Gå til innhold

dette tar av helt


espen pedersen

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest de fleste postene på denne siden over en periode, kan jeg virkelig bekrefte at dere har enorme kunnskaper om fly og flyvning. Hvor får dere all denne kunnskapen fra? og hvor lenge har dere holdt på med denne hobby`n? Jeg har aldri sett noen gå slik alvorlig inn for en ting dem brenner for i hele mitt halve liv. Virkelig imponerende.. Jeg har selv holdt på med simm i 3 år og setter STOR pris på den freevare som legges ut som jeg kan bruke gratis. Jeg tør å påstå at jeg er innom flightsim.no hver dag og kanskje flere ganger og. Lei blir jeg heller ikke.

Vennlig hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Flightsim.no som min startside, dermed går jeg ikke glipp av noe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Er enig når det gjelder kunnskapene her, er sikkert noen sim-piloter som hadde klart å lande en ekte 737 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh

HB.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bersås, fotograf på airpics.com greide visstnok

å lande Braathens 737 Simulator da han fikk kommet

seg i den. Så det går an. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Hvis det er noe i de ryktene om at man kan svi av Wingspoenger i simulator, vil nok også jeg prøve det

ja.

Skulle nok greid å lande den, men hvor komfortabel den hadde blitt er nok en annen sak. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Tror nok Braathens hadde slått av hydraulikken i simen sin hvis utenforstående skulle prøvd.

En sånn simulator er vel ikke akkurat rimelig.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com" TARGET=_blank>AirPics.Com

http://www.aerofind.com" TARGET=_blank>AeroFind.Com

http://www.3dindex.com" TARGET=_blank>3DIndex.Com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Morten og alle dere andre!

Mitt yndlingsfly er Dash 8, som jeg selvsagt aldri har hatt noe sertifikat på. Etterhvert har jeg klart å foreta "silkelandinger" med denne maskinen, men det betyr jo langt fra at jeg ville klart det "in real life"!

Når det imidlertid gjelder Cessna 182, har jeg landet denne maskinen - antakelig 100-vis av ganger "in real life", og jeg vil påstå at det er enklere i virkeligheten enn på FlightSimm'en!

Når du i det virkelige liv lå på "short final" i tilnærmet vindstille, lå maskinen "bang on" på RWY'en, og der ble den! Not so on the FlightSim: maskinen veiver frem og tilbake (uansett vind)og du er heldig hvis du treffer RWY'en under flare-out!

Hilsen Leslie

leslies@online.no

(som kanskje fløy bedre i det virkelige liv, enn på FlightSim?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at det vingler mer på simmen enn i virkligheten. var med et privfly for en tid tilbake.da fikk jeg lande den og jeg var overasket hvor lett det var. mye greiere enn i FS.dette tente meg skikkelig til å ta lappen senere. ble litt engstelig når jeg kom i databutikken i deet landet jeg bor, å så FS2000 til,tror det var 440kr....kjøpte FScombat til 310 kr og FUIII til 340...rasende billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

I fjor når jeg var på ferie i Danmark fikk jeg fly en Piper Cherokee Six E. Jeg er 17 år og det var min første tur in real life. Andre gangen jeg var oppe fikk jeg lande selv , og selv om landinga var litt hard var den mer enn godkjent for å være første gangen.

Jeg har også den oppfatningen om at det er lettere å fly enkelte fly in real life enn i fs2k. Straight and level flight var ganske lett og landingene var egentlig ganske lett.

------------------

Erik "Voodoo" Bjørnøy Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Leslie (god påske, forresten---), det ER lettere å lande de fleste småfly under gode forhold i virkeligheten. MEN.... roter du det virkelig til i en C172 er det både dyrere og mere ubehagelig (les: fatalt) enn å havne i åkeren med en Pentium III [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

John Andreassen

LN-NRK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har også opplevd at det er mye lettere å lande et Cessna in real life enn bak monitoren.

Kanskje det har noe med at en har hele oversikten fra et virkelig fly i motsetning til "tunellsynet" en får gjennom skjermen. Det er ikke fullt så lett å bevege blikket 360 grader rundt i FS2000 for eksempel...

Vi ser jo også de samme tendensene i et bilspill.

Arne Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne Olav!

Jeg er selvsagt helt enig med deg i din oppfatning av det såkalte "tunnellsynet" i FlightSim. Det vanskeliggjør jo å finne innflygingen til en bestemt RWY, så lenge du kun flyr VFR. Henger du deg på en ILS, er jo ikke dette forholdet så alvorlig.

Men når det gjelder vanskeigheten med å få A/C til - ved f.eks. tilnærmet vindstille - til å ligge mer eller mindre låst på RWY Center Line, så tror jeg dette har noe med selve Flight.Sim-programmet å gjøre (i mitt tilfelle FS98), heller enn med det uunngåelige "tunnellsynet"!

Mva Leslie

leslies@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...