Gå til innhold

Navdata.at er slutt, hva gjør vi nå?


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Richard Stefan har besluttet å ikke lenger lage AIRAC cycles for FS-programmene - 767PIC, PMDG, FSNavigator, DF734 osv osv. Begrunnelsen finnes på hans side . Dette er en nedtur for alle oss som ønsker å ha oppdatert alt av navigasjon i FMS. Jeg håper at mange av oss hardcore simmers vil takke Richard for den fantastiske jobben han har gjort for oss. En side som denne kan vanskelig erstattes. Jeg håper at noen andre kan overta - kanskje sammen med Richards kompetanse. For meg - i vår harde verden - hadde jeg gladelig aksepert Navdata som payware.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "" det blir å fly på utdaterte navdatabaser framover nå ""

 

Alle som lager addons med fmc vil nok sikkert bare inkludere default navdata fra fs2004. Og de dataene er jo oldergamle.

 

Sånn går det når noen syter, klager og krever, i stedet for å være takknemmelig over hva man får gratis.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst at enkelte ødelegger. Et godt råd til idioter som er misfornøyd. Er du ikke fornøyd med freeware - så be om pengene igjen da vel?

 

MEN:

 

Hva er problemet med at navdata ikke blir oppdatert? I real life blir navdatabasen oppdatert 1 gang pr mnd pga endringer ute i verden f.eks skifte av VOR frekvens. Nå skjer ikke dette i fs2004. Så lenge navdatabasen er lik fs2004 med VOR/ATC/ airways så er nye revisjoner bare til det verre. Husker f.eks at ZOL VOR forandret frekvens i real life til 116.85. Min gamle flysim hadde gamle frekvensen - og jeg måtte skaffe gamle Jeppesen kart som var gull verdt helt til ny flysim ble innkjøpt og frekvensen ble oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

 

Som Åke sier, hvor mange av oss sender "takknemlighets-mailer" til freeware-gutte før de slutter. Vi våkner først når sidene blir stengt eller de legger ned arbeidet av ulike grunner. Jeg tror at dersom vi hadde vært flinkere til å vise vår takknemlighet også til vanlig så hadde kanskje en del av dem fortsatt, selv om de får sure mailer fra enkelte idi.... som ikke skjønner hvilket fantastisk arbeide de gjør for oss simmere.

 

Det er jo hygelig å få mailer i ettertid også, ikke misforstå meg, men men ... det er det å kunne gi ros til daglig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje "håp i henganes snøre" - på Richards nettside har han laget et takkeinnlegg for de over 500 positive e-mails han har fått, og han åpner faktisk for at han kan komme tilbake engang. Men han trenger en pause nå. Det hjelper å gi positiv oppmerksomhet.

 

Åke, du har et meget viktig poeng. Det er viktig å gi positiv tilbakemelding når varene leveres. vi har så alt for lett for å ta Richards og andres freeware-innsats for gitt. Vi laster, bruker, og forholder oss tause. En påminnelse til oss alle...

 

Hislsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian!

 

Dette er noe for vi som kan navigere og ønsker å fly så real som mulig! Dette er et utrolig bra hjelpe middel, som gir oss de absolutte oppdaterte waypoints, og data! Jeg skjønner at et suppehue som deg ikke forstår noe av dette, men det er rimelig teit av deg å bryte inn i de "vise" sitt diskusjonsforum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...