Gå til innhold

Boeing 777ER til Bodø fredag


Frode Kaspersen

Anbefalte innlegg

Hmmm... nå har dem jo flyttet treshold på 25, 500 meter mot vest, da det ligger en Dornier i veien, lurer på om dette vil påvirke kveldens begivenhet?

 

Får bare håpe at dem får flyttet Dornieren i løpet av dagen! ""

 

Hvor er det forresten 747 bruker å parkere? Best utsikt er det vel fra terminalbygget uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Etter at de flyttet kafeteriaen ned en etasje og gjorde øverste etasje om til kontorer (Som de ikke får bruk for etter omleggingen av Avinor, og som vel heller ikke er tatt i bruk) er det blitt håpløst å se noe som helst på denne flyplassen. Tidligere var det en flott plass å ta seg en kopp kaffe på, men etter ombyggingen er det helt slutt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er'n iallefall paa vei ...

 

Airline Boeing Commercial Airplane Group

Flight Number 501

Departure City (Airport) Seattle, WA (BFI)

Departure Time 12/05/2003 04:07 AM

Arrival City (Airport) Bodo, Norway (ENBO)

Arrival Time 12/05/2003 09:01 PM

Remaining Flight Time 06:29

Aircraft Type Boeing 777-300

Current Altitude 32,000 feet

Current Groundspeed 587 mph

Flight Status In Flight

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, jeg vet ikke om turen til Bodø hadde gitt uttelling.

 

Information Juliet at time 19:39Z:

RWY 07 i bruk, vind fra 360, 20 max 32. Banen dekket av snø, snowdrifts (skavler) opp til 30 mm. Urea lagt på, braking action 30, 23, 26.

 

Jeg tipper at hvis ikke forholdene endrer seg kraftig, vil ikke 777'en lande i Bodø i kveld.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt synd. Den ble lagt i holding på FSK (Fauske) i FL150 etter at flyplassen ble stengt for sweeping. Da var braking action 11 11 11. Stenging var beregnet til 40 min, og request fra approach om at de skulle ha 100 000 liter fuel(!!) Svaret var "Negative" - de ville fortsette til Dubai etter en low approach.

 

Etter radar-vektorering mot 25 ble de klarert en low approach med published missed approach, deretter direct SNN.

 

Det var et heftig skue - med logo lights og fulle landingslys. På "min posisjon" er den ca 1000 ft. Merkelig stille. GE har flotte motorer, ikke sant Dag "over there" ""

 

Hilsen Roald

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullastet med PAX kommer den nesten fram til Karachi (Pakistan) fra Los Angeles !.......

Så uten mye PAX kan fly endel lenger !......

 

 

Men husk også her at den skulle landet på ENBO, og da trur jeg ikke den var veldig tung...

 

Så en mellom stopp nedover i Europa eller noe skjer nok løpet av natten kanskje ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extended Twin OperationS, to-motors fly som skal fly passasjerer over havstrekninger og øde områder må kunne fly en viss tid på en motor, og det må de demonstrere under testflygingen også. Betyr at de må planlegge ruten slik at de aldri er mer enn x antall minutter fra en passende flyplass hvis en motor skulle svikte. Hvor stor x er varierer fra selskap til selskap og fra flytype til flytype. Tror noen har opp til 240 minutter, mens andre har "bare" 180.

 

Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.litt synd at den ikke fikk landet,men det er jo helt forståelig.Med Vind 360/20 og snøkov.Har akkurat kommet hjem etter 1-time ved Widerøe hangaren (ved rwy 07) i ett ufyselig vær.

Brøytemannskapene gjorde en iherdig innsats iverfall,men forgjeves..Flott skue da den kom inn for en missed approach.

Herlig lyd fra GE motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...