Gå til innhold

Lakkering av fly. Hvor ofte?


Gjest

Anbefalte innlegg

Angående ny profil på Braathens flypark, så snakket jeg med en person i dag som mente at flyene uansett var inne til omlakkering ca 1 gang pr. år.

Ikke vet jeg hvor mye denne personen vet om dette, men jeg mener det ikke kan stemme, for enkelte fly (ikke spesielt Braathens)ser jo virkelig slitne og matte ut i lakken.

Noen som vet noe om lakkerings-frekvensen på rutefly? Jeg ble også møtt med argumentet : "Du skjønner hvorfor når du tenker på hvor mye lakken veier". Men den logikken tar jeg ikke...mener han at lakken slites ned og at flyet blir lettere og lettere?

Christian - som prøver å bli litt klokere for hver dag :-)

 

------------------

I don`t need a signature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare for å ha sagt det: Jeg har ingen peiling på lakking (i hvert fall ikke av fly :-)

Jeg har registrert at enkelte av Braathens fly fremdeles kjører med gammel paint-scheme: "Politistripene" og flagget på halen. Meg bekjent har det gått betydelig lenger enn 18 mnd siden Braathens la om til den "gamle-nye" lakkeringen med den stiliserte vingen. Var dette bevisst, i påvente av den nye profilen vi nå ser??

 

-Frode

(som forøvrig synes Braathens-flyene med stilisert vinge er veldig fine.......:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde for å være helt ærlig trodd at neste gang Braathens lakkerte om flyene sine, så ville de bli lyseblå- og sølvfargede! (hvis dere skjønner hva jeg mener...)

Synes den nåværende malingen er veldig pen. Boomerangen er original, og burde beholdes. Personlig ville jeg hatt dagens maling, men med litt mere blått under buken, ala den nye malingen. Når de absolutt skulle ha hvit hale, kunne de i allefall beholdt "boomerang"'en, ala Braathens Malmø Aviation. Apropos BMA, skal de også fjerne "boomerangen"?

Lars C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...