aleksander rødland Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 som sagt hva skal jeg gjøre på vatsim hvis ikke det er atc? da må jeg jo bare fly etter gps og det er jo ikke gøy. hva skal jeg gjøre da? for jeg ser det er mange og flyr i norge men kjelden en atc der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 De fleste av oss flyr for virtuelle flyselskaper og må logge et visst antall flighter , og siden vi stort sett alltid flyr online så er det ofte ikke ATC tilgjengelig...sånn er det dessverre....men hender jeg lager flyveplanen etter å ha sjekket hvor i verden ATC trafikken er størst.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Du trenger jo ikke fly med GPS heller, fly VFR, VOR/NDB-VOR/NDB, med FMC eller lignende. Når du flyr online og nærmer deg en flyplass hvor det er annen trafikk bør du anonsere din posisiojn: ENGM traffic: VBX140 over MES for MES4F approch to ILS19R, FL150. Du kan gjerne gi en ny rapport når du er på ILS, og om flere fly kommer bak deg, rapporter når rullebanen er vacated. Gjør også det samme når du skal ta av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter! Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss. For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter. Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie. Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC. Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene. Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld. En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter. Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat. Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter! Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss. For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter. Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie. Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC. Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene. Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld. En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter. Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat. Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. Hei Ivar! Nå klagde han jo ikke på for lite ATC, spørsmålet hans var jo heller hva han skal gjøre uten ATC... Jaja, bare en like pekepinn Ivar, for nå har du holdt deg i skyggen alt for lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg tror at hvis flere hadde begynnt å fly, selvom det ikke er ATC! Da hadde det heeeellllt sikkert kommet flere ATC også!!!!!!!!! Nesten helt sikker!!!!!! Ja til flere piloter!!!!!!!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter! Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss. For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter. Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie. Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC. Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene. Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld. En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter. Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat. Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. Hei Ivar! Nå klagde han jo ikke på for lite ATC, spørsmålet hans var jo heller hva han skal gjøre uten ATC... Jaja, bare en like pekepinn Ivar, for nå har du holdt deg i skyggen alt for lenge Hei Julian! Ok, jeg tar det til meg, jeg leste ikke innlegget godt nok før jeg svarte så jeg trekker det jeg sa hvis det under noen omstendigheter virket støtende. Og Julian, jeg kommer ikke inn i lyset riktig ennå, men vi får se hva vi to finner på for noe lurt i jule- og vinterferien! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hehe ok! Skal si det er veldig ensomt der oppe uten deg! Jaja, nå i det siste har jeg fløyet mest i sentral Europa da, så jeg har hatt mye ATC, men anyway, we miss yoU! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.