Gå til innhold

ATOC (Pilotclienten)er sluppet løs hos FPI


Robert Hulthin

Anbefalte innlegg

Det er et program som gjør i prinsippet det samme som squawkbox (kobler deg opp til en nettverksserver så ATC/piloter kan se deg og vice versa). Men tilleggsfunksjonene og funksjonaliteten er annerldes. Det ser ut til at ATOC er mye mer brukervennlig.

 

Årsaken til at du må være med i FPI er fordi ATOC bare fungerer med FPI sine servere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Hei

Det var da alvor til reklame da Arild... ""

 

VATSIM og FPI er to forskjellige organisasjoner, med hver sine medlemmer. FPI er vel mer eller mindre en videreføring av deler av IVAO miljøet med betydelig forbedret programvare. Du får korrigere hvis jeg tar feil Arild.

Noe sant i det Ivar en del IVAO folk er riktignok med der med det er IKKE noen videreføring av IVAO bare så det er sagt ;-)) FPI FlightProjectInternational er en uavhengig VA som de andre som florer i større eller mindre grad

 

Ellers så svarte Arild meget solidarisk på spørsmålet om hvem hva hvordan ATOC fungerer og hvor den fungerer

 

Du må gjerne ta turen over og teste Ivar du er sikkert Velkommen du og som alle andre Ha en god dag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner AP funksjonen i ATOC. i SB kan du aktivere AP med alle waypoints (dersom du bruker et fly uten FMC), men det kan du ikke i ATOC.

 

Men er det noe realistisk da? At om flyet ikke har AP/FMC så har ikke flyet det. Det er jo like gøy å navigere uten, så lenge man flyr et fly som ikke er utstyt med det. AP-funksjonen er aldri brukt av meg i vertfall, men hver sin lyst ""

 

Ivar: Ja, jeg viser folk vei til lyset ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner AP funksjonen i ATOC. i SB kan du aktivere AP med alle waypoints (dersom du bruker et fly uten FMC), men det kan du ikke i ATOC.

 

Men er det noe realistisk da? At om flyet ikke har AP/FMC så har ikke flyet det. Det er jo like gøy å navigere uten, så lenge man flyr et fly som ikke er utstyt med det. AP-funksjonen er aldri brukt av meg i vertfall, men hver sin lyst ""

 

Ivar: Ja, jeg viser folk vei til lyset ""

 

Du forstår ikke meg Arild. Du må jo ha en flightplan når du skal ut å fly ikke sant ? Jeg bruker sjelden FsNav og foretrekker å bruke FMC i SB dersom flyet ikke har FMC. ATOC har ikke FMC og det er pointet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Georg, jeg forstår helt fint hva du mener, kanskje du misforstår meg? Mitt poeng er at om det ikke hører FMC til et fly så er det urealistisk å bruke FMC. La oss si du flyr et tørkestativ (cessna) med IFR panel og er på langtur. Du ser ikke en FMC i cessnaen. Skjønner du?

 

Om det ikke er FMC i flyet jeg flyr når jeg flyr IFR tilpasser jeg FP så jeg kan fly ruten uten FMC. Eneste funksjonene jeg brukte i SB:

Change callsign

File flightplan

ATC directory

Squawk Standby

ACARS

Og selvsagt connect

Og alle disse funksjonene får jeg også i ATOC, så jeg er veldig fornøyd med det programmet.

 

Men som sagt: Det er hver sin lyst, du savner FMC, det gjør ikke jeg "" Ikke noe å krangle om i grunnen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...