Gå til innhold

Flightsim LAN!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Er det mulig? ""

 

For å si det slik. Tror du at de flytter det til vinterferien, og får dårligere inet, bare fordi du ønsker det ""? Ikke vondt ment altså, bare noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, JEG tar på meg oppgaven:

 

Lanet ser ut til å bli i vinterferien pga noen utoldmodige sjeler "" De vil ha 10 mbit linje istedet for 2 mbit og dermed ble det utsatt ei uke. Det snakk om ei helg + mandag event. tirsdag i området midten-slutten av februar.

 

Mulighet for inntil 70 personer å delta.

Deltakeravgift kr 200-250.

 

Strid om et stort lan eller flere små i Norge.

Strid om når det passer folk å lane og samt kostnader.

Tanker rundt teknisk arrangering, praktisk arrangering.

 

Dette var vel de viktigste punktene i denne ganske lange tråden. Nå vil jeg gjerne komme med et par ord;

 

Dette høres kjempe interessant ut. Virkelig interessant. Det er jo en rellativt liten andel av ungdommene som er så interessert i flightsim som nettopp oss, så dette hadde vært en ENESTÅENDE mulighet til å få utfolde oss skikkelig og ha det virkelig morsomt, trivelig og lærerikt sammen.

 

Ang. det praktiske: Jeg kunne gjerne tenkt meg å tatt litt ansvar for praktisk planlegging. Kan bidra med en del der. En viktig ting å nevne helt med en gang er tidsrommet. Jeg anbefaler på det sterkeste å ha dette i sommerferien pga at nettopp da har de FLESTE fri fra skole og jobb (samtidig vel og merke). Lanet må strekke seg ut over minst 4 dager. Helst noen flere. Dette kommer igjen pga at mye tid, og det er snakk om mange timer, kommer til å gå med til å sette rigge til, sette opp systemene og komme seg igang.

 

Se for dere problemene vi kommer til å møte på. Som for eksempel at mange kommer til å møte opp med en bugget versjon av FS som krever reinstall for å få det til å fungere. Noen må kanskje formatere og installere opprativsystem på nytt. (veldig vanlig på lan) Noen kommer til å glemme kabler, og kanskje annet viktig utstyr. Noen kommer til å slite med programvare (addons til flightsimmen, opperativsystem) og nettverkspålogging. Dette er de vanligste probleme som oppstår på LAN.

 

Håper dette var til stor hjelp for dere og håper virkelig det blir noe av dette. Det skal ikke mere til enn viljestyrke, engasjement, positiv innstilling og forståelse for andres meninger til for at dette kan bli en knallsuksess!

 

Hvis det er noen som lurer på noe om dette kan dere sende en epost til en epostkonto opprettet for dette formål: lan.admin@organizer.net Forslag om tidspunkter for dette, ideer og så videre kan også sendes inn på mail. Jeg skal påta meg en god del av ansvaret for koordinering.

 

Jeg har foresten fått ny privat epostadresse som er i bruk:

agnorb@hotmail.com

 

Dette kommer til å bli knallbra!!!

 

Retter også en takk til alle de andre som er positivt engasjerte i det taktiske arbeidet for å gjøre dette mulig!

 

Mvh: Agnor Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et lite argument til deg Agnor, å ha dette LAN'et kan være ganske ubeleilig, iallefall for oss som ligger rundt myndighetsalderen.

Mange tar seg sommerjobb, og kanskje jobber store deler av sommeren (slik som jeg gjorde i fjor) og andre jobber kanskje hele sommeren.

Jeg har heller et inntrykk av at det er flere hjemme på de litt "korte" feriene, som Påskeferie og Vinterferie, og i mitt tillfelle vil jeg nok være ganske opptatt i sommerferien.

Men ikke for opptatt til å delta på et slikt LAN, men uansett, en må ha det i bakhodet, at det da kanskje ville vært best å ta det FØR fellesferien starter, hvor alle Nordmenn rømmer hjemmeifra! ""

 

For mitt vedkomende hadde det nok passet best i vinterferien eller påskeferien..

Det er så himmla lenge å vente til sommerferien! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanet må strekke seg ut over minst 4 dager. Helst noen flere.

 

Helt enig der. Jeg og 3 til arrangerte LAN her i Halden i fjor påske.. var ca 70stk der.. og ja det er MYE jobb.. det er ikke verdt det om det er 2 dager elns.. i vårt tilfelle så var det fra fredag-tirsdag.. og problemer vil det bli masse av.. he he.. =)

 

Dette blir DIGG!!! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir så sinnsykt kult! Tenk å møtes alle som er flyinteressert her. Kansje vi kan innpletere lansidene under flightsim.no i og med at den er så veletablert. Mange besøkende så flere vil jo oppdage sia da. Kan kanskje få et eget forum for det her osv. Det var jo snakk om å la overskuddet gå til drift av flightsim.no og da kan vi nermest forvente at han blir med på bistand og drift av internettsidene i alle fall. Hva synes du om dette Dag? Det jeg tenker på mere konkret er en stor reklame for dette på Flightsim.no under nyhetsartikler, og link til Flightsim-LAN internettsiden og et eget forum med LAN-Crewet som administratore.

 

Ang. tidrom av dette. Det må vare i minimum 4 dager. I alle fall 1 dag går til oppkobling og konfigurering. Det er garantert. Alltids noen som har problemer og de vil bruke ennå lengere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ser det er en del forvirring om selve lanet.

Jeg kan fortelle at selv om lanet blei utsatt noen uker jobber vi fortsatt iherdig med selve oppsettet. Grunnen til at lanet blei utsatt var at vi kun har en 2mbits linje. dette vil på 70 deltakere virke utrolig utstabilt og mange av deltakerene kan risikere og ikke få logga seg på. En 10mbist linje ville eleminert dette problemet. Vi ringte telenor for noen uker siden å spurte om pris på å oppgradere osv. De forslo fiber og fortalte oss at det kostet KUN 138 000kr som det ¨så fint formulert stod. Å det var HELT uaktuelt. Vi jobber nå med å skaffe oss linje på en annen måte. vi håper vi klarer dette. I løp av uken skal vi få opp en side hvor all informasjonen kommer. Vi beklager at dette har tatt noe tid.

 

For å unngå rykteflom og feil informasjon ber VI ALLE om å ta kontakte MEG direkte på mail stiolber@online.no for info og spm om lanet ""

 

Vennelig Hilsen

Stian Olberg

Mediagrafikker

og sterkt avhengi av data ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...