Daniel Eliassen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Skal begynne å lage sceneries for fs2004. Er det noen som hvet om et bra freewareprogram man kan lage mesh scenery med? Har lastet ned Ground 2k4, som man kan forandre på veier vann elver landclass osv. Kan dette programmet brukes til å lage mesh??? Er helt ny på dette med scenery design så jeg trenger kraftig starthjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Skal begynne å lage sceneries for fs2004. Er det noen som hvet om et bra freewareprogram man kan lage mesh scenery med? Har lastet ned Ground 2k4, som man kan forandre på veier vann elver landclass osv. Kan dette programmet brukes til å lage mesh??? Ja, det skal gå an. Har ikkje prøvd sjølv men på Avsim sitt mesh forum kan du få god hjelp. Er helt ny på dette med scenery design så jeg trenger kraftig starthjelp Scenery design er veldig mykje prøving og feiling, eg trur alle som jobbar med dette har hatt problem ein eller annan gong. Stå på, og berre spør om det er noko som du lurer på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hvor finner jeg Ground 2k4? Har prøvd å søke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Søk på ground2k4_v5.zip på fs2004->utilities på avsim.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Når man lager scenery i gmax: lager man da hele flyplassen i en fil eller må man lage objekt for objekt og sette dem ut etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg er ikke sikker, men tror du må lage alt i en gmax-fil for å lage en hel flyplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark - Rune Bannister Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Man kan lage flere BGL-filer, det er ikke noeproblem. Men vet ikke om det er en øvre grense for antall BGL-filer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Mark rune: Jeg har lett ertter deg overalt. leita etter han som holdt på og lage ett så utroligt bra Flesland scenerey. Kommer dette snart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Man kan lage flere BGL-filer, det er ikke noeproblem. Men vet ikke om det er en øvre grense for antall BGL-filer. Men du kan lage alt i en fil og få et like bra scenery som om det var separat? Hvilke filer skulle man legge inn i gmax for å få konvertert fly og scenery til fs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det som blir problemet er at nullpunktet i Gmax blir liggande i bakkehøgde. Dersom objekta er over eit stort område kan det bli eit problem med bygningar som er begravde i bakken. Det kjem då også an på kva mesh ein har om bygningane ligg i korrekt høgde. Dersom ein lagar fleire Gmax filer med forskjellig ref.punkt blir bygningane liggande i korrekt høgde uavhengig av mesh eller andre scenery. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Ok, men hvilke filer var det jeg skulle kopiere fra fs cd'en? Og en ting til: Hvilket program bruker man til å legge sceneryet ut på riktig plass i fs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du treng MakeMDL SDK og kanskje Gmax scenery tutorial frå denne sida: http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2002_downloads_sdk.asp Det er ikkje noko program som legg inn sceneryet automatisk, ein må kopiere filene til korrekt folder etter kvart som ein blir ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Det er ikkje noko program som legg inn sceneryet automatisk, ein må kopiere filene til korrekt folder etter kvart som ein blir ferdig. Men hvordan vet da fs hvor bygningene ligger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det taster du inn når du eksporterer fra gmax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Takk, flere spørsmål kommer garantert siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark - Rune Bannister Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Mark rune: Jeg har lett ertter deg overalt. leita etter han som holdt på og lage ett så utroligt bra Flesland scenerey. Kommer dette snart? Det er desverre lagt på is, venter på NA 9, hvis det blir i G-max, og bedre enn det er i dag, da gidder jeg ikke . En annen grunn til at scenery design er lagt på is er tid og MFS-9, putler litt med andre ting rundt Bergen, men det går utrolig tregt, grunnet mye arbeid ellers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 men,men, det ser jo ferdig ut kan ikke jeg beat teste? NA teamet lager aldri noe så bra med mindre du vil vente til NA11 hvis det kommer da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 hmm, hvordan vet du at det sceneryet er bedre en NA hvis du aldri har prøvd det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 men,men, det ser jo ferdig ut kan ikke jeg beat teste? NA teamet lager aldri noe så bra med mindre du vil vente til NA11 hvis det kommer da Å hva f.. vet du om det..? Skal heller være takknemlig for at det er noen som lager noe så flott scenery til oss i det hele tatt Gratis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 men,men, det ser jo ferdig ut kan ikke jeg beat teste? NA teamet lager aldri noe så bra med mindre du vil vente til NA11 hvis det kommer da Hvorfor tror du ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 har du vert på hjemmesidene hans og sett på bildene av scenereyet? og det gjelder ALLE! kansje ta en titt der før dere sier noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Bare siden de ikke har laget noe betyr ikke at de ikke kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 mener ikke NA jeg mener han som har "laget" bergen sceneryet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Helgesen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ekstremt bra scenery, steike ass. Flesland er min favoritt flyplass så dette kan jo bli gøy....om han utgir det da (please????) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.