DM Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kanskje HB som har vært ute med kloke ord igjen? Les den her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dette var noe skikkelig bullshit fra VG.. At kapteinen har siste ordet er jo en selvfølge, han er trossalt den som har høyest grad og lengst fartstid. (finnes unntak på det siste men stort sett) Er vel helt likt på sjøen, kapteinen har vel siste ordet der også.. finner sikkert mange andre eksempler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john lysebraate Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Smi mens liket er varmt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Lyster Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Finner dere noe fakta feil her da? Det må da være lov å opplyse sine lesere, som kanskje ikke kan like mye om fly og luftfart som de fleste her på forumet. Selv om det blir trivielt for dere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Finner dere noe fakta feil her da? Det må da være lov å opplyse sine lesere, som kanskje ikke kan like mye om fly og luftfart som de fleste her på forumet. Selv om det blir trivielt for dere. Dette her er da bare tull: Annenflygeren er såkalt flygende pilot Når ble FO automatisk PF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Lyster Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Finner dere noe fakta feil her da? Det må da være lov å opplyse sine lesere, som kanskje ikke kan like mye om fly og luftfart som de fleste her på forumet. Selv om det blir trivielt for dere. Dette her er da bare tull: Annenflygeren er såkalt flygende pilot Når ble FO automatisk PF? Ja den så jeg ikke, my mistake. Men uansett så mener jeg at jeg har et poeng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Selvfølgelig er det bra at de opplyser leserene, men når de kommer med feile opplysninger er det like bra at de lar være. Jeg tror ikke det er så veldig aktuelt at FO ikke tør å si i fra om uheldig utvikling av flygingen, han har plikt til å melde fra om det. Og om det han ser at kapteinen gjør galt og kapteinen ikke retter kan han ta over flyet, men det er selvfølgelig svært sjeldent at det blir nødvendig og ganske alvorlig. Men om det er aktuelt eller ei kan kanskje de som er flygere for flyselskap uttale seg bedre om enn meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kanskje HB som har vært ute med kloke ord igjen? Les den her Tenkte det samme. Helge Bø og "fly-undervisning" på vg nett... Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 *Venter på en kommentar fra Helge* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 *Venter på en kommentar fra Helge* Han er jo utestengt fra flightsim.no , så den får vi nok ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 øh, skjønte egentlig ikke så veldig mye av den vg annonsen *ikkeskjønnesåveldigmye* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Åge L. har helt klart et poeng, selv om det altså var en faktafeil i artikkelen. Det er en grunn til at man gjennomgår prosedyrer og forhold i cockpit. De av dere som følger med på rapportene til havarikommisjonen vet at det faktisk har vært tilfeller der annenpiloten har nølt med å si fra p.g.a. kapteinens væremåte. Det er forhåpentligvis ikke ofte slikt skjer, men man jobber jo alltid mot en såkalt null-visjon (at slikt aldri skal skje). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 ...men ærlig talt så synes jeg at de kunne gjort et bedre forsøk, eller latt helt være, hvis de skal forklare de store massene om CRM... Sånn det ser ut der så kan det nesten ut som om de har klippet setningene ut av en lærebok, og dermed fått et produkt helt uten sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Joda, det poenget ser jeg helt klart. Det er en rar og kort sak som jeg lurer litt på bakgrunnen for. Er dette den eneste saken om dette, eller er det en rammesak knyttet til en sak om fly og luftfart? En annen ting er at navnet til journalisten ikke er tatt med. Tok han ikke sjansen? Nå vet i alle fall den jevne VG-leser at "noen" diskuterer bedre forhold i cockpit. Nyhetstrøkket i artikkelen er muligens ikke nok til å innkassere noen Pulitzer-pris, men det er slett ikke det verste jeg har lest..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Karlsen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 *Venter på en kommentar fra Helge* Han er jo utestengt fra flightsim.no , så den får vi nok ikke Hvordan greier en veteran med så lang fartstid å bli utvist?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.