Gå til innhold

Gamle MSFS


Roy Westby

Anbefalte innlegg

Har drevet med MSFS i noen år (siden 85?). Savner de eldste versjonene for nostalgiens skyld. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med kopier av de første fire versjonene?

Etter det jeg husker var de ikke større enn at de kan sendes på email. Eventuelt en link til steder de kan hentes ned.

rwestby@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes å huske at det for noen måneder siden var en tråd som nettopp handlet om gamle/klassiske spill? Der kom det opp en link til en side som hadde både fs3 og fs4(husker ikke om man kunne finne gamlere versjoner der også?). Du finner sikkert igjen tråden hvis du bruker søkefunskjonenen til UBB.

------------------

MVH Thomas.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Michael Tingnes for 2 og 4.

Kun første utgaven gjenstår før samlingen er komplett.

Er det for øvrig noen som ønsker kopi av samlingen? Jeg mailer den gjerne når jeg har fått den siste.

Forøvrig er det forunderlig å starte opp disse gamlingene og la seg undre over hva som kunne trollbinde en i PC'ens unge år.

mvh

Roy Westby

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min karriere som simmer startet faktisk i 82 med ZX Spectrum. Noen som husker denne?

Ved en anledning hadde jeg installert en emmulator for denne på PC'en og da hadde jeg også en versjon av simulatoren for denne.

Morsomt å se tilbake på. Utrolig hva man fikk til med en liten Z80-prosessor med 16 bits adressering og en klokkefrekvens på ... (hva søren var den?)

Husker i alle fall at jeg var og kjøpte en kasettspiller for å laste inn alle kilobytene med flysimulator og formelig så hvert enkelt bit rulle over skjermen under opplasting av programmet.

Brukte utrolig mange timer med denne og drømte meg opp i de store høyder med noe som skulle forestille et to motors fly. Nesten som tilbake i 60-årene hvor selv en taburett på kjøkkenet hadde sin misjon som flysimulator.

Sukk...

Dette med et "FS-museum" var forresten ingen dum ide.

Hilsen Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Roy Westby:

Min karriere som simmer startet faktisk i 82 med ZX Spectrum. Noen som husker denne?


Ja! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]

Det var min første "datamaskin", og den bestilte jeg i deler fra England. Maskinen måtte jeg lodde sammen selv, og jeg var ikke lite stolt da det dukket noe opp på TV-skjermen etter monteringen.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere snakker om gamle maskiner så har jeg en liten bit med trivia her:

Prosessorkraften på dagens smart-kort (Minibankkort med smart-ship) er like stor som på en Commodore 64. Gir et lite eksempel på hvordan utviklingen er. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Husker en av mine flysimulatorer, en Harrier-sim. Eneste problemet var at når du banket til ene eller andre siden banket alle tingene i verden med deg. Plutselig stod trærne i 30 graders vinkel, osv.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Sub Logic Flight Simulator Version 1, etter det tok Bruce Artwick Org (BAO) over utviklingen (hvis det ikke er snakk om en navneforandring) før Microsoft kjøpte opp FS også...

<DIGRESJON>Hva har Microsoft og Bill egentlig funnet på selv...

De stjal Windows fra Xerox, de kjøpte DOS av et annet Seattle-firma, de skrev muligens den første BASIC'en for Intels 8086 prosessor. </DIGRESJON>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Firmalogoen stemmer ikke i så mange tilfeller med opphavet til et produkt. Vi lar oss lure i flere henseender enn vi liker å tenke på.

For øvrig var mitt ønske om gamle MS simulatorer grunnet på ren nostalgi ved at jeg har hatt hånda på de fleste og hatt mye glede av det. Den første var for øvrig til Sinclair ZX Spectrum. Har den på PCen men en emulator og finner det ganske morsomt fra tid til annen å ta den fram og undres over hvordan en i sin tid kunne tilbringe så mange timer med denne.

Mangler for øvrig fortsatt MSFS 2, så hvis du har den eller vet hvor den kan finnes, er jeg takknemlig. Jeg fikk fatt i en, men den fikk jeg aldri opp og kjøre.

Hilsen Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...