Gå til innhold

Vatsim Examen


Leif Villadsen

Anbefalte innlegg

Jeg prover no og strarte et nytt emne og hoper heftig debatt ""

om dette

Jeg lurer po hvorfor mo man ha examen po Vatsim

nor det er bare Vatsim som har det ""

hvorfor har ikke Piloter examen

da skulle det ha vert sonn

enten so skal bode piloter og ATC controller ha examen?

eller fjerne examen fra vatsim ""

du kan logge deg po forex GRD eller TWR uten Lisens

kan vi fo en heftig debatt om dette

IVAO har ikke exemen ""

http://www.ivao.org/hq/

og flightprocekt har ikke examen ""

http://www.flightproject.net/

no snakker jeg om ATC controller

 

Hilsen Leif

 

Jeg beklager at jeg ikke har Norsk Tastatur

det skylles at jeg er nede po Philippines no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det krever jo ikke så veldig mye grubling for å finne svar på spørsmålet ditt da. Du klarer det sikkert helt fint selv. Selvfølgelig er det for å forsikre seg om at kandidaten vet litt om hvordan ProController/ASRC fungerer, og at han/hun kan de mest grunnleggende elementene innen ATC. Dette er en prøve nesten alle klarer på 1. eller 2. forsøk. IVAO har ikke eksamen, og der er også kunnskapsnivået blandt ATC minimalt!

 

Denne diskusjonen mener jeg er totalt unødvendig.

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er helt idiotisk av IVAO å ikke ha slike tester av ATC.

Dette vil jo si at hvem som helst kan logge seg på å dirigere trafikken slik de selv ønsker.

Det er altså ingen kontrol på at disse personene kan det de holder på med.

At personen som ser disse "dottene" på radarskjermen vet hva han eller hun driver med er faktisk veldig viktig.

Ikke bare på grunn av sikkerhet, meg også på grunn av trivsel og trafikkunnvikling.

 

En test av piloter er på en annen side en helt unødvendig ting å gjennomføre.

Omfanget av nye piloter hver dag er for stor til at en har ressusjer nok til å teste alle disse.

For det jeg vet så er det et fåtall piloter som virkelig ikke har peiling på hva de holder på med på VATSIM, og vi har også de som oppfører seg helt uakseptabelt.

Disse kan evt. bli fjærnet eller få tilsnakk, men det forekommer heldigvis skjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hadde skadet og ha for eks GRN og TWR test fri

hedde det kommet flere po Vatsim???

for dem som bruker servinfo v 2.0 so ser dere at det er mere fly og kontroller po IVAO en po Vatsim der har jeg fulgt med i 14 dager og det er tilfellet

 

Hilsen Leif

 

Jeg for min del foretrekker at innmeldings-raten forblir den samme, og vi har twr/gnd som vet hva de gjør, enn en haug med folk som vimser rundt uten noen som helst peiling på hva de skal gjøre. Men det er nå min mening, though.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif , svaret er enkelt , er du pilot og vil leke og oppføre deg som en skikkelig amatør så hold deg til IVAO!

Vil du ha det som i virkeligheten så kan du trygt stole på at ATCene i VATSIM har et høyt kunnskapsnivå og kan lose deg trygt ned på bakken som i virkeligheten.

Beklager at du ikke skjønner det etter å ha lest alle dine kritiske innlegg her i forumet om VATSIM.

Hvis du har lært deg å bli god tgil å fly vil du ikke da også lære å fly så virkelig som overhodet nmulig?

Da er ikke valget IVAO.

Derfor er det betryggende for oss piloter at ATCer må avlegge eksamen. Tenk om du satt bak spakene i et ekte fly og visste at ATCen var en amatør som ikke kunne regelverket, Hadde du turt å lande da kanskje?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uff da! Hvor mange slike diskusjoner skal det til for at du skal forstå at VATSIM har det slik som det er for å opprettholde kvaliteten på sin ATC-staff!? (Vet ikke om det er helt rett å si det slik da)

I motsettning til IVAO må de som skal være ATC på VATSIM sette seg inn i stoffet som finnes om det å være ATC, for å klare de testene som er, allerede da er det ett bra grunnlag for å gå videre, for så at man lærer mer etter hvert. Jeg kunne ikke sett for meg VATSIM uten disse testene,- tror vi hadde synket ned til samme kunnskapsnivå som IVAO da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ATC på IVAO frem til for et år siden, da det hele brød sammen og FPI startede. Jeg skal ikke kunne sige, hvordan det forholder sig på IVAO i dag.

Men denagn jeg var ATC dér, var der rent faktisk eksamen. ATC kunne have 9 forskellige ratings.

Nogle blev taget med en skriftlig eksamen, nogle med en skriftlig en og praktisk eksamen.

Hvilke regulationer der var for at sidde forskellige steder kom an på det enkelte områdes chef, han vurderede om folk havde kendskab nok.

Desuden må jeg sige at jeg (dengang) oplevede mange dygtige ATC'er, der havde forstant på hvad de lavede, kendte luftrummet lige så godt som deres egen bukselomme, og ydede lige så god ATC som på vatsim.

 

Om det er gået ned af bakke for IVAO det sidste år efter de fleste er taget over på FPI, skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg synes desværre at kunne spore en automat-reaktion fra vatsim folk når snakker falder på andre netværk, der ofte baserer sig på enkelte dårlige oplevelser eller fortællinger fra andre. Samme oplevelser kan altså også findes på vatsim.

 

/Peter

Inaktiv ATC i VaccDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt med eksamen på VATSIM.

Hehe, noen klarer å fatte seg i korthet men ennå få fram poenget klart og tydelig!

For å si det slik jeg mener det så er det best om en organisasjon har tester som får testet kompetanse nivået til flygelederne sine.

Det hadde nesten blitt litt for dumt om hvem som helst skulle kunne sitte som Air Traffic Controller, det stilles krav til personer som på sett og vis har autoritet over andre personer.

Piloter har jo ikke "makt" over andre piloter, men ATC har som oppgave å få trafikk trygt fra A til B, og da er det klart at det må kreves kompetanse og viten om akkurat dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...