Gå til innhold

Når Startet du?


Andrè Amundsen

Anbefalte innlegg

Heisann på dere!

 

En ting jeg har lurt på. Hvor lenge har du holdt på med Fs? Jeg begynnte selv i 95(fs95). Det var tider. Noen som begynte tidligere.

 

Og hvorfor begynte dere med Fs. Jeg er kjempeglad i alt som har med luftfart og særlig reiser til Syden.

 

Gleder meg til å høre noe fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Så første gang "FS" Flight Simulator 3.0, på en Atari tror jeg det var, på tidlig/midten av 80-tallet..

 

Fikk meg pc samtidig som Flight Simulator 4.0 kom ut, og har vært med siden den gang.

 

Jeg begynte med flysimulering på pc siden det er billigere (?) enn å fyre opp en ekte maskin hver gang man har lyst til å fly.

 

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte vel 'seriøst' da jeg jeg gikk på avionikk-linja ved Sola videregående i 88/89. Jeg tok med meg min private Amiga og plasserte den på laboratoriet, og i pausene pleide det å samle seg en flokk rundt den. Husker ikke hvilken versjon dette var, men jeg tror det var Microsoft, selv om det var til Amiga...? Kanskje det var før Microsoft overtok serien, forresten. Vet ikke engang om Microsoft ekisterte da.

 

Etterhvert fant også lærerne ut at den var ganske nyttig å bruke som hjelpemiddel i bl.a. instrumentlære og navigasjon.

 

Etter dette ble det lite simming, men jeg ble skikkelig hektet igjen da jeg byttet til PC og kjøpte FS 5.1. Noen som husker Norway 5.1? Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte når pappa hadde kjøpt Fs98. Jeg har alltid likt fly, busser, lastebiler og annen form for transport. Jeg kan så vidt huske første gangen jeg prøvde Fs... Det gikk ikke så bra. "" Og da var det med tastatur også... Jeg ble litt lei det... For det gikk bokstavlig talt rett til H-ordet. Men så fikk vi oss en joystick. Og da ble det andre boller. Jeg klarte faktisk å lande! Etter 141 forsøk. Og siden har jeg flydd med Fs... """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var FS5 som var første jeg prøvde. Men jeg har hele mitt liv vært flyinteressert, og det har bare blitt mer og mer FS jo lengre opp i versjonene og jo mer jeg lærer meg .

 

Men jeg har ikke holdt skikkelig seriøst på med FS før jeg tok flyskolen i FS2000 høsten for et og et halvt år siden. Var på samme tiden jeg joina forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jeg prøvde tror jeg var FS4. Jeg tror jeg faktisk har den simmen på en eller annen disk her. "" Flydde en tur fra Oakland til Meigs.. "" Det var min første tur med navigasjon og alt.. Var ikke gamle karen da, 13år eller noe sånt. Rundt den tiden jeg fikk min første datamaskin, en 286 med 8MHz og 2Mb RAM tror jeg det var.. Også 16fargers EGA grafikk.. "" Det var tider det.. "" Så ble det et lite opphold, til jeg fikk en litt bedre maskin, en Pentium pro 266MHz med 96Mb RAM og 2Mb SVGA skjermkort, der hadde jeg FS95 som jeg holdt litt på med, før det ble nok en pause, og nå sitter jeg her med FS2002 som jeg fikk for et års tid siden med en maskin som er en smule bedre enn de gamle der.. ""

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ""

 

Jeg begynte med flyspill/simulatorer da Interceptor kom til Amiga på 80 tallet da var jeg ikke gamle gutten. før det hadde jeg en som jeg husker het F-15 strike eagle på C64, etter det har det gått i kampflysimulatorer på Amiga stort sett, jeg kan nevne "birds of pray", F-16 combat pilot. og en til som jeg ikke husker navnet på.

Litt senere fikk jeg en som het A320 eller tilsvarende på amigaen, denne husker jeg var råavansert. den kom i ca 1992.

Etter dette har det på FS siden gått i FSFW 95,98,2000 og nå 2002.

Jeg flyr ofte kampsimulatorer itilleg til FS, så det blir endel CFS1-3 og Falcon 4.0+, tidligere var det

janes F-15,F/A18-E, USAF og IAF, spitfire. jeg har vel prøvd det meste av det som er laga av flysimulatorer/flyspill. det vel eneste som jeg ikke har prøvd er SU-27 2.0, i allefall som jeg kan komme på.

 

Jeg regna engang på timer jeg hadde på simulatorer, men jeg mista tellinga på 2430 timer, det er nå ca 4 år siden jeg mista tellinga. og simaktiviteten er veldig høy. gjerne ett 2-3 timer om dagen, aldri under 1 time om dagen, men har vært oppe i 9-10 timer. så at jeg pr idag ligger på mellom 5-6000 timer totalt skal jeg ikke se helt bort ifra. men det er nesten umulig åregne, det kan være mer og det kan være mindre.

 

men nå er det bare å glede seg til FS2004 og LO-MAC *glise*

 

Keep on Fly'n

 

Tiger27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første møte med FS var vel tidleg på 1990 talet. var 5-6 år gamal og lekte meg med FS 4 "" Så har eg hatt FS 95, 98 og no 2002.

 

Og sjølvsagt utallige ulike militærsimulatorar.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første flysimulator var FS98, men jeg viste ikke den store interessen for det. Det var mot slutten av 2001 jeg børstet støvet av det igjen, og syntes det var morsomt. Og til jul det året fikk jeg (ikke uventet) FS2002.

 

Grunnen til at jeg begynte å fly, var at man kunne teste maskiner på Elkjøp, hvor de hadde valgt å legge inn dette (FS98). Og en dag faren min var der kjøpte han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte fs for første gang da min bror fikk fs2000 i gave. Jeg spilte en del fs da, men jeg hadde ikke noe særlig interesse for flygning på det tidspunktet. Etterhvert kom interessen for fly og jeg lånte fs2000 fra min bror som da ikke spilte den noe serlig mye. Og så ble det til at jeg bare måtte ha 2002 versonen. Siden har jeg spilt og lært meg mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...