Gå til innhold

Vido fra landing DHC8


knut s syvertsen

Anbefalte innlegg

Hey hey! Skal fly masse Tromsø/Evenes om ei uke på jumpseat i fem dager *glede seg* ""

 

Pene videoer, skal hilse fra fatter'n ""

Er dere på Torp- basen oppe i Nord- norge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte videoer, men hva betyr "Minimum, minimum"?

Hei.

 

Det du hører er GPWS (ground aprox warning system) som sier i fra når en når minimushøyden som er her satt til 200 fot RA (radar altimerer) som er minimum høyden for en ILS.

På CAT2 er den da satt til 100 fot.

 

Knut Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "fatter" er A.E. Vågenes, kaptein ved Oslobasen for Widerøe. Flydd i Widerøe siden 1988, har erfaring på Twin Otter, Dash7 og Dash8-100 og -300.

 

Nå på onsdag skal jeg bli med han ei uke på jobb, og først en t/r Landvetter fra ENGM og en tur innom Hovden, før turen går til Bodø, Tromsø, Evenes osv... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dash 8 er ett fint fly ,ja!

Jeg skal fly seks dager ut og inn fra EKCH til EBBR, LOWW, ENBR, ENZV og ESSA! Og alt dette på Jumpseat på F/D til Q400 om ca. 1 uke """" *Jeg gleder med oxo* """"

 

 

Min far er instruktør og kaptein på Dash 8 Q400. Har erfaring med Fokker 50 for SAS Commuter, Og Twin Otter og Dash 7 for widerøe. Han har base på Kastrup.

 

Sakelig..,men nå vet dere litt om min paps også.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...