Arne Brathole Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Siden ServInfo er nede får jeg reklamere nå.. ENOS og ENGM_APP sitter på nå, kl.19.15 Onsdag 7. januar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ok, hvor lenge sitter dere? Tror jeg kommer og tar en tur klokken 2015... Er dere på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ok, I am on my way! Snakkes Mvh SAS1511 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Sitter en god stund og det vil si hvis dere flyr så sitter jeg hele kvelden til rundt 23:00 tiden, ENGM_V_APP PS:2 fly på bakken nå !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja jeg var å fløy ensom å alene me kontrollerne, mye lærerik info jeg fikk hos de hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, da har jeg landet! Var en flott tur det her! ENGM-EGLL, med som vanlig full ATC på EGLL! I kveld var også London information online... En stasjon jeg ikke har støtt på før, vet dere hva disse information stasjonene sin oppgave er? Av ham fikk jeg oppgitt runway in use, og ellers så var han som en vanlig CTR ATC... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Yes, takker for de som tokk seg den frihet til å fly enten til eller fra gardermoen i dag, jeg og TWR koste oss !! Takker igjen, nå er jeg trøtt etter en økt på ca 6 timer som ATC. God natt !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 For de som ikke vet det, så er Servinfo oppe å går igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 For de som ikke vet det, så er Servinfo oppe å går igjen Det var veldig gode nyheter! Og på tide... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brathole Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ja, da sitter jeg og Vegard på gardermoen, bare å komme! Personlig er jeg fryktelig inspirert av streamingen! Så jeg trenger å blåse ut litt ATC fraser... Kom og fly! Kl. er nå 17:10, Torsdag 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jo, Arne... Hvor lenge sitter dere på? Jeg står riktignok på EGLL, men jeg tenker jeg tar returen flighten rundt 2000, så da er jeg nede senest 2200... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark - Rune Bannister Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Stavanger Online, come fly with us Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg tror det er flere her som blir innspirert av å høre på Gardermoen. Selv blir jeg innspirert til å fly, så siden jeg har det litt travelt prøver jeg å høre så lite som mulig........ hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har funet ut en ny ting de sier som ikke jeg har sett hvert skrevet noe sted: Pilot: request clearens ... ATC:You are cleared as filed....sq... Pilot: Cleared as filed...sq... ATC: Read back was correkt, de-is ? Pilot: negative ATC: start up is aprroved, call for push Pilot: start up is aproved, will call for push -- Pilot: Request push ATC: Push is aprroved, call for taxi Pilot: Push is aprroved will call for taxi ---........ osv De spør om avising før de gir starup, og så sier de ikke push and start is aprroved, men først starup og så push. Kansje litt vanskelig skrevet, men håper dere fatter meninga. Kansje også noen skrivefeil når det gjelder engelsken min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvis du hører på streaming fra engm, så hører du at det er slik det gjøres... Men ofte gir de startup aproved før de-ice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det Sondre mener er at ATC spørr om han skal ha de-ice, dette gjøres før pushback... Klarering for de-ice får man ikke... flyene får som regel: SAS1511 push-start completed, taxi GND 1511 taxi zulu, hotel, sierra to de-ice B North SAS1511 zulu, hotel, sierra to B north Når SAS1511 er på sierra taxiway, og nærmer seg de-ice, så får flyet handover: GND SAS1511 contact de-ice 131.67, and call me back, when finished (hender at flyene også får handover til tower, etter de-ice) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det Sondre mener er at ATC spørr om han skal ha de-ice, dette gjøres før pushback... Klarering for de-ice får man ikke... flyene får som regel: SAS1511 push-start completed, taxi GND 1511 taxi zulu, hotel, sierra to de-ice B North SAS1511 zulu, hotel, sierra to B north Når SAS1511 er på sierra taxiway, og nærmer seg de-ice, så får flyet handover: GND SAS1511 contact de-ice 131.67, and call me back, when finished (hender at flyene også får handover til tower, etter de-ice) ja........? Har jeg sagt at han mener noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Men hvorfor er ikke dette tatt med i fraseopplæring rundt om kring på VACC sidene ? Dette er meg en stor gåte. Selv om jeg skal fly real eller på vatsim så må jeg ha de-ice hvis det kreves. "As real as it gets" noen som har hørt det ordtaket der før ? (NB: klandrer noen spesielle personer eller noen ting, bare starter et samtaleemne her.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Thomas, nå tror jeg at jeg misforstod deg... Sorry about that, trodde du mente noe annet! Men da tar vi kvelden! Takk for ATC`en, Sondre og Jan Tore, og god natt! from SAS514! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Men hvorfor er ikke dette tatt med i fraseopplæring rundt om kring på VACC sidene ? Dette er meg en stor gåte. Selv om jeg skal fly real eller på vatsim så må jeg ha de-ice hvis det kreves. "As real as it gets" noen som har hørt det ordtaket der før ? (NB: klandrer noen spesielle personer eller noen ting, bare starter et samtaleemne her.) Selv om det skal være "as real as it gets", så er det jo ikke real når vi ikke har de-ice delen med i fs. Da vil det jo heller ikke være naturlig å lære sofa-pilotene at man skal be om de-ice. Er jo tross alt ikke en pilot-utdanning dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Irriterende at det ikke er de-ice i FS egentlig. Mener ikke oline, men i selve fs.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 når jeg er ATC så spør jeg ofte om folk skal ha de-ice for å øke realismen. De fleste er med på den, og fantasien om en de-ice platform i bruk virker nok bra på mange. SIkkert noen som har lagt merke til at jeg har spurt om det her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Børge: Etter at jeg har spurt om de vil ha de-ice så er det mange som takker ja og taxser til DE-ICING platform Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Grunnen til at de-ice ikke er med på hjemmesidene til VACCN er nok fordi at det er et FÅTALL personer som praktiserer det. Jeg vet ikke om så mange andre enn meg og Julian som requester de-ice, selv om jeg sparer meg når jeg flyr i utlandet og da spesiellt på store flyplasser. Men når jeg flyr i Norge bruker jeg å ta av ising når det er nødvendig, og dette øker relismen litt.. Selv om man bare taxer inn på de-ice plattformen å står der litt før man kaller opp ATC igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 NÅ ER ENGM HELT FULL, fra DELL til CTR KOM OG FLY !!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.