Gå til innhold

Widerøe og ENTC


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Joda, de får pushback som bare det.

Så tre stk. som fikk det samtidig, sammens med to 737'er.

 

3stk. DH8 fly og to stk 737 samtidig?

Vil det si at lille Tromsø har hele 5 veldig dyre pushback trucker ? Og hvem eiger disse da, wf eller sk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaaa.. ikke helt den samme sak (uten at jeg veit hvem som handler WF i Tromsø da) Men på enkelte andre flyplasser er jo både WF og SGS representert som forskjellige groundhandling aktører. (f.eks på OSL)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de får pushback som bare det.

Så tre stk. som fikk det samtidig, sammens med to 737'er.

 

3stk. DH8 fly og to stk 737 samtidig?

Vil det si at lille Tromsø har hele 5 veldig dyre pushback trucker ? Og hvem eiger disse da, wf eller sk?

Ikke all samtidig... Når den ene var klar, så kjørte trucken til et annet fly og tok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er feil... Det er kun fly parkert på gate som får pushback... Unntaket her er større fly (les:chartermaskiner, eks. A320, 737, MD80 osv) som parkerer på stand 20...

 

Mads

 

Skal si du har peiling "" teiteste jeg noen gang har lest. hahaha. har nevnt det før. Naboen er pilot og en god venn av meg. Vi sitter med litt kaffe og leser poster her inne og så denne.

Ja da lo han godt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du vet Jørgen. Det er ikke en eneste ting du ikke kan svare på. Og så vet du alt. Ellers så er du verdensmester i å ro deg unna. Eller du må passe på at andre ikke gjør noe galt. Nei dine svar er vrediløse for meg. Har 0 respekt for deg.

Faktisk så siterer jeg en pilot!!! Med mere enn en pushback bak seg. At du ikke blir flau.

Jeg kan ikke alt om Torp selv om jeg bor i nærheten.

 

Haha...flere med peiling ser jeg hahahaha.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du vet Jørgen. Det er ikke en eneste ting du ikke kan svare på. Og så vet du alt. Ellers så er du verdensmester i å ro deg unna. Eller du må passe på at andre ikke gjør noe galt. Nei dine svar er vrediløse for meg. Har 0 respekt for deg.

Faktisk så siterer jeg en pilot!!! Med mere enn en pushback bak seg. At du ikke blir flau.

Jeg kan ikke alt om Torp selv om jeg bor i nærheten.

 

Haha...flere med peiling ser jeg hahahaha.

 

Ja..saklighet med stil ser jeg...

 

Har du egentlig grunn til å tvile på en flygeleder (eller flightsim.no`s Tromsø medlemmer) som sier at WF ikke får pushback? Greit nok at du kjenner en med vingesertifikatet, men han kjenner vell neppe til alle lokale prosedyrer hos landets groundhandlere.

 

Langt fra alle lufthavner pusher fly... Vi på Karmøy pusher ikke sas comuter f.eks... De tar en 180grader sving ut fra stand ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du vet Jørgen. Det er ikke en eneste ting du ikke kan svare på. Og så vet du alt. Ellers så er du verdensmester i å ro deg unna. Eller du må passe på at andre ikke gjør noe galt. Nei dine svar er vrediløse for meg. Har 0 respekt for deg.

Faktisk så siterer jeg en pilot!!! Med mere enn en pushback bak seg. At du ikke blir flau.

Jeg kan ikke alt om Torp selv om jeg bor i nærheten.

 

Haha...flere med peiling ser jeg hahahaha.

Hva har dette med Torp å gjør?

Kan ikke alt? Nei, ser det, for Torp er ENTO, ikke ENTC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bekrefte at en Dash8 overhodet ikke får pushback på entc??

 

Ja, jeg kan bekrefte at hverken Widerøe eller NAS F50 får pushback i Tromsø.. Det er ikke vanlig prosedyre.. Men er det spesielle forhold eller situasjoner så kan de jo selvfølgelig be om pushback.. Men på min korte tid her i Tromsø (2 år) så har jeg aldri opplevd det...

 

Måten som ihvertfall NAS løser problemet på (hvis de føler det er for trangt rundt dem) er å be om "powerback"..

 

Mvh

 

Lykkelig (u?)vitende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med revers? Knuser ikke da alle vinduene på Torp??

 

Joda.. De knuste alle vinduene på Torp hver gang de gjorde det.. Selv i tårnet...

 

Hver eneste dag i de 3-4 ukene de gjorde det...

 

Det verste var vel før vi begynte med pushback her, og Ryanair snudde for egen motor... Da lå terminalen i ruiner to ganger om dagen, og alle flyene til Widerøe lå i en haug oppe ved ansatteparkeringen.

 

 

...men for å være seriøs...

Det er ikkenoe problem av dimensjoner å gå foran ATR'en når den rygger... Det blåser, men ikke mye..

 

Har forøvrig stått foran motoren på Airbus A320 som testet thrustreverseren, og det var ikke akkurat så alvorlig det heller.. Det blåste godt, men det var ikke akkurat fatalt.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...