Gå til innhold

Trening for nye på VATSIM


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Oppkoblingen til VATSIM skjer i Squawkboks, Der er det noen felter som må fylles ut. brukernavn og passord må skrives helt korrekt. samt at serveren dere kobler opp mot er aktiv. Her er en liste over aktuelle servere:

137.56.42.18 EUROPE-C

212.47.22.26 EUROPE-CE

62.80.111.100 EUROPE-CW

195.78.48.15 EUROPE-E2

212.205.81.22 EUROPE-SE

195.23.79.203 EUROPE-W

80.249.98.88 UK-1

 

dere skriver inn IP-adressen ikke navnet når dere kobler opp SB. dere kan også laste ned en oppdadert txt-fil over alle serverne og kan da velge disse fra SB. Listen (txt-filen) legges i samme mappe som SB ligger i.

 

Se også her: Oppkobling til VATSIM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fs2004 må dere ha et tilleggsprogranm for å bruke SB. Det heter SBRelay og skal startes FØR dere starter multiplayer i FS2004. Så er resten som beskrevet. Det kommer også flere slike kvelde, skal prøve å få til en slik kveld i mnd dersom interessen er tilstede for det. Mulig vi kan prøve før det også.

 

 

Kan ta med en tilleggsopplysning:

 

Den 2. nov. fra kl. 1200 - 1600 skal Oslo Flysimklubb ha et treff der vi skal koble oss opp mot VATSIM og fly online med ATC. Dette skjer i Oslo i lokalene til en av klu bbens medlemmer. Dersom noen fra Oslo-området er interesert i å delta og få opplæring kan vi sikkert ordne dette. I utgangspunktet er treffet for klubbens medlemmer, men vi kan kanskje gjøre et unntak dersom noen trenger hjelp. Vi har begrenset med plass, så de som event er interesert får gi melding om dette her på forumet. Blir det mange må vi se på alt løsninger. Dere kan finne mer info om klubben her: Oslo Flysimklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkoblingen til VATSIM skjer i Squawkboks, Der er det noen felter som må fylles ut. brukernavn og passord må skrives helt korrekt. samt at serveren dere kobler opp mot er aktiv. Her er en liste over aktuelle servere:

137.56.42.18 EUROPE-C

212.47.22.26 EUROPE-CE

62.80.111.100 EUROPE-CW

195.78.48.15 EUROPE-E2

212.205.81.22 EUROPE-SE

195.23.79.203 EUROPE-W

80.249.98.88 UK-1

 

dere skriver inn IP-adressen ikke navnet når dere kobler opp SB. dere kan også laste ned en oppdadert txt-fil over alle serverne og kan da velge disse fra SB. Listen (txt-filen) legges i samme mappe som SB ligger i.

 

Se også her: Oppkobling til VATSIM

 

Heisann! Jeg drev også å klundret for å få logget meg på. Av en eller annen grunn, så kommer jeg ikke inn via 137.56.42.18 EUROPE-C

 

Men så prøvde jeg 62.80.111.100 EUROPE-CW, og da kom jeg inn med en gang. Har du prøvd alle serverne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...