Gå til innhold

Flightsim LAN!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en kamerat som har tilgang til et stort og fint lokale på Kløfta som kan romme 70 ivrige flightsimmere og flygeledere. Med 10 mbits linje, og ordning for stabilt nettverk. Jeg lurer på om det kunne vært av interesse å organisere noe slikt i februar. Et døgn eller noe lignende.

Jeg tror det kunne blitt veldig bra. Ikke drep meg når jeg sier dette, men hvis vi tar ca. 200 kroner for å bli med...og hvis vi er 70 stykker, så kunne vi gitt overskuddet, som da blir på rundt 12-13 000 kroner når leie av lokale og Internet er trekt bort, til flightsim.no.

Det er bare et forslag. Håper dere kan komme med synspunkter.

(Hadde vært tøft at flygelederne sitter på rekke og rad bortover, og flygerne på andre siden! Vi kan få til det meste der borte.

Tenkte å ha et radarbilde av hele Norge på storskjerm fra en prosjektor også. Er mye vi kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg støtter deg 100 %, pizza og brus, gleder meg alerede. Dette må bare gå i ordning, jeg er helt med!!

Dette kan bli veldig bra. Send ut en invitasjon via E-post til samtlige medlemer av flightsim.no og se hvor stor oppsluttning det vil bli, så kan man jo diskutere det deretter. Altså en midlertidelig påmelding, som er bindene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at dere er for det...ja, da blir det LAN. Påmelding kommer etter hvert...og det vil koste litt for å komme inn...men husk at det går til flightsim.no

regner med at de fleste synes det er greit, og enkelte får kanskje lettet samvittigheten en smule ved å gi litt til flightsim.no også ""

fortsette med forslag til oppsett. Vi ordner med påmelding, etc. Dette blir da i en helg som dere sikkert skjønner ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vegard!

For meg virker dette som et flott forslag, og noe lignende har jo vært prøvd iverksatt uten at jeg har hørt noe om det ble gjennomført?

Mitt forslag er at dere planlegger dette LAN'et langt fram i tid, slik at personer som ikke bor i Oslo, slike som meg har muligheten for å skrapt sammen noen slanter og få fikset en relativt billig flybillett nedover.

En helg er kanskje ikke den beste løsningen når man skal få personer fra andre deler av landet som må bruke litt tid på reising også?

Vi må jo få muligheten til å innhente oss etter en LAN helg.

Men utenfor det som er snakk om tid og planlegging så er jeg mer en villig til å betale en liten slant (bør selfølgelig ikke overstige 600kr!) for å delta.

Hadde vært gøy å få sammlet storeparten av FS Norge på ett sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært sinnsykt morsomt å fått dette til ja! Er bare det at det er noen mil mellom Bodø og Oslo, og større distanser en det også ""

Men hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg selvfølgelig deltatt, og betalt en liten slant for å komme inn, er jo ganske normal for vanlige LAN/Dataparty`er og slikt.. ""

 

Få dette i box,- kommer til å bli bra Vegard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for dette forslaget, hadde vært enormt gøy! Men jeg er enig i at det heller bør legges til en litt lengre ferie, med tanke på alle som har litt å reise, kanskje det også blir interessert for de som kommer fra andre nordiske land? Men jeg synes at 70 stykker høres mye ut. Du vet hvordan det er på fs.no, alle er for forslaget, men kun et fåtall av de gjennomfører. Mer realistisk er nok rundt 30 mennesker, men det er jo ikke så vanskelig å skaffe noen sponsorer også til slike "mindre" arrangement, der man enten får direkte stønad for å dekke noen av utgiftene eller utstyrt, f.eks, til premier.

 

Noen som vet hvordan det er med datamaskin på fly?

 

Altså en midlertidelig påmelding, som er bindene.

 

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med datamaskin på fly?

 

Jeg har ingen erfaring med frakt av PC på fly, og jeg tviler på at de er veldig forsiktig med bakasjen.

