Andreas Skotner Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg ELSKER å jobbe ved siden av Torp flyplass... For noen sekunder landet 2 AWACS fly rett etter hverandre på Torp. En syk opplevelse... Har ikke kamera, ellers skulle jeg fått knipset noen bilder. Hva med deg, Hr. K.G.Sørensen? Får du tatt noen bilder der nede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Halvorsen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg bor på Østerøya og kjente trykket da de fløy over der jeg bor. For et bråk!! Står i skrivende stund klar med kamera vis de kommer tilbake. Vet noen hva slags fly det var?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Lukter TGL lang vei..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Andreas: Det var bare 1 AWACS, men til gjengjeld så tok den 9 touch'n'go iløpet av en times tid... Dukker vel opp noen bilder her om litt... ...men i mellomtiden kan dere jo få litt info... Flyet var en Boeing E-3A "Sentry", også kalt "AWACS". Callsign: "NATO 13" Serienummer: 228387 Linenummer: 947 Bygd: 1982 Reg: LX-N90443 Tidl. Reg: 79-0443 (USAF) ...og den tok altså 9 landingsrunder på Torp i ettermiddag. Dette er forøvrig det samme flyet som sto utstillt på RNoAF's jubileums-stevne på Gardermoen i 1994, og den landet på Værnes i 2001 pga. røykutvikling i cockpit. Etter siste runden dro den til Ørland via SIG... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ...og da var det bilder på nett... Right here! ...og til skrekk og advarsel: Det er mange bilder, og det er store bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det flyet fløy lavt over Sarpsborg (Østold) i dag også, også ett annet fly som jeg ikke kjente til, den hadde motorene bak på flyet da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hørte en jet rundt 1245 i dag...mens jeg var på skolen (Greåker vgs.) var vel AWACS'en som holdt på på Rygge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det flyet fløy lavt over Sarpsborg (Østold) i dag også, også ett annet fly som jeg ikke kjente til, den hadde motorene bak på flyet da... Pappa var ute og fiska i dag, då eit militært fly med to jetmotorara montert bak vingene og ei antenne rett ut av nasen passerte ca 75 meter over hovudet hans. Eg tippa Falcon 20 og viste han bilete av den, men han meinte at den var større. Hadde og ein litt djupare lyd enn Falcon 20. Kan det vere same flytype? Evt er det nokon som veit kva type eg skildrar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 ...og da var det bilder på nett... Right here! ...og til skrekk og advarsel: Det er mange bilder, og det er store bilder... Dæ..., dette var flotte bilder Kenneth! Du må ha stått veldig strategisk plassert der ja..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 awacs er opprinelig Boeing 707 som er ombygd! Mvh Steinar Grinstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jan: Du kan så si, og det beste er at plassen bare ligger noen få minutter hjemmefra.. Jeg hørte flyet komme forbi på den første landingsrunden, og ved den andre runden så var jeg allerede på plass og tok bilder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.