Gå til innhold

Flytting av servere


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

For å spare penger kommer jeg til å flytte serverne våre hjem til Bodø i Oktober. Siden Timmy Brandt nå har filene liggende på sin server i Sverige vil dette i praksis bare gjelde webserveren. Båndbredden vil gå noe ned, men jeg vil ikke tro at dette vil gi noe merkbart utslag for dere.

 

Så til problemet:

For å få dette til trenger jeg hjelp av noen i Oslo. Serverne må hentes ut av serversenteret i Oslo, pakkes og sendes til Bodø.

 

Videre håper jeg at noen har kontakter med noen i SAS/Braathens slik at vi kan få satt de på et fly opp hit på en rimelig måte. FlightSim.no vil være nede i denne flytteperioden, og om vi bruker posten vil dette bety en nedetid på flere dager, men med fly vil det begrense seg til noen timer....

 

Jeg håper noen her kan melde seg frivillig til å fikse dette med henting og pakking i Oslo (og evt. frakt oppover til Gardermoen).

Om noen kan ordne med flyfrakt må dere også gi lyd fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge vil flightsim.no ligge nede?

 

Som Dag sier kan det i verste fall ta flere dager. Men hvis noen har muligheten å sende de billig eller gratis med fly + litt dugnad fra oss flightsim.no brukere så kan det gå på noen få timer.

 

Joakim: Å ta betalt for å gjøre en slik tjeneste synes ikke jeg hører hjemme noen sted. Du og jeg og mange andre her bruker denne siden helt gratis. Dag sitter her å gjør et enormt arbeid med siden helt gratis. så kommer du å forlanger penger for en tjeneste som er utrolig liten, og som jeg virkelig syns dere som bor rundt Oslo burde stille opp for.

Jeg synes du godt kunne gjøre det gratis hvis du har muligheten.

 

..Men uansett. Denne tråden tillegnet folk som kan gjøre jobben, så kosnadsfritt som mulig. Ikke for å diskutere rundt grøten. (som meg)

 

Hvis jobben blir for vanskelig for dere med muligheten, synes jeg dere bør melde dere ut av flightsim.no . Så skal jeg personlig kjøre nedover til Oslo å hente serverene. (gratis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde virkelig klare å få gjort Dag denne lille tjenesten uten å ta betaling.. Jeg skulle gjerne ha sagt meg frivillig, dilemmaet er bare at jeg bor 7-8timer fra Oslo, og det gjør jo det litt vanskelig.. Men at noen klarer å sende avgårde disse serverene på et fly uten å ta betaling for det burde ikke være vasnkelig..

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen her kan melde seg frivillig til å fikse dette med henting og pakking i Oslo (og evt. frakt oppover til Gardermoen).

 

HVis ingen melder seg frivillig, tilbyr jeg meg å gjøre dette mot betaling.

 

Du som ikke en gang er støttemedlem kan vell om ikke annet gjøre Dag en liten tjeneste uten betaling. Hadde jeg bodd i Oslo området skulle jeg meldt meg til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK....Hvor skal de hentes, og når skal de hentes, og holder det med og sende dem med post , bedriftspakke over natt?.

 

Jeg kan hjelpe deg med det dag? Send meg en mail eller ring meg på 92621565.....09-24 man - fred....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg bryr meg, MEN Arne-Jørgen, hvordan i huleste vet du om Joakim ikke er støttemedlem ?

 

Man kunne selv velge om man ville ha dette synelig eller fortsatt ha aktivt medlem som tittel !!...

 

Så det så

 

GI F....... I Å KRANGLE.

Om dette kan gjøres i løpet av senest neste Tirsdag i neste uke stiller jeg med bil og er villig til og hjelpe til.Da trenger vi eventuelt noen i "FLYBRANSJEN" på bakken eller i luften til og få dette videre.Jeg kan kjøre varene opp til Gardermoen eller ned til TORP avhengig av hva som er enklest.Jeg hjelper også med og pakke disse om det trengs.Og dette er "GRATIS".Nå sender jeg ballen ut til resten av dere som helst sitter og krangler på PC'en,KOM DERE UT AV STOLEN OG HJELP TIL.Dette er det minste vi kan forlange.

