Gå til innhold

Når dere flyr fs


Mats Gjertsen

Anbefalte innlegg

minst 16X

 

Juks!!

 

Jeg bruker tiden til andre sysler. Setter com'en (mediaplayer) på musikk..Skru på Wassup og se etter annen trafikk. Surfer på nettet, alltid noe å finne ut av. jeg har masse prosjekter å jobbe med. Samtidig bør man jo være innom cocpiten endel, ikke minst på vatsim. Av og til kan man ikke forlate cocpiten, spesiellt hvis man er under ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen på VATSIM er at man ikke må være vekke fra cockpitt lenger enn 30min av gangen. Men selvfølgelig, flyr du i tetttrafikkerte områder eller er på utflyging/innflyging bør du holde deg i pilotsetet.

 

På VATSIM må du også be om tillatelse før du øker sim rate'en, men jeg mener det er juks å benytte den. Og 4-5 timer er da ingen ting! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga skal jeg fly Rome- Gardermoen på Vatsim, det blir en liten oppvarmingstur, for i Påskeferien skal jeg fly jorda rundt - med så få stopp som mulig.

 

Har nettopp blitt ferdig med turen Gran Canaria- Flatval, som tok totalt 27 timer, med en del artige stopp ""

 

Og alt er selvfølgelig på VATSIM =) Har fjernet all AI-trafikk, og flyr nå nesten bare på Vatsim. Kjempeartig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt.

Skal jeg fly til Tyrkia tar det nesten 4timer. Og kjører som i virkligheten.Det tar jo nesten 4timer til Tyrkia fra Gardermoen/Norge.

 

Jeg pleier å ordne mye, og holde styr på forskjellige ting i cockpiten.En ting jeg pleier er å se på ossen flyplassen er o.s.v hvis det er ukjent.Og jeg synes det er gøy å se på trafikken når det er på fullt.Så det er mye å gjøre på 5-6timer.

Og jeg leser litt Flybøker . Og styrer med autoLanding.Og bruker mye på å kikke ut til vingen.

Masse gøy man kan gjøre,. Hvis dere har vært ute og flyd bruk litt ideer derifra. Fs er kjempeGøy uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt.

 

Ikke noe negativt i innlegget ditt Andre, men jeg tror du forveksler litt. Når man sitter i et fly som pilot, kjører man ikke flyet...man flyr det. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg enig med André ja. Mest mulig realistisk er det jeg satser på når jeg "flyr", men smaken er selvfølgelig delt der som på andre områder. Problemet med å fly mest mulig realistisk er at det tar fryktelig mye tid dersom man skal ut på en lengre tur! Men så er det jo behagelig da, å komme ut av "cockpit" og strekke på beina etter en langtur! ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr aldri med høyere rate, enn standard! Det kan hende det kommer et unntak når jeg er på vei til USA, eller over store hav. Akkurat nå har jeg verdens beste 2 engelsktimer! Vi får bare sitte på datarommet, og læreren er helt into FlightSimming! Han skjønner ikke helt hvordan man innstalerer AI-trafikk, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr aldri transatlantisk. Men uansett ville jeg aldri ha satt simrate'n opp, det er jo ikke slik i en cockpit at de bare skrur på en bryter, så går tiden fortere! Jeg flyr f.eks. ENKR-ENGM, og sjekker ATC en gang iblandt, og gjør ellers ingenting utover det, bare slapper av. Åhh, hvor jeg gleder meg, skal nemlig få ADSL snart, når jeg får min kjære PC nedover, og da blir det Vatsim! Jeg gleder meg sinnsykt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt.

 

Ikke noe negativt i innlegget ditt Andre, men jeg tror du forveksler litt. Når man sitter i et fly som pilot, kjører man ikke flyet...man flyr det. ""

 

Javel da! "" Ble litt feil forklart. Ha ein God dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langdistanse turer tar jeg og setter opp sim-raten. Er litt juks, men men. Under Marathon-flyin'et som var for en stund tilbake, startet jeg en flytur fra LAX klokken 07:00 lørdag morgen. Det som er fint så tidlig, er at LAX er fullt bemannet med ATC. Så beregnet jeg at flyet skulle komme fram ca. 16:30, rett etter at flyin'et var startet.

Jeg kom ikke til å sitte forran skjermen i så mange timer, og jeg var ute på tur store deler av formiddagen. Men for å komme fram til 16:30 trengte jeg å fly deler av turen i 2x speed. Jeg landet på ENGM kl. 17:30.

Etter dette laget jeg et lite program der jeg oppgir hvor flyet skal være til en bestemt tid, og lar programmet styre simraten. Fungerer kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mane noen ganger flyr flighter som tar 4-5 timer. Sitter dere da og følger med på flighten hele tiden? Altså spiller 4-5 timer sammenhengende?

Blir ikke det litt kjedelig i lengden? Skjer jo ikke så mye når man endelig har kommet opp...

 

 

Flyr kun online og kun 1x.

As Real As It Gets. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før brukte jeg bare og fly VFR. Da kunne jeg sette på en lang flight f.eks over stillehavet, og gå og se og endre litt på kursen hver time. Jeg har for ikke så lenge siden begynt og fly IFR, da må man jo hele tiden passe på og ha riktig kurs for ikke og få IFR canselert.

Nå tar det jo hvis jeg ikke husker feil ca. 13 timer og fly fra Los Angeles til Sidney, så det blir nok ikke aktuelt og sitte konstant 13 timer foran pc-en for og fly IFR over stillehavet. Da flyr jeg heller VFR slik at jeg kan finne på noe annet i mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøre som i virkligheten og gjør det så likt som mulig er det juks å ta 4x og oppover. Det ødelegger alt.

Skal jeg fly til Tyrkia tar det nesten 4timer. Og kjører som i virkligheten.Det tar jo nesten 4timer til Tyrkia fra Gardermoen/Norge.

 

Jeg pleier å ordne mye, og holde styr på forskjellige ting i cockpiten.En ting jeg pleier er å se på ossen flyplassen er o.s.v hvis det er ukjent.Og jeg synes det er gøy å se på trafikken når det er på fullt.Så det er mye å gjøre på 5-6timer.

Og jeg leser litt Flybøker . Og styrer med autoLanding.Og bruker mye på å kikke ut til vingen.

Masse gøy man kan gjøre,. Hvis dere har vært ute og flyd bruk litt ideer derifra. Fs er kjempeGøy uansett.

 

*kremt*...det er noe som heter mellomrom...no offence ""...*kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fløy fra Kina, til Frankfurt. Det tok 16 timer. Og jeg jukset ikke. Gjett om jeg var glad for se land i Tyskland. Hele flighten varte 16 timer. Men jeg måtte dele det opp. Jeg leste i leksikon, spiste middag foran skjermen. Men hele tiden satt jeg å fulgte med. ""

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undskyld at jeg spør... No offence asså, men er det ikke litt kjedelig å sitte 16 timer foran skjermen? Jeg bare spør liksom... Selv tar jeg som regel bare små flyturer. På de lange slewer jeg fort over atlantern, og bruker mest tid på takeoffs og landinger. Det er jo uansett ikke noe kult å sitte i 6-7 timer og ikke gjøre en skit mens flyet flyr over havet... Har tross alt et liv utenom fs også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...