Gå til innhold

Flightsim LAN!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

en annen ting er jo at Vinterferien ikke faller samtidig over hele landet da, det gjorde den iallfall ikke når jeg gikk på skole ""

Må si at du har et poeng der altså...men kom med forslag til tidspunkt folkens...så kan vi se når det passer best for alle. Dette LANet egner seg jo best for dere som flyr eller er flygeledere på VATSIM, men det forstår dere sikkert. Er fullt mulig for dere som ikke flyr online å komme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Veldig bra intiativ!!!

Veldig bra, men jeg tror ikke jeg overlever flysim i ett døgn!

Dessuten knakk stikka tvers av i en skikkelig buklanding for noen måneder siden (Eller, det var kanskje en litt småirritert Christer som veltet en kaffekopp utover pc-pulten, og i frustrasjonen over at en [sensurert] har satt fra seg en kaffekopp på pulten, som jeg klarer å velte, så røsker jeg stikka ut av kaffesølet og mæler den i pulten på et tørt sted, så den knekker... Det var kanskje det som skjedde....... "")

 

Jeg har prøvd å reparere stikka mange ganger med araldit, og det har gått greit helt frem til de engasjerende sidevindslandingene hvor stikka til slutt gir etter av det store presset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo ta en helg hvor folka kommer ned til Oslo på fredagen, så bruker vi noen timer på å sette opp utstyrer vårt, også kan man vile litt, etterfulgt av en 24 timers økt med FS...?

Vil henvise til noe jeg sa tidligere i innlegget:

Mitt forslag er at dere planlegger dette LAN'et langt fram i tid, slik at personer som ikke bor i Oslo, slike som meg har muligheten for å skrapt sammen noen slanter og få fikset en relativt billig flybillett nedover.

En helg er kanskje ikke den beste løsningen når man skal få personer fra andre deler av landet som må bruke litt tid på reising også?

Vi må jo få muligheten til å innhente oss etter en LAN helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaay... dersom VATSIM vert nytta fell eg ut... ikkje tale om eg vil prøve meg på det igjen. Vart så dårleg motteken sist gang at det ikkje gav meirsmak... Men dykk får ha lykke til med prosjektet ""

 

Menne, du får da gi oss "goood" ATC`s en sjangse? Du vet at det er utrolig godt mulig at det var bare en dårlig hårdag for den ATCen som tok imot deg... ""

Dont be a "quitter" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai VATSIM har eg bestemt meg for å la vere å prøve meg på igjen. Den kjeftinga som føregjekk då eg prøvde sist gjorde at det heile ikkje var gøy og eg vil ikkje prøve igjen. Vart kjefta huden full fordi eg ikkje var 110% fortrolig med programvaren eg nytta og alskens tull og vas... Eg gidd ikkje prøve å setje meg inn i det igjen berre for eit halvt år med FS hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai VATSIM har eg bestemt meg for å la vere å prøve meg på igjen. Den kjeftinga som føregjekk då eg prøvde sist gjorde at det heile ikkje var gøy og eg vil ikkje prøve igjen. Vart kjefta huden full fordi eg ikkje var 110% fortrolig med programvaren eg nytta og alskens tull og vas... Eg gidd ikkje prøve å setje meg inn i det igjen berre for eit halvt år med FS hehe

 

Meget synd at noen får et slik mottagelse på VATSIM. Men dette arrangementet kunne kanskje være med på å forandre dette for noen, da muligheten for hjelp av andre personer er der.

 

Dette høres meget interessant ut. Steinar, vi får chart're en buss og dra med heile fs-salten nedover "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crister

 

Jeg kjenner til følelsen herpet selv den gamle stikka pga noe "Uhell" og måtte ta til takke med en gammel slitt en i lange tider.. Har litt stramt budskjett, og stikker til FS er ikke høyest på listen.. Men, nå har jeg en brukbar en..

