Gå til innhold

Noen som skal ut og fly i sommer ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut å fly i sommer, har allerede vært ute og flydd endel også [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Driver og tar PPL (A) og flyr flere ganger i uken nå (normalt sett), har faktisk akuratt snakket med værtjenesten for hvordan dem forventer at været blir for morgendagen i skien (jeg skal ha flytime igjen da), og han trodde det kunne bli litt bedre enn idag, noe skyer ifra morgenen men dem forsvant ganske fort, mulig noe byger men han trodde også at dem kom til å falle ned lengre inn i landet.

Så det ser positivt ut [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Jørn Løngaard:

Hei !

Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Jeg skal også ut å fly med Premiairs DC10-10 til Kos.

Gleder meg vilt til den ferien.

Drar fra Gardermoen 09.06.00 klokken 06:15

Mvh.

Jørn Løngaard

Sofapilot

Lykke til dere som våger dere opp i det gamle vraket [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg skal til USA via Frankfurt med Delta's nyyyydelige 747-400 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var ute og fløy med premiairs DC10 for en uke siden.

Mallorca-Gardermoen. Masse forsinkelser,men nydelig flyvær.Særlig flott over snøkledde alper.Men også et vakkert syn å komme inn over Oslofjorden og oslo og se all båttrafikken på fjorden.

Men hvorfor i all verden er alltid charterfly så inn i ...forsinket? Har disse flightene en lavere prioritet i luftrommet over Europa,slik at vi som regel blir sittende å vente rundt om kring på diverse flyplasser? Dette skjer i hvertfall meg hver gang jeg er ute å flyr charter.

------------------

Per Bråtebæk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser først til Scotland fra ENGM 15/06-00 med British Airways, skal mellom lande i London for eventuelt fly bytte, Jeg kommer hjem igjen 18/06-00.

Skal også til Gran Canaria i to uker, Reiser med DC10-10 Premiair, den 21/06-00 fra ENGM kl 07.45.

Kommer hjem 05/07-00.

Blir andre gang jeg reiser med DC10-10 Premiair.

mvh

Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det var i ditt tilfelle, men Premiair

er beryktet for sine forsinkelser pga. teknisk svikt. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

DC-10'ene deres er vel ikke blant de mest pålitelige på markedet, men de skal vel erstattes med kun Airbuser nå, så da får man håpe at det bedrer seg.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com" TARGET=_blank>AirPics.Com

http://www.aerofind.com" TARGET=_blank>AeroFind.Com

http://www.3dindex.com" TARGET=_blank>3DIndex.Com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda !

Skal faktisk ut på tur med SAS (B-767) til Bangkok. Svir av alle bonuspoengene mine og tar med familien på ferie til Thailand. Vi har ikke helt bestemt hvor vi drar fra Bangkok, men blir vel sydover til Hat Yai. (Oriental Thai flyr B-727 den veien) og derfra med tog til Malaysia. Perhentian Islands ligger utenfor Kohta Bahru. Ingen pakketurister !!! - Noen av verdens vakreste øyer !! - Det kan også hende at turen går fra Bangkok til Bandar Seri Bengawan, Brunei (Royal Air Brunei), og derfra et eller annet sted på Borneo. Hører de har "action-ferier" oppe på nordenden av Borneo for tiden. Raske speedbåter som kommer og henter deg og dine venner over til Filippinene osv....

Avreise 22.6. via CPH til BKK. Hjem 16.7.

Hilsen Lars,

VBX015 - Virtual Coast Air

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr fra Gardemoen til Brüssel i juni i år for å rekke Norge-Slovenia i EM. Må ta igjen resten av familien som drar to dager i forveien, jeg må muligens opp i muntlig [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Men: Det blir første tur ombord i fly alene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Selvfølgelig frister det med cockpit-tur, noen tips om hvordan jeg kan øke sjansene til å få sitte helt foran??

PS! Reiser også til Bankok i høst [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Forhåpentligvis med jumbo'n

Mvh. Hans Nikolai Førde

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal sannsynligvis ha et par akro-turer med Saab Safir i sommer. =)

ellers så hender det at jeg hiver meg på et fly til Bergen....(fra Stavanger)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg flyr til Kypros med Premiair A300 23/6....fra Landvetter.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

IKKE for at jeg ikke tør å fly fra GM [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image], men vi er 2 familier som hver seg sparer nesten 10.000.-........

Heia Norge......

Sander Johansen

ATCO

Oslo ATCC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker til Kypros 5 juni med Britannia's B757-200.... Har selvfølgelig ordnet slik at jeg sitter i cockpiten nedover... hehe Bilder ol. dukker nok opp et eller anet sted før juli... (sannsynligvis Airpics.com)

Bare 2 uker igjen nå!!!

------------------

Hilsen

Kenneth G. Sørensen

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg håper å fullføre PPL/A i sommer, hvis økonomien holder da [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] og i den forbindelse blir det vel noen lange navturer. Skien-Kristiansand, og Skien-Bergen er planlagt, og jeg håper også på en utenlandstur. Ganske vanlige strekninger med rutefly, men litt mer moro og utfordrene i en C172 når man ikke har særlig erfaring. Dessuten får man jo fly Cessna'n selv, i motsetning til 737'n [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

Vennlig hilsen

Sigurd H Danielsen med 18t 40 min i Cessna 172

PS Fløy forresten Skien-Fyresdal-Skien i kveld, noe som ble en tur med sikksakkflyging mellom regnbygene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet som et slakt i diverse flymaskiner!

Over atlantern, over de russiske steppene, over det indiske hav, middelhavet..tusenvis av timer i en tynn liten tube omgitt av Jet A-1, uten mulighet til å kontrollere utfallet av utgangen! Hver eneste gang har jeg bedt til Gud om at det må gå bra!...Mine bønner har blitt hørt!

Det eneste behagelige med en "long haul flight"...

er det øyeblikket dørene åpner seg..og..stige ned fra leideren og lukte luften av fremmedhet...ahhh..in safe!...Det er det eneste øyeblikket jeg tror på Gud!

Hilsen Odd

[Edited by oddhspjoetvold 20-05-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by PC Reithe:

Hej!

Någon som vet vad BA har för pollicy ang passengers in cockpit?

/P.C [image]
[/image]

BA har ingen regler imot det såvidt jeg vet....

Jeg har snakket med folk som har vært i cockpiten på både B747 og Concorden, så det går sikkert bra....

Det er stortsett i USA hvor det er forbudt (Ved lov!)

------------------

Hilsen

Kenneth G. Sørensen

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig akkurat vært ute å flydd nå [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

30 minutter i baksetet på en Super Decathlon setter virkelig tarmene på plass.... hehe

Loop, Rolls, Barrel-rolls, Inverted loop,

Cuban-eights, Hammer-heads, Stall-turns, Flat-spins....

You name it, i've been there!!

For ikke å nevne de 8 sammenhengende rolls som vi tok over rullebanen på Torp før vi landet... hehe

Flyet var en Super Decathlon som veide 500 kg, hadde en 200 hesters motor(5000ccm). Flyet er stasjonert på Torp, men skal fly i bodø hele neste uke( for de som har interesse av det, så har jeg mobilnummeret til piloten)

Dette er det råeste jeg har vært med på!!! 2,5 negative G i en Inverted loop er tingen!! For ikke å nevne de 6 G som var i den vanlige loopen... hehe

Av de 30 minuttene vi fløy var de kanskje 7-8 minutter med "normal" flyging....

Absolutt å anbefale!! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

------------------

Hilsen

Kenneth G. Sørensen

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...