Gå til innhold

ms force feedback


Morten Pedersen

Anbefalte innlegg

Har problemer med å bruke force feedback på fs 98. Jeg får ikke trottlen til å fungere, det samme med sideror. Jeg vet heller ikke hvordan en kalibrerer force feedback (det virker som den kalibrerer seg selv) ((autocord er off). Kan noen komme med forslag slik at jeg får full nytte av min nye joystick

På forhånd takk

Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette må du gjøre i menyen i FS98. Gå i Options/Custom Controls og trykk på 'Assignments'-tabben. Helt nederst på lista over funksjoner finner du de ulike aksene. Trykk i det feltet under 'Game device' og ved siden av 'Throttle axis' - om du forstår hva jeg mener. Feltet skal nå bli blått. Trykk så på 'Assign' feltet og beveg throttelen på stikka. Nå burde FS98 oppdage dette og sette 'Axis 03' i feltet. Gjør det samme med rudder-feltet, men her skal du selvfølgelig bevege ... eh... rudderen. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lykke til!

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den kalibrerer seg selv.

Men jeg tror jeg kan hjelpe deg med side ror:

Gå i aircraft og settings,der skal du krysse vekk auto cordination da burde sideroret virke.

Du kan jo gå i custom controls,settings der skal trottle være axis3,da burde trottle virke,det gjør det hos meg.

Du kan jo prøve og reassigne den kanskje det virker.

Håper du får det til,

LN-JEK

Vadsø

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...