Gå til innhold

Flightsimmeres alder


Leslie Salvesen

Anbefalte innlegg

Lars Kristian Holgersen spurte 30/3 etter jevnaldrende simmere (15) og fikk mange hyggelige svar, også fra vesentlig eldre simmere.

I Dag Johansens "(lange) tråd" lurer vår svenske venn Lennart Arvidsson (ca.65)på om han kan være den eldste. Det er han med sikkerhet ikke, idet jeg selv blir 78 i mai. Jeg har ikke simmet i så mange år, men jeg hadde i ca. 15 år PPL og C-diplom på seilfly. Fysikken min er det så som så med nå, men mentalt føler jeg meg rimelig oppegående!

Nå er vel ikke dette med alderen det viktigste - vi simmere er vel alle lekne gutter, uansett alder!

Men er det andre "gubber" der ute, som vil uttale seg?

Mvh Leslie

leslies@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hallo der!

Jeg er født og oppvokst på Jessheim, og da var det naturlig at med så kort avstand til Gardermoen, ble det mye flyprat.

Jeg husker overgangen fra Spitfire til Vampire meget godt, og det var en av mine målsetninger selv å bli flyver. Nå er jeg 61, og jeg ble aldre flyver. Noen av mine jevnaldrende ble det, og det har hendt at jeg har truffet noen av dem når jeg har vært ute og reist. Og da ble det plass på klappsetet i cockpit. Spennende!

Har bodd i Vadsø i 36 år, men er titt og ofte på besøk på Jessheim, og da blir det turer til Gardermoen for å se og snuse. Landet på Gardermoen på åpningsdagen på tur til England. Litt av en opplevelse.

Har drevet med flysimulator siden 1984, så jeg har litt peiling.

Med vennlig hilsen

KjellM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år og har også holdt på med flysimming siden -84. Flyinteressen har jeg hatt siden oppveksten på Kjevik flyplass. Jeg bor nå i Bergen. Med hensyn til fly og simming blir jeg vel aldri "voksen", men hva så? En fin hobby er det. Bruker Fly! og FS2000 omtrent like mye, men har også stor sans for FU3. Foretrekker fortsatt FS98 når jeg vil fly i Norge (Norway 98). Forsøker også å sette meg inn i Falcon 4, en utrolig bra F-16 simulator, men med en temmelig høy terskel for læring fordi de kompliserte systemene i flyet er gjengitt med stor grad av nøyaktighet.

Hilsen

Eivind Strøm

eivstr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiskt! Ja visst trodde jag att jag var äldst! Men inte då. Här är spännviden från 11-78 år då är 63 år som jag är inte mycket att "skryta" med.......!

Egentligen är det helt underbart att flygsimulatorer har förmågan att binda samman så skilda åldersgrupper.

Vad finns mer som har den förmågan?

Mvh Lennart Arvidsson

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg intet å frykte! Jeg var redd for at jeg ville miste denne fantastiske hobbyen og interessen når jeg ble eldre! Jeg er selv 38 og stiller samme spørsmål som Åge Olsen "får man ha pc på rommet i aldersheimen, mon tro?"

Hvis det er mulig, gleder jeg meg. Ingen forstyrrelser!

Mvh Odd H Spjoetvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Dette var hyggelige kommentarer. Men det ser jo nesten ut som om jeg er den eldste, altså en slags "Flightsimmernes legdekall", huff!

Skulle noen ha lyst til å vite noe mere om denne gamle gubben, er han å finne i Den Norske Flysimmerlista,til og med med bilde (elskverdigst ditsatt av Morten Steen!).

"Men fly nå pent og sakte, og ikke for høyt!", som den gamle tanten sa til sin unge nevø.

Mvh Leslie

leslies@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har to sønner på henholdsvis 9 1/2 og 11 år. Den yngste styrer med Sim Sity 3000 og andre innen strategi, den eldste FS98 & 2000 som meg selv.

Helge 37 anos [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

[image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] har også to ildere, de er ikke noe for simming men begge kom nordover i buken på henholdsvis Braathens og SAS [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

[Edited by Helge Kalseth 04-04-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at folk ikke faller av lasset selv om de fyller 17!! Nå er jeg 38, og har det kjempegøy med Sim. Ble hekta på en eller annen versjon av MS FS midt på 80-tallet (FS2?).

Etter en periode med mye såkalt "viktig", fikk jeg behov for mer moro og lek, og kjøpte FS98 i fjor. Holder nå på å lære meg det basale i FS98 (mye styr å lære seg navigasjon).

Min unge sønn må nok settes inn i sakene etterhvert.

mvh

Bård

------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...