 

Egentlig, er det vel litt urettferdig at det skal gå ut over en stakkars stikke når en blir sint.. Men slikt er det noen ganger desverre ""

 

Oddvar

Braathen1976

VNAS325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super ide Vegar.. Sikkert gøy for gutta her på FS og sikkert gøy for Dag og dem også som får litt for strevet de har holdt på med i år etter år her..

 

 

 

Okaay... dersom VATSIM vert nytta fell eg ut... ikkje tale om eg vil prøve meg på det igjen. Vart så dårleg motteken sist gang at det ikkje gav meirsmak... Men dykk får ha lykke til med prosjektet ""

 

Torstein..

 

Tror den som tok i mot deg den dagen har hatt en MEGET dårlig dag (pms for gutter eller noe)..

Som MANGE her på forumet vet, så hadde jeg min første flytur på Vatsim på lange tider med voice og full pakke natt til Søndag..

Det gikk rett til H......, men responsen jeg har fått etterpå av folk har vært meget positiv.

Bla Thomas, Jonas og Hans har hjelpet meg med å forstå åssen ting virker, åssen man snakker og svarer osv..

Flyturen kunne ikke blitt værre enn det den ble..

Det var en katastrofe uten grenser ""

Masse trafikk, Feil rullebane, jernteppe null sikt, masse sidevind, ikke noen form for kart annet enn veien til kaffetrakteren og hakkebakkeskogen osv osv osv..

Jeg satt bare å VENTET på at ATC`n på kastrup skulle be meg om å dra til H...... vekk og ut av Vatsim, selge pc`n, og grave meg ned under en stein i ytre Oslofjord og sette et lokk på toppen,,,,, men det skjedde aldri..

 

Han fikk meg ned etter MYE om og men.. Flyturen til Kastrup ble hele 2 timer og 30 minutter lang i en 737-400 og det må vel være ny rekord i surr på Vatsim, og de jeg har å skylde for alt dette surret er KUN meg selv..

 

At folk er SÅÅÅÅÅÅÅ forståelsesfulle på Vatsim trodde jeg ALDRI....

 

Synes du burde ta å prøve igjen. Er kjempe gøy.

 

Nå har jo mange her lest om din motagelse på Vatsim, så da vet de om dette nå, og da tror jeg NEPPE dette vil skje igjen.

 

Det var det jeg ville si.. """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en idè å få til lan flere steder i lannet samtidig? De som har muligheten samles på Kløfta (håper jo at flest mulig samles der). De andre som ikke har mulighet til å dra til kan samles i Stvanger, Bergen, Bodø eller hvor det måtte være.

På den måten kunne vi fått nesten hele flightsim norge online samtidig!!!! Det hadde vært konge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det er engasjement runt dette her. Etter hvert vil det komme opp en nettside med all informasjon. Men dilemma er ennå å finne et itdspunkt som passer alle. Noen kan ikke i påsken, vitnerferiene er forskjellige i hele landet, og helgene kan blir for "bråe" for noen. Hvis det er lite sansynlig at mange kommer fra steder utenfor østlandet, så hva med vinterferien når det er det på østlandet? Det er bare noe jeg slenger ut i luften altså...kom med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det er engasjement runt dette her. Etter hvert vil det komme opp en nettside med all informasjon. Men dilemma er ennå å finne et itdspunkt som passer alle. Noen kan ikke i påsken, vitnerferiene er forskjellige i hele landet, og helgene kan blir for "bråe" for noen. Hvis det er lite sansynlig at mange kommer fra steder utenfor østlandet, så hva med vinterferien når det er det på østlandet? Det er bare noe jeg slenger ut i luften altså...kom med forslag.

 

Her er en oversikt over vinterferiene rundt om i landet. Kanskje denne kan være til hjelp? (Hentet fra dinside.no)

 

Lørdag 14/2 - søndag 22/2: Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Vestfold, Østfold

 

Lørdag 21/2 - søndag 29/2: Aust-Agder, Buskerud, Hedmark, noen kommuner i Hordaland, Nord-Trøndelag, Oppland, Oslo, Akershus, Sør-Trøndelag, Vest-Agder

 

Lørdag 28/2 - søndag 7/3: Nordland, Rogaland, Troms, noen kommuner i Hordaland

 

Oversikt for Telemark og Finnmark mangler.