Dag du finner min E-mail adresse og kan sende meg opplysninger om tid og sted.

V.H.JAN B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som du sier Stian. Jeg kan ikke vite om han er støttemedlem eller ikke, det tar jeg tilbake. Men jeg synes ikke det skal være nødvendig og ta seg betalt for en liten tjeneste for Dag, siden han har bygd opp og driver flightsim.no med store utgifter. Dette gjør han sikkert litt av egen interesse, men også for at vi skal kunne diskutere, laste ned fly og dermed ha noe å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som vil skje om 3-4 uker, og jeg tenkte å være litt tidlig ute slik at vi hadde det organisert før tidspunktet er der.

 

Jeg ser at Jan kan ordne dette med pakking og transport til Gardermoen.

Geir kan ordne med hele forsendelsen, men da over natt.

 

Denne siste er tross alt bedre enn med vanlig postpakke, men den koster en del kroner...

 

Jeg lar dette ligge ute her i en ukes tid før jeg tar avgjørelsen, og håper det dukker opp noen med forbindelser i SAS/Braathens som kan arrangere det slik at vi får satt pakkene direkte på et fly oppover hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Geir kan ordne med hele forsendelsen, men da over natt.

Denne siste er tross alt bedre enn med vanlig postpakke, men den koster en del kroner...

 

Kan det være aktuelt med en liten kronerulling blant oss som av praktiske grunner ikke kan bidra med annen hjelp?

 

Jeg lar dette ligge ute her i en ukes tid før jeg tar avgjørelsen, og håper det dukker opp noen med forbindelser i SAS/Braathens som kan arrangere det slik at vi får satt pakkene direkte på et fly oppover hit...

 

Hva med å forsøke hos gutta på scanair.no? Der er det i alle fall mange som jobber innen flybransjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ""

 

Jeg jobber for Braathens og har tilgang på ID biletter og det skulle ikke være noe problem å frakte to stk midi-tower opp til bodø.

 

 

Kan du sende meg mail på sten.arne@sensewave.com om evt når du vil ha frakta utført.

 

Jeg jobber skift,men har stortsett fri i helger, jeg kan også reise opp og ned på dagen etter jobb når jeg har tidligvakt.

 

Jeg må legge til at mellom 23 oct til 03 novemer er jeg på ferie i california ,så da kan jeg ha litt problemer med frakt,men både før og etter dette skal det gå greit.

 

Jeg stiller gjærne opp og vil ikke be om noe form for betaling eller kompansasjon ""

 

(ps jeg skal forresten opp å se på russiske jagere når de er i Bodø, så da skal jeg opp i allefall, kanskje vi kan koordinere dette ??)

 

 

Brgds

 

Sten "Stripekatta" Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag !

 

Jeg ser det ble orden på logistikken. Skulle det likevel vise seg å bli problemer for Sten Arne så har du meg i bakhånden. Jeg har kontakter i SAS Cargo, så om jeg ikke får rabatt kan jeg i allefall koordinere, hente, levere og sende.........

Det skulle i og for seg bare mangle med tanke på den tjenesten du står bak, og som vi alle tar for gitt!?!.

Takk for innsatsen du gjør Dag !!

(PS: Meg treffer du på : claushk@online.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bare en An-225 ja..

 

Med tanke på hvor mye det koster å leie en frakter vet jeg ikke !...

 

Men det jeg vet er, at en av grunnene til at vi ikke har sett noe til en An-225 på ENGM er i hovedgrunnen at den koster det dobbelte av en An-124 å leie ""...

 

Ingen er villige (ennå) til å betale så mye for frakt her til lands.. dessverre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...