Men det finnes sikkert noen alternativ for det også, muligheten er jo kanskje at du sender PC'en nedover på forhånd med Posen, altså til noen som du kjenner der nede eller som skal delta på LAN'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette høres VELDIG interesangt ut, Hvis det er slikt at dere er på Kløfta også, så er ikke det så langt unna der jeg bor (bor utenfor Oslo retning Asker) så da kan det vel ikke bli så vanskelig

 

MEN, dere bør vel gi alle som skal være med, ett kart slikt at vi finner frem?. Har selv en stedsans som ikke er 100%, og spesielt på ukjente steder.. Der sliter undertegnede ganske mye. Så det hadde vært ett must og få til!!

 

Men dette kunne vært spennende og få til, og få sett andre Flighsimmere, som vi kjenner som SAS ditt og Braathen datt..

 

Lykke til sier jeg og håper det blir noe av, kunne tenke meg og gi noen penger pga det ja.:)

 

Oddvar

Braathen1976

Vnas325

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kom på det GÅR jo an å ta toget også. Men mye å dra på med alt PCutstyret. Men hvor gått tilgjengelig er dette stedet Vegard?

 

Er vel egentlig for tidlig å planlegge slike detaljer, men det bør være et godt tilgjengelig sted. Og om vi er mange fra Bergen kan vi vel få grupperabatt på toget.

 

Sende PCen i Posten? Nei, det tar jeg ikke sjangsen på. Kan jo ta måneder og år før den kommer frem. Men om jeg bare sitter ATC kan det vel kanskje holde med en bærbar +skjerm og tastatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg litt mer:

 

-Det blir flightsim-LAN i vinterferien. Eksakt dato ikke bestemt.

 

-Det er plass til 70 mennesker.

 

-Det blir minst 10 mbit Internet-linje.

 

-Cafè

 

-Prosjektorer som viser storskjerm med bilde av radar fra hele Norge, informasjoner, flighter, etc.

 

-Salg av brus, mat, etc.

 

-ATC blir satt opp for seg selv på rekke og rad som i en kontrollsentral. Flygere for seg selv.

 

-Alle vil få utdelt en ATC-posisjon, og man kan etter hvert komme med ønske om posisjon. Det er usikkert om posisjonene skal bestemmes på forhånd eller i starten av LANet.

 

-Det ligger like ved motorveien. Ikke langt fra togstasjonen.

 

synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså en midlertidelig påmelding, som er bindene.

 

Hva mener du med det?

 

Mener at, når du melder deg på så melder du deg på for å være med, men de som arangerer er ikke sikker på om det blir nok folk, derfor sender de ut en påmelding som er bindene. "Jeg melder meg på den bindene midlertidige påmeldingen, jeg er helt klar for å være med. De finner ut at det er bare 5 som har meldt seg på, de sender da en mail til de som har meldt seg på om at det ikke blir noe av." Etter at arangørene har fini ut at det er nokk folk, så sender de ut en offesiel påmeling, da de som ikke har meldt seg på enda kan melde seg på. Dette ble kansje enda værre, men jeg gjorde da et forsøk, men det kan vi komme nærmere inn på etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakande god idè. Arild: eg er med og ta toget hehehe... (håpar eg får låne LCD skjermen til min far hehe)

 

Vinterferien må vel vere ei brukande tid å få til dette her på? Er ikje 100% sikkert at eg kan, men skal gjere det eg kan for å få det til hehe... (litt avhengig av diverse fridykkerinstruktørkurs og slikt).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC med fly går bra vist du tar noen forhånsregler!! Pakk kabinettet i den eske det kom i!Merk eska klart å tydelig at det er en pc!!! Tatt vare på isoprorn som støtter kabinette nå? Det er et stor fordel om du har gjort det. Det verste kan bli å få med pc og skjerm uten extra bagaskjeavgift. (Måtte ut med 1000 spenn for å få skjermen ettersendt som flyfrakt). Det ble den rimligste løsninga. Da fly æ Evenes-Gardermoen med Norwegian.

 

Steinar Grindstein ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...