Gå til innhold

hva slags fly er dette?


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

quote:

Originally posted by Espen Furfjord:

Ja , kanskje det!! det siste bildet (Vc-10) var temmelig lik .

Nå gjennstår det bare å surfe nettet etter er vc-10 for msfs. DENNE MÅ TESTES!! [image]
[/image] hvis jeg finner noen. På flightsim.com er det ikke (Bare panel)

 

[Edited by Espen Furfjord 18-03-2000.]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis var det VC10 du så. Disse ble obeservert på Flesland i forkant av Joint Winter og ble brukt til forflytning av militært personell/utstyr. De 2 VC10`ene jeg så der var fra RAAF (engelske luftforsvaret).

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

VC-10 var på Flesland for litt over en uke siden, til NAS sin store fortvilelse. NAS's F-50 stod ved siden av oss for de-icing, mens VC-10 startet op bortenfor han igjen. NAS ba ground om å be VC'en redusere motorpådraget da de nesten blåste bort Fokker'n! Svaret kom da på klingende engelsk: "We are at idle power, siah!"

For å være litt pirkete: RAAF er det Australienske luftforsvaret, RAF er det engelske

MVH

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett en uheldig containervogn bli blåst veggimellom på grunn av jetblast fra en 777-300 med idle power, så det kan være kraftige saker.

Heldigvis var det ingen personer på/ved vogna når dette skjedde.

En jetmotor på tomgang utvikler litt mere kraft enn en bilmotor på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg bor i Bodø og for tiden er det millitær-øvelse her i nord. I den sammenheng er det endel spennede fly i luften over her.

Tordag 16/3 var det fly, (sansyneligvis fra det Italienske luftvåpen, men ikke sikker)

...flyet var lik en dc-9 eller md-8x, men hadde fire motorer (to dobble bak), helt spessiell lyd som minner om et "kraftig" jagerfly. Jeg så flyet på final, og på depart. Dette var kraftige saker, jeg har aldri sett en dc-9 med den climben og farta som denne presterte noen gang før.

Er det noen som vet hva slags fly dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja du er inne på noe, jeg har sjekket litt rundt, sett litt bilder nå av både il-62 og Vc-10.

Jeg er ikke bombesikker, men det var muligens mest likt en Vc-10.

Men jeg kan ikke si jeg la merke til "spydet"(lufthastighetsmåler,eller hva det nå er) i nesepartiet, slik en vc-10 har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trøkk i vc-10`en, både i virkelighet og på simmen.

Lastet ned en VC-10 fra en privat FS-RAF side,

dette er var vel en fs98 flightmodel, så den er litt små-rar på 2000pro`en.

Den har et normal cruise-speed level, Men skal si dette var noe som drog tilværs. Desverre ble den helt ubrukelig med altitude-hold, i.o.m at den ikke klarer å stabilisere seg, (driver å trimmer opp og ned) men kommer ikke i rett possisjon. Jeg bruker lydfiler fra en F-14, som faktisk ikke blir så langt fra virkeligheten etter min mening.

Jeg har ikke testa den på fs98, men den funker sikkert bra der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Flyet finner du på http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm"'>http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm" TARGET=_blank>http://www.uk-flightsim.org.uk/raf/frames/presac.htm

VC-10`en jeg lasta ned var ikke en fs2k versjon, derfor konverterte jeg den fra det opprinnelige format til fs2k. Det er vel derfor flyet oppfører seg litt merkelig på autopiloten.

Vel siden var jo egentlig ikke så privat ettersom den tilhører : Virtual RAF. Første gangen jeg var der kom jeg inn bakveien (direkte til downloadsiden), så det var ingen tegn på at jeg var hos dem [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

[Edited by Espen Furfjord 21-03-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...