Vær oppmerksom på at enkelte skoler kan ha andre datoer for ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra. takk skal du ha...da er det ganske sansynlig at vi overlapper feriene for disse:

 

Lørdag 14/2 - søndag 22/2: Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Vestfold, Østfold

 

Lørdag 21/2 - søndag 29/2: Aust-Agder, Buskerud, Hedmark, noen kommuner i Hordaland, Nord-Trøndelag, Oppland, Oslo, Akershus, Sør-Trøndelag, Vest-Agder

 

LANet vil mest sansynlig bli fra fredag den 20. februar til mandag eller tirsdag den påfølgende uken.

Og folk kan jo bestemme hvor lenge de vil være...men det er mulighet for alle å være så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Hadde vært morsomt å hatt flere samlinger i landet på samme tid. Vet ikke hvor mange det er i vårt lange land som vil delta på noe slikt jeg, noen anelser om det da? ""

 

Børge: Ja, vi får kapre en buss, så kjører pappan din, vi drar innom hele salten før vi setter kursen mot LANet! (Ja, sulis er inkl "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super ide Vegar.. Sikkert gøy for gutta her på FS og sikkert gøy for Dag og dem også som får litt for strevet de har holdt på med i år etter år her..

 

 

 

Okaay... dersom VATSIM vert nytta fell eg ut... ikkje tale om eg vil prøve meg på det igjen. Vart så dårleg motteken sist gang at det ikkje gav meirsmak... Men dykk får ha lykke til med prosjektet ""

 

Torstein..

 

Tror den som tok i mot deg den dagen har hatt en MEGET dårlig dag (pms for gutter eller noe)..

Som MANGE her på forumet vet, så hadde jeg min første flytur på Vatsim på lange tider med voice og full pakke natt til Søndag..

Det gikk rett til H......, men responsen jeg har fått etterpå av folk har vært meget positiv.

Bla Thomas, Jonas og Hans har hjelpet meg med å forstå åssen ting virker, åssen man snakker og svarer osv..

Flyturen kunne ikke blitt værre enn det den ble..

Det var en katastrofe uten grenser ""

Masse trafikk, Feil rullebane, jernteppe null sikt, masse sidevind, ikke noen form for kart annet enn veien til kaffetrakteren og hakkebakkeskogen osv osv osv..

Jeg satt bare å VENTET på at ATC`n på kastrup skulle be meg om å dra til H...... vekk og ut av Vatsim, selge pc`n, og grave meg ned under en stein i ytre Oslofjord og sette et lokk på toppen,,,,, men det skjedde aldri..

 

Han fikk meg ned etter MYE om og men.. Flyturen til Kastrup ble hele 2 timer og 30 minutter lang i en 737-400 og det må vel være ny rekord i surr på Vatsim, og de jeg har å skylde for alt dette surret er KUN meg selv..

 

At folk er SÅÅÅÅÅÅÅ forståelsesfulle på Vatsim trodde jeg ALDRI....

 

Synes du burde ta å prøve igjen. Er kjempe gøy.

 

Nå har jo mange her lest om din motagelse på Vatsim, så da vet de om dette nå, og da tror jeg NEPPE dette vil skje igjen.

 

Det var det jeg ville si.. """"""

 

Hvor tok du av da? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Hadde vært morsomt å hatt flere samlinger i landet på samme tid. Vet ikke hvor mange det er i vårt lange land som vil delta på noe slikt jeg, noen anelser om det da? ""

 

Børge: Ja, vi får kapre en buss, så kjører pappan din, vi drar innom hele salten før vi setter kursen mot LANet! (Ja, sulis er inkl "")

 

Men så kom det med vinterferie og dato osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...