Helge Bø Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Amerikanske presidenter har tydeligvis fått sansen for Norge, siden George W Bush vil komme hit i mai måned. I så fall kommer vel også Airforce One, men har presidenten flere 747's? Mener å huske at det kom to slike til Gardermoen når Clinton var her. Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NN Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 BUSH POWAH!!!!! Jeg gleder meg til han kommer! Aslak skal vell legge seg på rullebanen da tenker jeg =) Kansje noen herfra som skal være med ham? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er to stykker, men de bruker bare en om gangen, den ene vaskes og får kontroll, mens den andre er ute på tur. Kan hende at de bruker begge, men jeg tror ikke det er vanlig... De har også ett annet fly for å frakte biler og diverse... Du burde se den hangaren de lagrer disse flyene, det er jo sånn at en kan steike egg på golvet, uten fare for bakterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Tjena ! Faktisk når Clinton var her så kom de med begge både 28000 og 29000, ene maskina stoppet ved enden av 01L og den andre med Clinton ombord takset til den Militæere delen av ENGM. Etter hva jeg har forstått ++++ alle andre fly som kom med stæsj osv noen dager og ca en uke i for veien Et oppstyr blir det sikkert når Bush kommer og, gleder meg jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det ikke en Starlifter som pleier å fly bilene osv.? Kunne vært artig å se Airforce One, men ble ikke folk hindret fra å stå på "haugen" sist gang Airforce One var i Norge? Hadde liksom ikke vært noe problem å skutt det ned derfra hvis man hadde hatt utstyret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei Fredrik ! Ja hadde vært morsomt å fått et glimt av den, men etter hva jeg har skjønt kom de ikke frem til "haugen" engang grunnet politi/Secret Service karer som sto lang veiene innover Så blir nok det samme denne gangen og dessverre Og ja er vel Starlifter som brukes til bilene og den fete limoen han bruker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olafsen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei. For dere som vil ta bilder: Hva med å avtale besøk i tårnet den dagen? Avtal tid nå, slik at dere er kryssa ut på lista. Da kan dere jo ta bilder og sånn.. Bare en tanke. Mvh, Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ser for meg at det kan bli protester mot Bush når han kommer til Oslo. Sira Myre og folka hans benker vel seg ned på rullebanen mens de vifter med plakater: No war,peace and love Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det vil garantert bli opptøyer når Bush kommer. Mange mennesker har et dårlig forhold til Bush og bedre blir det antageligvis ikke i mai etter en Irak krig med kanskje en del sivile liv tapt. Jeg kunne godt tenke meg en tur til Gardermoen den dagen men husk å ta med hjelm ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske. Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Se her; http://people.howstuffworks.com/air-force-one.htm Er 45,100 fot ceiling høyere enn andre 747 fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign.. Jo, "Airforce two" brukes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign.. Jo, "Airforce two" brukes! Jeg trodde uansett hvilket fly USA's president befant seg på, så blir det referert til som Airforce1...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jo det stemmer, men "Airforce two" er en 757 som brukes av presidentens stab, så vidt det er meg bekjent... Her er et bilde http://www.fargoairport.com/VPOTUS08.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Nikolai Førde Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ser for meg at det kan bli protester mot Bush når han kommer til Oslo. Sira Myre og folka hans benker vel seg ned på rullebanen mens de vifter med plakater: No war,peace and love Jeg håper inderlig at Aslak Sira Myre blir knust av AF1. Kan virkelig ikke fordra den fyren, et av de mest ufyselige menneskene jeg noensinne har sett. Greit nok å være mot krig og tortur (alle er i utgangspunktet i mot krig), men i enkelte tilfeller er faktisk krig siste mulighet. Dette nekter denne fyren så til de grader å innse. Men fy faaaen for en ekkel fyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg håper inderlig at Aslak Sira Myre blir knust av AF1. Kan virkelig ikke fordra den fyren, et av de mest ufyselige menneskene jeg noensinne har sett. Greit nok å være mot krig og tortur (alle er i utgangspunktet i mot krig), men i enkelte tilfeller er faktisk krig siste mulighet. Dette nekter denne fyren så til de grader å innse. Men fy faaaen for en ekkel fyr. Er det ikke ironisk at jeg er i familie med Aslak? Han er firmeningen til mora mi... Litt forskjellige meninger, synd æ aldri har truffe han, hadde vært gøy med en real diskusjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Kan også nevne at Airforce Two brukes om hvilket som helst US air force fly hvor det sitter en stk. amerikansk vise president i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Kan også nevne at Airforce Two brukes om hvilket som helst US air force fly hvor det sitter en stk. amerikansk vise president i. Ok, fint å få klarhet i det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt B. Helgenes Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det var vel slik at uansett hvilket fly presidenten går om bord i, Så blir callsignet "Air Force One! Har tatt opp dokumentaren om AF1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ååå! Kommer "buska" til Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Uansett hvilket US air force fly han havner i, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacim P. Arnestad Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Uansett hvilket US air force fly han havner i, ja Så hvis en amerikansk president, uansett hvor usansynlig, skulle fly med f.eks et av SAS sine fly, så ville ikke dette flyet bli Air Force 1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolai Meservy Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske. Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign.. "Airforce two", blir bare brukt for visepresidenten Dick Cheney... sånn har det alltid vært!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolai Meservy Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske. Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign.. "Airforce two", blir bare brukt for visepresidenten Dick Cheney... sånn har det alltid vært!! Vel, jeg mener at "Air Force 2" blir bare brukt når vise-presidenten er bare i flyet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det ble klart for allerede 24 timer siden da jeg skrev Kan også nevne at Airforce Two brukes om hvilket som helst US air force fly hvor det sitter en stk. amerikansk vise president i. -------------------- Oscar V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.