Gå til innhold

Stuere..


K F

Anbefalte innlegg

Slapp av, har ikke noe stygt å si om dere ""

 

Jeg bare lurer på en del ting når det gjelder stuere:

 

- Hva kan dere tjene årlig?

- Trenger dere noen utdannelse eller kurs?

- Hvor på Gardermoen kan man henvende seg vis man vil eventuelt søke jobb om dette?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi broren min kunne ha tenkt seg en jobb som dette nå som han er arbeidsledig, så vis noen kunne ha vert snill og svart meg så hadde nok jeg og broren min vert takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. å klart en jobb som stuer er alright for folk med flydilla ""

 

1: Avhengi av ansinitet, kurser, og om du er lagleder så er lønna veldig bra "" ligger en del over norsk gj. snitt lønn.

2: nej ikke i utgangspunktet. All kursing forgår internt. (hvertfall hos SGS)

3: prøv stasjons ledelsen ""

 

Til og begynne med kan de virke litt kjipt å være stuer..du blir satt til å sortere bagasje... Men ettervert får du muligheten til å utvikle deg, og får kursing på det ene og det andre.. F.eks: truck fører lappen, Førerkortklasse C, De-icing, push-back sertifikat..osv Da begynner det å bli gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det utvilsomt!

En annen ting som er ganske vesentlig: må ha plettfri vandel...Et krav fra Avinor til alle som skal ha adgangs kort til en eller flere av landets flyplasser.

 

*Sukk*

 

Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker ""

 

Kristoffer...han broren din bør også ha god teknisk innsikt i flyvemaskiner. Han skal tross alt overta mye av arbeidet som tidligere ble utført av fagutdannede teknikere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker ""

 

Hehe.. Du har jo en strålende karriere som wannabe journalist på gang du """" (ref. div. sensasjons oppslag om et større skandinavisk flyselskap) ""

 

Yep, og jeg har nettopp startet nettavisen [color:"blue"]DAGENS SAS-SOS[/color], med hovedparolen [color:"red"]Kverk SAS, før SAS kverker oss[/color].

 

Og som den listige journalist jeg er så må nok Lindegaard & Co finne seg i å miste buksa daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det utvilsomt!

En annen ting som er ganske vesentlig: må ha plettfri vandel...Et krav fra Avinor til alle som skal ha adgangs kort til en eller flere av landets flyplasser.

 

Lykke til!

 

Plettfri var vel å ta litt i! Tilfredstillende vandel er vel det som er mer normalt. Kjenner mange jeg som har litt småsnusk på rullebladet som er ansatt i diverse flyselskap her i Norge. Det er selvfølgelig ikke noe av alvorlig karakter. AVINOR sjekker jo samtlige som søker om adgangskort, hvis du har noe på rullebladet så vurderer de vel alvorlighets graden og sikkerhets momentet i det du eventuelt har stående der før de gir deg adgangskort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker veldig interessant også for meg. Det er noe jeg kanskje kunne tenkt meg, ja!

 

Men å bli stuer i disse tider, er det mulig i det hele tatt, og er det noe lurt å satse på. Bare se på SAS masseoppsigelser og de usikre tidene i luftfarten. De skal jo kvitte seg med alt de mener er overflødig (og det er mye). Køene av folk som allerede står i kø for å få tilbake jobbene sine som stuere er jo milelange.

 

Det kommer vel ikke til å bli mulighet for oss "ferskinger" til å komme inn på mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år.

 

Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år.

 

Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere ""

 

 

Psss...

Og det sier du som er avisbud...

He-he """"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år.

 

Der har du faktisk rett...

 

Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere ""

 

...og der tar du selvsagt feil...

Det er ingenting som tyder på at det å fly er mindre sikkert nå enn før..

 

Dette er tallene over registrerte flyulykker med passasjerfly siden 1989:

 

1989: 62 Ulykker

1990: 38 Ulykker

1991: 54 Ulykker

1992: 57 Ulykker

1993: 53 Ulykker

1994: 55 Ulykker

1995: 51 Ulykker

1996: 51 Ulykker

1997: 40 Ulykker

1998: 40 Ulykker

1999: 44 Ulykker

2000: 36 Ulykker

2001: 34 Ulykker

2002: 29 Ulykker

 

Tendensen viser at tallet går ned, ikke opp.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker ""

 

Hehe.. Du har jo en strålende karriere som wannabe journalist på gang du """" (ref. div. sensasjons oppslag om et større skandinavisk flyselskap) ""

 

Yep, og jeg har nettopp startet nettavisen [color:"blue"]DAGENS SAS-SOS[/color], med hovedparolen [color:"red"]Kverk SAS, før SAS kverker oss[/color].

 

Og som den listige journalist jeg er så må nok Lindegaard & Co finne seg i å miste buksa daglig.

 

Helge, har du ikke vært i politiet også...eller var det POT? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år.

 

Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere ""

 

Psss...

Og det sier du som er avisbud...

He-he """"

 

Hihihi ""

Hva har avisbud med dette å gjøre? På tide å smøre knollen Christer?

 

En annen sak: Jeg distribuerer løssalg til forhandlere, mens et bud leverer til abonnenter...så avisbudene har m.a.o. en helt annen jobb med en mye lavere lønn ""

 

KGS...det er historie du sikter til. Jeg tenker på fare for manglende sikkerhet i fremtiden, når vi ser hvordan flyselskapene nedprioriterer dette mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, har ikke noe stygt å si om dere ""

 

Jeg bare lurer på en del ting når det gjelder stuere:

 

- Hva kan dere tjene årlig?

- Trenger dere noen utdannelse eller kurs?

- Hvor på Gardermoen kan man henvende seg vis man vil eventuelt søke jobb om dette?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi broren min kunne ha tenkt seg en jobb som dette nå som han er arbeidsledig, så vis noen kunne ha vert snill og svart meg så hadde nok jeg og broren min vert takknemlig.

 

Lønna kan ligge rundt 250-300 000 kr. Et minus med denne jobben er den sliter på ryggen,og faren for skader blir litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...