Gå til innhold

Flesland ENBR - Sola ENZV


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Fra Kristiansund til Molde, en 15 min flytur, sa kapteinen at han var på FL9. Det er en fin flytur med høye fjell langs kysten, spesielt en klarværsdag.

 

Du mener vel FL90? Men ruten er ikke i bruk nå lenger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry.. mente selvfølgelig FL90, altså 9000 fot *kremt* denne varmen.. hehe ""

 

Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil.

 

Ja, det er nok tregt og komme seg fram.. tidligere i dag gikk det ikke ann i det hele tatt faktisk.. I dag står det 16 rutefly på Kvernberget fordi Arø var sperret av ""

 

Selv har jeg flydd Molde-Kristiansund en del ganger når jeg var liten og da var det disse biene som var i bruk.

 

Når var det du fløy da? Må vel ha vert en stund siden det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da jeg var lærling oppe i Kristiansund fra 1998 til 2000. Det var da Norwegian Air Shuttle som fløy Bergen - Kristiansund ruten, med som oftest mellomlandinger på Molde. Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt.

 

Jeg har aldri hørt eller opplevd det, men det kan jo hende.. når var det du hørte dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt.

 

Hadde problemer ja, GS gikk for lavt slik at pilotene fikk terrain-warning. Den ble justert opp med 500 fot på det aktuelle punktet, og var ute av drift i en periode mens dette ble fikset.

 

Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast...

 

Fløy forresten hjem med BU356, iflg den vakre kvinnelige piloten så var vi på FL190 fra Flesland til Sola...men med litt omvei, tok av på bane 35 og landet på 36 ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast...

 

Tror ikke Molde - Kristiandsund var en rute i seg selv, tror det var mer sånn at viss noen skulle f.eks til Bergen så fylte de på litt folk i Molde fløy til Kristiandsund for å fylle på med litt folk og så dro de til den egentlige destinasjonen.

 

Hva synes du om moldejazzen da Helge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om moldejazzen da Helge?

 

Dro videre fra Molde før jazzfestivalen og Sharon-styret. For å være ærlig så har ikke Molde så mye å by på om man er der som turist bortsett fra naturen, det er vel egentlig slik med de fleste småbyer. Men det nye hotellet ved stadion var supert. Hadde rom i 10.etasje med fantastisk utsikt over Romsdalsfjorden, og like under finalen til Årø ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...