Gå til innhold

Flightsim LAN!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Hehe, ja, mente deg ja ""

Var det fra gardermoen, er det mulig jeg satt TWR, var i alle fall en som taxet til feil RWY der, men nå husker ikke jeg helt om det var på en Søndag.

Har ingen ting imot å sitte ATC for nye piloter jeg. Liker å kunne hjelpe andre jeg. (Og lurer fortsatt på hva slags ATCer det er som er slemme mot de nye "")..

 

Hmmm... bussen er vel i Sulis ca. 2-3 timer etter roll-off fra Bodø. Med tanke på at det er en del som skal hentes opp på veien til Sulis så... ""

 

Børge: Får vi probs med ferie og det der, kan vi bare gjøre som pappa.. ta noen dager ekstra "" eller hva? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Nai VATSIM har eg bestemt meg for å la vere å prøve meg på igjen. Den kjeftinga som føregjekk då eg prøvde sist gjorde at det heile ikkje var gøy og eg vil ikkje prøve igjen. Vart kjefta huden full fordi eg ikkje var 110% fortrolig med programvaren eg nytta og alskens tull og vas... Eg gidd ikkje prøve å setje meg inn i det igjen berre for eit halvt år med FS hehe

Da ble det ikke til det du hadde sagt uansett da Torstein.

Har hatt litt kontakt med ham, og han går med på å prøve igjen, og denne gangen med Ivar Skaugstad som "privatlærer"..

Dette skal nok bli bra skal du se! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai VATSIM har eg bestemt meg for å la vere å prøve meg på igjen. Den kjeftinga som føregjekk då eg prøvde sist gjorde at det heile ikkje var gøy og eg vil ikkje prøve igjen. Vart kjefta huden full fordi eg ikkje var 110% fortrolig med programvaren eg nytta og alskens tull og vas... Eg gidd ikkje prøve å setje meg inn i det igjen berre for eit halvt år med FS hehe

Da ble det ikke til det du hadde sagt uansett da Torstein.

Har hatt litt kontakt med ham, og han går med på å prøve igjen, og denne gangen med Ivar Skaugstad som "privatlærer"..

Dette skal nok bli bra skal du se! ""

 

Nice ""

Om dere trenger en ATC til så si ifra da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai VATSIM har eg bestemt meg for å la vere å prøve meg på igjen. Den kjeftinga som føregjekk då eg prøvde sist gjorde at det heile ikkje var gøy og eg vil ikkje prøve igjen. Vart kjefta huden full fordi eg ikkje var 110% fortrolig med programvaren eg nytta og alskens tull og vas... Eg gidd ikkje prøve å setje meg inn i det igjen berre for eit halvt år med FS hehe

Da ble det ikke til det du hadde sagt uansett da Torstein.

Har hatt litt kontakt med ham, og han går med på å prøve igjen, og denne gangen med Ivar Skaugstad som "privatlærer"..

Dette skal nok bli bra skal du se! ""

 

Nice ""

Om dere trenger en ATC til så si ifra da ""

La oss nå ikke glemme at Ivar her også har ATC rating på VATSIM, men ATC kan jo være nyttig hvis jeg finner på at jeg skal ta en flytur sammen med han luringen er en gang! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, mente deg ja ""

Var det fra gardermoen, er det mulig jeg satt TWR, var i alle fall en som taxet til feil RWY der, men nå husker ikke jeg helt om det var på en Søndag.

Har ingen ting imot å sitte ATC for nye piloter jeg. Liker å kunne hjelpe andre jeg. (Og lurer fortsatt på hva slags ATCer det er som er slemme mot de nye "")..

 

Hmmm... bussen er vel i Sulis ca. 2-3 timer etter roll-off fra Bodø. Med tanke på at det er en del som skal hentes opp på veien til Sulis så... ""

 

Børge: Får vi probs med ferie og det der, kan vi bare gjøre som pappa.. ta noen dager ekstra "" eller hva? ""

 

Nei det var ikke meg.. "" Ut ifra Engm gikk det bra tror jeg. Det var landinga på Kastrup som ble på feil rw..

