Gå til innhold

CH-Yoke og Penger


Roy Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Vi i ABC DATA er klar over at det er mange som begynner å bli utålmodige av å vente på CH Yoke USB.

Problemet er en chip som skal styre throttle,pitch og mixture.

Vi håper at det skal komme et svar på når levering kan forventes i løpet av neste uke.

Men et annet problem som vi har her i firmaet er de som ikke betaler for varene de får fra oss.

Vi mente at simmere var til å stole på og derfor sendte vi varene som vanlige pakker med faktura.

Dette sliter vi med nå, spesielt gjelder dette mange som handlet FS2000.

Nå blir vi dessverre nødt til å slutte med dette, og begynne å sende varene i oppkrav. Dette fører til ekstra kostnader, men vi må bare beklage.

Tapet på FS2000 er ca 20.000.-

Til de av dere som er kunder hos oss, og som vi vet er sikre betalere, vil vi selvsagt fortsette med faktura.

 

Min oppfordring er at alle dere som fremdeles ikke har klart å poste giroen som vi sendte til dere ca 18.11.1999, ta turen innom banken og betal.

Det er nå nesten 3 måneder siden forfall.......

Hilsen Roy

ABC DATA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Roy Pedersen:

Hei folkens.

Vi i ABC DATA er klar over at det er mange som begynner å bli utålmodige av å vente på CH Yoke USB.

Problemet er en chip som skal styre throttle,pitch og mixture.

Vi håper at det skal komme et svar på når levering kan forventes i løpet av neste uke.

Men et annet problem som vi har her i firmaet er de som ikke betaler for varene de får fra oss.

Vi mente at simmere var til å stole på og derfor sendte vi varene som vanlige pakker med faktura.

Dette sliter vi med nå, spesielt gjelder dette mange som handlet FS2000.

Nå blir vi dessverre nødt til å slutte med dette, og begynne å sende varene i oppkrav. Dette fører til ekstra kostnader, men vi må bare beklage.

Tapet på FS2000 er ca 20.000.-

Til de av dere som er kunder hos oss, og som vi vet er sikre betalere, vil vi selvsagt fortsette med faktura.

 

Min oppfordring er at alle dere som fremdeles ikke har klart å poste giroen som vi sendte til dere ca 18.11.1999, ta turen innom banken og betal.

Det er nå nesten 3 måneder siden forfall.......

Hilsen Roy

ABC DATA


Jeg har ikke engang fs2k enda kan jeg kjøpe over nett hos fere? (Det blir vel denna herra "gold" versjonen da i så fall siden det var så mange feil i den første.)

Jeg venter også på yoke!! Men hva er egentlig usb? Den passer vel inn i min standard gameport?Og et matchende ruddersett kunne jeg trenge.

Kom med forslag og pris :-))))))

Vennlig hilsen privatpilot Thomas Oulie

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

quote:

Originally posted by Ivar Amundsen:

Til De det gjelder!

Dette er for dårlig folkens, enten betaler vi for de varer vi bestiller eller vi returnerer varene UBRUKT.

Vi bør være glad for at noen er villig til å vise oss tillit for å redusere kostnadene.

Ivar Amundsen

Helt enig , for oss som ikke bare kan gå ned i gata og handle sim-produkter, er det fint at det finnes firma som viser oss tillit og reduserer utgiftene ved anskaffelse av sim-varer

Jan Tore Brunborg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Jeg venter også på yoke!! Men hva er egentlig usb? Den passer vel inn i min standard gameport?


USB passer ikke i vanlig gameport. USB utstyr krever USB port, og det finnes kunn på nyere maskiner (maks 1-2 år gamle?)

------------------

Bent Marius Engseth

2476 Atna

engsethn@online.no

[Edited by Dag Johansen 20-02-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Roy Pedersen:

.

Nå blir vi dessverre nødt til å slutte med dette, og begynne å sende varene i oppkrav. Dette fører til ekstra kostnader, men vi må bare beklage.

Tapet på FS2000 er ca 20.000.-

Til de av dere som er kunder hos oss, og som vi vet er sikre betalere, vil vi selvsagt fortsette med faktura.

