Gå til innhold

Nordmenn svikter VATSIM!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Vel jeg ser at en del av dere ATC klager på at det er lite folk på vatsim! Vel det kan noen av dere selv ta æren for når dere ikke svarer på anrop fra piloter og logger ned og opp igjen etter man har passert ut av område deres, så slutt å si at alle er velkommen online.

Dette har jeg sagt ifra om men det har ikke skjedd en dritt mere ifra vatsim norge etter henvendelse fra meg om disse som driver boikot av meg,og sikkert andre også.

 

God sommer

Nå er jeg ikke helt med på hva du mener?

Prøver du å få fram at ATC gjør en dårlig jobb?

Jeg synes at ATC'ene gjør en flott jobb, og har ikke hatt sesielt store episoder der jeg har hatt problemer med de som fører oss fram mellom andre fly.

Det har selvfølgelig oppstått situasjoner der man til tider har mistet radiokontakt med flygleleder, men dette har bestandig vært av en teknisk svikt..

Enten av internett eller roger wilco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det hele begynte med at noen undret seg over hvorfor det er så få som flyr på VATSIM og hvor skammelig det er.

Årsaken er helt klar. Årstiden og hvordan dere selv opptrer mot nybegynnere.

Jeg selv bruker mye tid på FS.fordi jeg synes det er gøy, og har gått i den tro at VATSIM er et steg opp i "gradene" fordi at der er mere disiplinert og vanskeligere enn å fly offline,og det er jo også meningen med det.

Min erfaring med dette er at det ikke er lett å komme inn i dette nå "bitte lille" miljøet.

Jeg er altfor gammel til å ta meg nær av en fjortis BAW konge, og tenker at dette ikke er min greie, og forsetter med det jeg altid har gjort. Sitter her for meg selv eller flyr sammen med andre venner på en annen server.

Men jeg forstår godt at andre lar seg skremme av og prøve seg når de leser noen av disse innleggene over, eller treffer på en "sjefspilot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at folk som gjerne vil benytte seg av det tilbudet som vatsim egentlig er, blir regelrett trampet ned i søla av personer som tror de kan absolutt alt som er å vite. Dette blir galt. En pilot har da ikke noen som helst myndighet til å fortelle andre piloter hva de skal gjøre og ikke gjøre (?). Kanskje det burde satses litt mer på informasjon til nye folk, slik at deres første møte med vatsim ikke blir det siste? Husker godt en av mine første ganger på vatsim. Logget opp på Værnes tror jeg, og der møtte jeg på Arild Schubert. Jeg hadde jo så klart ikke peiling på hvordan man i det hele tatt navigerte fra punkt til punkt, så jeg måtte jo erkjenne at jeg nok kunne trenge litt hjelp. Og da var jeg så heldig at Arild og en venn av ham faktisk brukte store deler av kvelden sin på å hjelpe meg å få i orden nav-data til SquawkBox slik at jeg kunne komme i gang.

 

Vil også anbefale å delta på treningskveldene som VACCN arrangerer en gang i blandt. Det er virkelig lærerikt for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele begynte med at noen undret seg over hvorfor det er så få som flyr på VATSIM og hvor skammelig det er.

Årsaken er helt klar. Årstiden og hvordan dere selv opptrer mot nybegynnere.

Jeg selv bruker mye tid på FS.fordi jeg synes det er gøy, og har gått i den tro at VATSIM er et steg opp i "gradene" fordi at der er mere disiplinert og vanskeligere enn å fly offline,og det er jo også meningen med det.

Min erfaring med dette er at det ikke er lett å komme inn i dette nå "bitte lille" miljøet.

Jeg er altfor gammel til å ta meg nær av en fjortis BAW konge, og tenker at dette ikke er min greie, og forsetter med det jeg altid har gjort. Sitter her for meg selv eller flyr sammen med andre venner på en annen server.

Men jeg forstår godt at andre lar seg skremme av og prøve seg når de leser noen av disse innleggene over, eller treffer på en "sjefspilot"

Det var trist at det skulle ende slik.

Selv synes jeg det er absolutt feil av enkelte å "ta over" luftrommet og tro at de eier dette.

Har kommet over en del slike mennesker, som mener de bestandig har rett, og bestandig skal ha første prioritet når det kommer til at pilotene må komunisere sammen evt. ved en landing på Værnes uten ATC.

Jeg, for min del er ofte "hyggelig" mot mine medflygere, jeg slipper de som regel forbi om situasjonen tillater det uten å ta betraktning av hvor mange timer online hos VATSIM de har.

Saken er der, enten passer du inn, eller så gjør du ikke!

Det er da jeg mener at personer som mener at de er sjef over alle sjefer bør passe seg litt, å slippe fram de som kanskje holder seg litt utenfor!

Jeg gjør iallefall litt for å bli kjent med flere når jeg er ute å flyr, hilser litt til piloter her og der.

Takker som oftes meget høfflig for ATC service når jeg har fått det av ATC, noe som jeg mener skaper en mye hyggeligere og åpen stemmning blandt både flygere og flygeledere!

Når stemmningen er god, blir det også artigere å fly, og da litt lysere i cockpit og kanskje enklere for litt ferskere piloter eller ATC å komme inn i det rette miljøet.

 

Jeg må beklage evt. skrivefeil, men jeg har akkurat landet etter noen timer bak spaken her hjemme og natten gryr på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det kommer frem ulike erfaringer og opplevelser på VATSIM. Dette hjelper oss til å lære av de feilene vi begår og forsøke å bli enda bedre.

 

Samtidig er VATSIM tumleplass for mange tusen brukere. Og i slike store miljøer finner du alle typer, både på godt og på vondt. Derfor er det ikke mulig å forhindre uoverenstemmelser fra tid til annen. Men det er ingen grunn til å miste motet av den grunn. De aller fleste som har slitt seg gjennom de første strabasene med å starte å fly online, har aldri angret på at de startet med dette. VATSIM tilbyr den mest ultimate online flyopplevelsen for flysimulatorentusiaster over hele verden.

 

Jeg anbefaler derfor de som har mistet motet pga. en eller annen tullete BAW-pilot (undrer forresten over hvorfor en engelsk pilot lekte ATC i Norge???) eller annet, å gjøre et nytt forsøk.

 

Og som det ble skrevet lenger opp, nå er det sommer og da er det kanskje andre ting å finne på enn å fly foran PCen. Men regnversdagene kommer, og da kan man jo finne frem sin gamle VATSIM id igjen og gjøre et nytt forsøk ""

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at denne debatten har roet seg igjen. Ang det egentlige emnet: Jeg har et liv uten om VATSIM også, og er stolt av det!

 

God sommer ute i sola til alle.

Hehe!

Her har det roet seg ned, så må du komme opp å "ripe" i de gammle saker..

Alle har nok et liv utenom VATSIM, hvis ikke hadde det nok vært litt flere piloter der ute!

God sommer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...