Eller,,,, feil og feil.. Det var Atc der nede som ville ha meg inn på en annen rw enn de som egentlig var åpne. ""

Særbehandling, feil rw.. Et eller annet.. """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefalle dere om og kjøre en dhcp server med management svitcher, blir fort litt tregt.....noen har kryssa kabel, noen ikke, noen har ingen ting, men morro er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Kan bare berømme Vegard for iniativet til dette. Oslo Flightsimklubb er selvsagt med på dette. Dersom vi får dette til så kan jeg love dere som blir med en fenomenal opplevelse. Når det gjelder transport etc så kan jeg også være behjelpelig. Kan også se på muligheten for å starte opp Cessnaen dersom noen vil ha seg en real flytur i løpet av helgen dersom været tillater det. Mange muligheter her. Kanskje noen vil bli hentet av privatfly?? Kr. 800/time dersom jeg benytter en C172. Litt avhengig av vekt/bagasje så kan jeg ta med intill 3 stk. Da blir det ca 250 på hver av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå ikke glemme at Ivar her også har ATC rating på VATSIM, men ATC kan jo være nyttig hvis jeg finner på at jeg skal ta en flytur sammen med han luringen er en gang!

 

Tror jeg må ta meg en tur snarest til Trøndelag med en lege.

Ikke nok med at du mixer mellom trønder/østlands-dialekt, når har du jammen begynnt å snakke i tredje-person også ""! Hvordan skal dette ende ""?

 

Børge: Får vi probs med ferie og det der, kan vi bare gjøre som pappa.. ta noen dager ekstra eller hva?

 

Lov å håpe... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefalle dere om og kjøre en dhcp server med management svitcher, blir fort litt tregt.....noen har kryssa kabel, noen ikke, noen har ingen ting, men morro er det.

 

Lite forslag fra mei. Sett opp noen linux bokser som handler tildeling av internettforbindelsen. Et par 24 / 48 ports switcher i tilleg og nettet er bankers. Kan jo være en god ide og høre med noen som er proffer på nettverk til og komme og sette opp dette forut for folket tar plass. Har selv vært med på endel mini LANs dær timene går fort i oppkobling og annet styr.

 

( hadde vært gøy og være med, men er litt vel langt og dra for meg.. Einar... kanskje du kommer nordover og henter meg ?? "" )

 

Freddy ( ENHV )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå ikke glemme at Ivar her også har ATC rating på VATSIM, men ATC kan jo være nyttig hvis jeg finner på at jeg skal ta en flytur sammen med han luringen er en gang!

 

Tror jeg må ta meg en tur snarest til Trøndelag med en lege.

Ikke nok med at du mixer mellom trønder/østlands-dialekt, når har du jammen begynnt å snakke i tredje-person også ""! Hvordan skal dette ende ""?

 

Hehe, nei det er ikke godt å si, og får å smøre på litt ekstra så kan jeg også fortelle at jeg har en tendens til å snakke om meg i flertall ved at jeg sier "vi"...... ""

D e bærre lækkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefalle dere om og kjøre en dhcp server med management svitcher, blir fort litt tregt.....noen har kryssa kabel, noen ikke, noen har ingen ting, men morro er det.

 

Lite forslag fra mei. Sett opp noen linux bokser som handler tildeling av internettforbindelsen. Et par 24 / 48 ports switcher i tilleg og nettet er bankers. Kan jo være en god ide og høre med noen som er proffer på nettverk til og komme og sette opp dette forut for folket tar plass. Har selv vært med på endel mini LANs dær timene går fort i oppkobling og annet styr.