 

Stor "takk" til fåtallet som har klart å brenne broene

slik at jeg og fler etter meg ikke får nyte abc-data sin tillit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en av dem.. Men jeg er IKKE på noe punkt enig i at ABC Data eller andre skal legge ut navn på kunder som ikke har betalt produktene de fikk. Ikke bare er det ulovlig, men dessuten et tegn på sviktende dømmekraft og misbruk av informasjon i mine øyne. Jeg hadde en bestilling inne tidligere i vinter men avbestilte da jeg fikk annet å bruke pengene til, og pcen ikke var bra nok for FS2000 uansett. Da ABC-Data støtter flightsim-miljøet i Norge, vil jeg kjøpe utstyret der uansett, og ser på det som en egentlig fordel at de sender i postoppkrav da de slipper fler kjedelige episoder av det slaget. På den annen side:

Kan vi ikke få muligheten til å forhåndsbetale og så få varene fraktfritt hjem? Da har vi jo betalt uansett, og jeg liker den måten å gjøre det på.

 

Mvh

------------------

LN-HLL

Håvard Leonardo Lund

cub4bear@c2i.net

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avbestille eller returnere en vare i ubrukt stand er realt nok, da det kan være mange grunner til dette.

Sviktende dømmekraft er å bestille en vare å nytte denne uten å betale for den.

Ulovlig? Tviler jeg på, da VG, Dagbladet, Se og Hør og andre gjør dette daglig om enn på en litt annen måte. De forteller bare om hvem som er i alvorlig økonomisk krise uten å redgjøre for hvilke regninger som ikke blir betalt.

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må si meg enig i at å offentlig gjøre navn på folk som ikke har betalt nok er litt drøyt ja (for dem som nå begynner og få bange anelser kan jeg bekrefte at jeg HAR betalt regningen jeg fikk på fs2000 ifra abc [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]) og det er nok ulovlig, joda VG, se&hør, tv2 osv gjør det til tider, men dere må huske på hvor mange ganger dem er innom rettsvesenet iløpet av et år også da [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Informasjon som man har fått i privat sammenheng synes jeg skal forbli privat dersom ikke den andre part er enig i at den skal offentliggjøres.

Ellers må jeg si noe til abc datas ergrelse også: Forhåndsbetaling ser dem heller ikke ut til og ta imot, jeg har flere ganger sagt at jeg VIL forhåndsbetale en USB CH yoke og tilhørende pedaler men har aldri fått et eneste svar på disse henvendelsene (via email). Og når ikke det er mulig synes jeg det er riktig av meg og forlange annen betalingsmåte enn oppkrav (selv er jeg fanatisk motstander av oppkrav særlig pga at vi stapper ekstra penger i lomme på posten som er noen fæle somlekopper). Og alle steder jeg handler tar dem enten forskudd eller sender regning på varen, kanskje bortsett ifra abc data ser det ut til ? (dvs nå skal rett være rett: FLY! som i oppkrav men fs2k kom med regning da så jeg håper kanskje at jeg står på listen til abc over sikre betalere ?).

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, PS: jeg har gitt opp både yoke og pedaler nå [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Neida, vi vil ikke gå ut med navn på de som ikke har betalt.

Dette er fortrolig informasjon mellom oss og kunden.

Vi skal ta kritikk på forhåndsbetaling, men vi har ansett det som litt useriøst fra vår side å ta betalt for en vare som ikke er kommet på lager.

Dette vil vi forrandre på, og legger i disse dager opp til et system som gjør at du kan forhåndsbetale.

Det et helt sikkert endel som ikke har fått svar fra oss, men tidligere har vi hatt store problem med mailserveren. Serveren går nå 100% og alle vil få svar på mailer.

Men som en liten informasjon til slutt så vurderte vi det slik at dersom det skulle benyttes postoppkrav på FS2000 vil det bli meget dyrt.

Pakken med FS2000 var 1,1 Kg. og iflg. postens prototakster skulle det koste 80.-

De aller fleste er belastet med 40.- Hvorfor, jo fordi vi syntes at våre kunder skulle få FS2000 hurtig og rimelig, derfor betalte vi 50% av portoen.

Skulle vi benyttet oppkrav så er det bare å regne, 80+oppkravsavgift.. Posten er blitt meget dyrt.

Helt til slutt, jeg har hatt den ultimate flyopplevelse for ca 14 dager siden.

Simmerkvelden på Universitetet i Tromsø med Andrè Heggstad som vert. FLY og FS2000 på storskjerm og selvsagt Yoke og Pedaler. Dette ga mersmak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Angående storskjerm: Nå begynner videoprojektorer m/lerret å bli virkelig tilgjengelig for "Ola Nordmann", d.v.s. du får stadig mer kvalitet for ca 10.000,-, stort sett en lavere sum enn hva du betaler for et bra TV apparat. At fler og fler PCer er ferdig klargjort med TV-utgang er heller ikke det verste :-)) Så var det maskinkrava.. :-O

------------------

LN-HLL

Håvard Leonardo Lund

cub4bear@c2i.net

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...