ber om "cancel emergency", så må du enten logge av eller fortsette normalt. Hvordan du får slike failiures uten å ha stilt inn i settings'ene kan jeg ikke begripe. Ser ikke annen grunn enn at du har utført en alt for dårlig pre-flight. Glemt å utføre checklist slik at du mangler noen systemer. For du innser vel at det må være en grunn til at du hver gang får malfunction på flyet ditt? Jeg har brukt MSFS i flere år uten å oppleve én eneste uprovosert feil under flygning, så hvorfor får du plutselig feil hver eneste gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 bare så det er sagt.... Jeg simulerer ikke.... Får du ikke flyet normalt igang igjen når ATC ber om å stoppe emergency må du logge av.. det står i reglene til vatsim. Det gjelder uansett om du bestemmer deg for å leke emergency eller det skjer noe feil med FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Av og til kommer vi opp i tilfeller hvor det skjer etter eller annet med flyet eller simmen. Skjer det noe med flyet slik at man trenger å returnere tilbake til utgangspunktet eller en annen flyplass for nødlaning så får man tillatelse til dette av den ATC som event er online. Det skulle ikke være noe stort problem. Derosm alt i simmen kutter ut slik at du ike har verken instrumenter, strøm eller noe slikt må du jo fly manuelt ned, ikke sant. ATC kan fortsatt gi deg prioritert landing men du må selkv sørge for å komme deg ned. Event kan du få vectors fra ATC. Hvordan du skal kunne fly uten at noe i flyet virker er jo en gåte for meg da!!! Ikke ser du høyde, speed, etc. Ikke får du ned hjulene, flaps osv. Da er det nok best å logge av ja for da er det hos deg noe er feil. Som ATC prøver vi å hjelpe alle så gidt vi kan, men når utstyret ikke virker hos dem som flyr er det lite vi kan gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Vært der, gjort det, kjedelig (som ATC). Var jo da PKJ som fløy ved Bodø, aldri hatt så mange emergencys før, i alle fall ikke på 30 min. Hehe, og nei, jeg hadde ikke trenet på slikt, men syntes det er feil av deg at du skal sitte å si at det bare var en test etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 vel det var det merkelige... hjul,flap,spoiler+++ funket.... hadde det ikke vært for dårlig sikt og at jeg brukte 777 skulle jeg ha landet på Torp som jeg hadde visual i 8000ft.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hm, for dårlig sikt til å lande når du har visuell kontakt med Torp i 8000ft? Kapteinen sine standby instrumenter skal fungere selv om alt annet av strøm kutter ut, du må nok ha gjort noe feil om du fikk motorkutt og elktrisk feil uten å legge det inn. Men jeg kan anbefale FSMaintenance. FUngerer vel ikke for FS2004 enda, men det er veldig realistisk og man kan få over 100 forskjellige failures om man ikke vedlikeholder flyet skikkelig, flyr det skikkelig og følger prosedyrene. Med det må du sjekke at hjulene går opp når du trykker g (eller hva du bruker), og alt det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 FSMaintenance er kult, men synd at det ikke funker med 2004, hvis det gjør det så si i fra !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Arild, typisk FS2002 vær..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 vell jeg bruker FS2004... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg har brukt MSFS i flere år uten å oppleve én eneste uprovosert feil under flygning Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv? Jeg får feil minst 3 ganger hvert halv år. Foreksempel en tur fra Billund til munchen med atr 42-500. Litt etter at jeg hadde tatt av og komt i gang med climben så ble hele panelet SVART! Jeg hadde ikke sagt att det skulle komme noen feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det har vel mer med pc'n din å gjøre tenker jeg.. Noe må du ha gjort galt for å provosere frem feilen, selv om du ikke gjorde det med mening. FS finner ikke plutselig ut at den vil kødde litt med brukeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv? Nei, jeg har ikke det. Det er ikke noe som heter stress-damage elle noe slikt i FS som gjør at flyet etter hvert får snag (med mindre du kjører FSMaintance eller hva det het), så jeg fatter ikke hvordan folk opplever at alt bare blacker helt ut. Når du sier at alt ble svart, mener du at det klikket eller at systemene sluttet å virke? En annen grunn til at det kommer feil kan jo også ha opphav i det at noen flyr ganske avanserte fly uten å i det hele tatt sette seg inn i hvordan alt fungerer. Kan jo tenkes at dere glemte å skru på en generator eller noe slikt, og da er det jo kun en man kan skylde på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv? Nei, jeg har ikke det. Det er ikke noe som heter stress-damage elle noe slikt i FS som gjør at flyet etter hvert får snag (med mindre du kjører FSMaintance eller hva det het), så jeg fatter ikke hvordan folk opplever at alt bare blacker helt ut. Når du sier at alt ble svart, mener du at det klikket eller at systemene sluttet å virke? En annen grunn til at det kommer feil kan jo også ha opphav i det at noen flyr ganske avanserte fly uten å i det hele tatt sette seg inn i hvordan alt fungerer. Kan jo tenkes at dere glemte å skru på en generator eller noe slikt, og da er det jo kun en man kan skylde på... Jeg har bare fått black out EN gang i min fs karriere. Og grunnen til det var at jeg ikke hadde skrudd på generator. Men jeg fikset jo det ganske kjapt MENS jeg fløy. Tviler på at du prøvde å finne ut hva som var galt MENS du var i lufta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Tviler på at du prøvde å finne ut hva som var galt MENS du var i lufta? Hva snakker du om? Har jo ikke hatt problemer sier jeg jo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Daniel sikter nok til Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Daniel sikter nok til Per Kan være lurt å skrive det da . I det minste legge inn et linjeskift . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Daniel sikter nok til Per Kan være lurt å skrive det da . I det minste legge inn et linjeskift . Hehe. Beklager misforståelsen Børge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hehe. Beklager misforståelsen Børge Ingen fare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.