 

( hadde vært gøy og være med, men er litt vel langt og dra for meg.. Einar... kanskje du kommer nordover og henter meg ?? "" )

 

Freddy ( ENHV )

 

Hvorfor i all verden skal man sette opp linux bokser da det holder med router med trådløst og DHCP server innebygget?

 

Hvorfor gjøre det mere inviklet en nødvendig, men do as you want....men tenk igjennom dette, for det er det som kjennetegner et godt og et dårlig lan. Jeg har ofte satt opp slike og da har jeg også trådløse kort og låne ut til de som ikke har nettverkskort.....har du med trådløst utstyr for infrastruktur fra nabo etc inn i salen så er du garrantert, dette koster nesten ingen ting,og jeg har sikkert noe demo greier liggenes for utlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite forslag fra mei. Sett opp noen linux bokser som handler tildeling av internettforbindelsen. Et par 24 / 48 ports switcher i tilleg og nettet er bankers. Kan jo være en god ide og høre med noen som er proffer på nettverk til og komme og sette opp dette forut for folket tar plass. Har selv vært med på endel mini LANs dær timene går fort i oppkobling og annet styr.

 

Jepp, dette er en smart fordeling. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er ikke godt å si, og får å smøre på litt ekstra så kan jeg også fortelle at jeg har en tendens til å snakke om meg i flertall ved at jeg sier "vi"......

D e bærre lækkert!

 

Du har vel ikke tilfeldigvis en sånn liten ring i lommen din ""?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å få tildelt en stor nok ip-range fra isp'en, slik at alle får hver sin ip. Hvis alle deler en splittet ip via en router, vil bare en kunne koble til med ASRC.

.. som var grunnen til at jeg spurte på forumet til ASRC folka om de ikke kunne gjøre det mulig for brukerene av ASRC og skifte portene som var i bruk selv, på den måten ville man kunne sittet bak en router osv.. men grunnet ditt og datt, kunne de ikke gjøre det, i alle fall ikke med det første. """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Husk å få tildelt en stor nok ip-range fra isp'en, slik at alle får hver sin ip. Hvis alle deler en splittet ip via en router, vil bare en kunne koble til med ASRC.

.. som var grunnen til at jeg spurte på forumet til ASRC folka om de ikke kunne gjøre det mulig for brukerene av ASRC og skifte portene som var i bruk selv, på den måten ville man kunne sittet bak en router osv.. men grunnet ditt og datt, kunne de ikke gjøre det, i alle fall ikke med det første. """"""

 

Ergo kan vi ikke ha en lokal DHCP-server!

 

Det er sikkert litt av en jobb å sette opp brannmur som åpner riktige porter for RW, AVC, ASRC, PC og FS. Fint om noen med egnet serverutstyr og kunnskap kan melde seg. Men det bør kanskje gjøres i egen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! "" Jeg er den som skal sette opp nettverket på Lanet på Kløfta. Jeg har følgene informasjon å komme med om nettverket.

Fakta om Lanet

- Vi setter opp en stor linux DHCP server som skal supplere alle på lanet med ip adresser.

- Vi har kontaktet Catch communications og prøver å få 70 ip fra dem slik at vi slipper av kjøre alt gjennom 1 ip ut mot nett.

- Vi har 5 x 24 porter switcher Det bør holde ""- Internetten vil bli på minst 10 mbit. kanskje mer etter hvor villig Catch communications er til å fikse linje for oss.

- Nettverket 10/100mbit - 70 plasser ""

 

Vi skal nok få dette til !. Stedet vi arrangerer lanet på er brukt til datapartyer med opp til 100 deltakere 6 ganger i året. Jeg har selv vært administrator på alle disse. Jeg var også med på å sette opp Oslolan 2003 med 3000 deltakere.

 

Mer info kommer, så fort vi får opp internett siden vår. Der vil det også komme bilder og annen info om selve lanet. Hvis du har spm kontakt meg på stiolber@online.no eller via flightsim.no

 

Regards, Stian Olberg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...