Dag Johansen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Singapore Airlines vil åpne verdens lengste flyrute. Turen skal gå fra Singapore til Los Angeles direkte. 18 timer i fly har ikke jeg tålmodighet til..... [Les mer i Nettavisen...] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein H. Larsen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Åjoda, hærlig det..så lenge du får vær litt i cockpit, fly litt, trykke litt Fly er artig det, så lenge du ikke sitter like trangt som i charterflyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Huff, 18 timer på ett fly er nok litt i lengste laget for meg også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kult. Endelig noen som begynner og utnytte A340's enorme rekkevidde. Dette blir en veldig lang flytur, håper de finner på forskjellig og underholde passasjerene med ellers blir dette en veeeldig lang tur. Når jeg tenker på 18 timer foran en pc, så tror jeg ikke det blir mange slike turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin Patel Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Må til en del Kaffe på den turen gitt.. Masse mat på til å gitt. hva er det neste de finner på med, bufè bakerst i flyet..blir konge bra med 18 timer i lufta da:o) det blir sikkert veldig gode seter etter som det er en lang tur osv:o) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NN Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Ja det er jo en Airbus så da er vell Komforen på topp? eller hva sier du Kevin?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Masse mat på til å gitt. hva er det neste de finner på med, bufè bakerst i flyet..blir konge bra med 18 timer i lufta da:o) Bufé har eksistert en stund, blant annet på USA-flyginger og andre lange turer. Men dette er først og fremst på de bedre klassene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hadde vært fett om Singapore Airlines hadde kjøpt opp BA Concordene, og brukt de på den turen der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 men jeg har hørt at selskapet har tatt patent på en såkalt timerate-knapp med fire knapper: 1x, 2x, 3x og 4x Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Dette blir en veldig lang flytur, håper de finner på forskjellig og underholde passasjerene med ellers blir dette en veeeldig lang tur. Hmmm... Kanskje jeg og gutta i bandet skal forhøre oss om mulige spilleoppdrag. Forventer selvfølgelig kost of losji i minst 14 dager i enten Singapore eller Los Angeles for hver spillejobb... På den annen side tror jeg halsen min hadde vært lite brukbar etter 18 timers sang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Hopland Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hadde jeg hatt strom uttak paa laptop en naar jeg flydde sku jeg gjaerne flydd 18 timer. hadde kost meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Nå har det seg slik at Singapore Airlines er verdens mest lukseriøse flyselskap da så... Men 18 timer kan vel allikevel bli litt lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det lengste jeg har sittet på fly er på første klasse på en varig md-11 til rio!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det lengste jeg har kjørt er fra Oslo til Kanariøyene/Canaria. 7 timer og 20 minutter sånn cirka. Men 18 timer, jaja, må jeg så må jeg. Elsker fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det lengste jeg har flydd er også Oslo-Kanariøyene(Lanzarote). Men vi hadde meget sterk medvind så turen gikk på drøyt 5 og en halv time... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Har fløyet non-stop med Singapore airlines fra singapore til Kastrup,danmark. "Bare"12 timer det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 En sak jag funderar på - hur långt får en pilots arbetspass vara? Åke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hadde vært fett om Singapore Airlines hadde kjøpt opp BA Concordene, og brukt de på den turen der Det hadde vel blitt en del mellomlandinger underveis da, med Concordens begrensede rekkevidde. En av grunnene til at Concorde ikke ble en suksess er nemlig at den ikke kan krysse Stillehavet nonstop. (Og en annen er at den ikke får lov å fly supersonisk over land.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Olsen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det lengste jeg har kjørt er fra Oslo til Kanariøyene/Canaria. 7 timer og 20 minutter sånn cirka. Men 18 timer, jaja, må jeg så må jeg. Elsker fly Steike Andre, kan umulig ha holdt fartsgrensa nedover... og hvilken bil kjørte dere med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 En sak jag funderar på - hur långt får en pilots arbetspass vara? Åke Vet ikke hvor lenge, men man bruker jo Cruise pilots på lange flights, så det går nok bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Ja da ble vi "danket" ut som "verdens lengste flyrute" med B777 våres fra New York til Hong Kong over Nord Polen... 16 timer Noen ganger kan den komme opp i over 17 timer pga vind... En sak jag funderar på - hur långt får en pilots arbetspass vara? Åke... vi bruker en IRO "International Relief Officer" på flighter over 8 timer... tror jeg og huske i farten... og to IRO's på flighter over 12 timer... Med andre ord Houston til London... (9 timer) og Paris (10 timer) osv. har tre crew... og Houston til Tokyo (13-14 timer)... New York Hong Kong til (16 timer) osv. har fire crew. Vi har to senger for crew'et rett bak flight decket på B777'ene våres. Jeg husker ikke maximum totale timer i farten men 18 timer... men med IRO holder fint... Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 7 og en halv time til GCLP fra ENGM? Gee... Fra Gardermoen sist påske fløy jeg med MyTA321, den turen gikk nedover på fem og en halv time, og opp igjen på litt over seks pga. motvind. Den lengste turen jeg har joina er Kastrup-Seattle for noen år tilbake, husker ikke om det var 12 eller 15 timer i en B767 Blir gøy å se om noen starter Gardermoen- New Zealand når vi får A380 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Vell. Riktinok får A380 lang rekkevidde, men Gardermoen-New Zeland blir nok i lengste laget. Men det blir gøy og se om Quantas starter flygninger fra sydney til chicago, det skal gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin Patel Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 At Singapore Airlines er verdens mest lukseriøse flyselskap, hvor har du det fra? kårer de mest lukseriøse flyseleskap ogsÅ? bare spørr jeg,hehe. Fløy med emirates i sommer. det var veldig deilig. Av de fly seleskapene jeg har flydd med så er Lufthansa og Emirates de beste. Klm har pene flyvertiner, men det har jo emirates også, lufthansa hadde gamle damer, hehe når jeg fløy da. British Airways er jo bra det å. Når jeg prater om disse så mener jeg langdistanse som f.eks til midtøsten og til asia. blir litt andeledes her i europa. får lenge lenge siden fløy jeg i første klasse med british airways med pappa til india. og det var topp. Men emirates er et seleskap jeg anbefaler. alt er på topp. cokpit turer fikk jeg ikke lov til. er kanskje lov på mindre distanser, men de ville ikke ha noen inn der. fløy klm 747-300 Combi, Emirats Airbus a330-200, Klm 737-400, Jet Airways 737-700, 737-800, 737-900 også var det et propell fly, husker ikke hva det heter, widerøe har de.. disse flyene fløy jeg i sommer. veldig morro. ser frem til å fly igjen. 18 timer blir en del i fly. Da går det ikke med å ha bare seter i flyet, da burde f.eks det gode gamle pianoet og baren komme tilbake,,,vel det var i 747 da.. hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Lengste jeg har flydd er Fra Wien til Sydney, med mellom landing i Kuala Lumpur. 12 + 7, You do the math på antall timer jeg har sittet på et og samme fly! Kjedelig til tider når man ikke får sove.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 lengste turen min er Kastrup til Seattle.. 10hrs.. den tok 12 hrs med 767'en ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Lengste jeg har flydd er fra Gardermoen til Athen. 3 og en halv time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Min lengste tur var med Air France fra Fornebu til Charles-De-Gaule Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hmm, begynte alle å fortelle om flyturer nå? Jaja, slenger meg sikkert med. Litt over 4 timer med en DC10 fra Gardermoen til Rodos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NN Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 12timer CPH-BKK var litt forsinka måtte sirkle over bangkok i en time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.