Gå til innhold

Olav og Tarjei


Øystein Eker

Anbefalte innlegg

Olav(Rønningen) og Tarjei - dere slet jo litt for å tweake FLY! til å gå bra. Derfor regner jeg med at dere er nøytrale i mitt spørsmål. Regner med at dere har kjøpt fs2000.

Hvordan er fs2000 i forhold til FLY!

Har dere begge flysimmene på hardisken? Hvor mye tid bruker dere på hver flysim - %.

Hvis du har 30 min til rådighet hvilken sim bruker du? Hvis du har hele kvelden hvilken bruker du da?

Behøver ikke lang utredning...

Sitter fortsatt på gjerdet og har ikke kjøpt fs2000 ennå. Lykkelig FLY eier........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skvatt til litt når jeg så overskriften her, fordi min bror heter Olav [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

 

Ja det stemmer at jeg strevde med FLY!, og den er jo fortsatt endel for masse bugs i. Men nå skal det sies at heller ikke fs2kPRO er bugfri, det er faktisk endel bugs der, om enn ikke så alvorlige.

Men det er endel ting som er litt bedre i FLY!, bla været (selv om det på INGEN måte er dårlig i fs2k heller, tordenvær er forresten endel bedre i fs2k, kanskje også regnet), dessuten liker jeg når jeg ble vant til det, scrollingen over panelene og måten og skifte view mellom dem på.

Jeg har litt lite efaring med fs2k enda derfor kan jeg ikke stå inne for at den meningen jeg har nå er den meningen jeg kommer til og ha i fremtiden (så jo det med FLY! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]), men faktisk ble jeg en smule skuffet over fs2k, men har blitt litt imponert også etterpå igjen.

Jeg har selvfølgelig flydd nesten bare fs2k i det siste, men lurer på og FLY! litt igjen også (installere det igjen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]), ingen av dem er dårlige simmer (se bort ifra bugs, som vi håper og tror blir rettet snart i begge) og jeg vil påstå at det er greit og ha begge, så var jeg deg ville jeg ABSOLUTT kjøpt fs2kpro, men ikke hiv FLY! fordet.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, PS: fs2k har et ganske fantastisk default scenery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

FS2K vs. FLY!? Hm, vet ikke helt da jeg kun har prøvd FS2K noen kveldstimer på maskinen til en kompis.

Jeg har omsider fått FLY! til å virke meget bra, fin framerate (alt på max) og veldig bra systemfunksjoner med fratrekk for en del bugs. Styrken til FLY! er etter mitt skjønn cockpit og cockpitsystemer, flymodellering og "værgenerator", samt muligheten for ATC funksjoner. På den negative siden: sceneryet, selvom jeg ikke er så veldig opptatt av å finne huset mitt når jeg er ute og flyr.

FS2K har ikke den samme styrken som FLY! på cockpitene, men værgenerering (fremhever spesielt regn), scenery, flymodellering og lyder er absolutt i stjerneklassen så vidt jeg kan bedømme. Innflyging til Sola 18 (har kun fløyet der foreløbig) i dusk, noe lav sikt og med gusting vind, skyer og regn er til å miste pusten av. Fin flykarakteristikk på 737 (har desverre aldri fløyet real 737, men FS2K håndterer ihvertfall 737 mange ganger bedre enn det beste som finnes for FS98!!) gjør flyopplevelsen til en seanse som matcher FLY! og vel så det.

Hva jeg foretrekker? Jo takk, gjerne begge deler. Men jeg har en stygg mistanke om at jeg kommer til å tilbringe mye mer tid i FS2K enn i FLY!. Jeg har jo også et par FS98 paneler ute som skal gjennomgå en FS2K tilpasning og da blir det jo mye MS-simming. For meg er det å kunne bygge addons (les:paneler) en viktig del av hobbien.

Og selvom jeg liker general aviation så er det ikke mindre interessant å fly airliners og her har jo ikke FS2K konkurranse (joda, jeg vet om det svært interessante 757 prosjektet som en eller annen gruppe bygger på FLY! plattformen). I tillegg synes jeg faktisk at MS' Norway default secenery er såpass bra at det vil være mer enn brukbart i lang tid fremover, ihvertfall frem til Team Norway talentene kommer med Norway 2000 (eller hva det nå vil kalles).

I helgen forsvinner FS98 fra hardisken for godt. FS2K og FLY! anser jeg som to meget, meget bra simulatorer som vil gi meg og mange andre utrolig mye glede i året som kommer.

Vel, det var noen tanker om emnet så langt. Det gjenstår utrolig mye utforsking både i FS2K og FLY!, og jeg kan sikkert endre oppfatning underveis. Men dette er jo også en del av styrken ved flysim; det blir aldri "ferdigspilt".

Hvis det er en anbefaling du vil ha, Øystein? Legg i vei og kjøp FS2K Pro (hvis du har maskinkraft til det da, men det aner jeg at du har).

Mvh

Olav M. Rønningen

http://www.flightsimmers.net/fpda/" TARGET=_blank>FPDA

[Edited by Olav M. Rønningen 12-11-1999.]

[Edited by Olav M. Rønningen 12-11-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...