Gå til innhold

Killitall


Torstein Bergli

Anbefalte innlegg

Jag fick ingen nämnvärd förbättring av framerate med hjälp av enditall. Jag provade manuellt och den största skillnaden gjorde schemaläggaren, scheduling agent. Att förhindra att den startar automatiskt är enkelt:

Det allra enklaste sättet: Leta reda på "Autostart"-mappen och radera onödiga program. "Start"-"Program"-"Autostart". Klart!

För att få bort annat onödigt, gå vidare:

(Om du är osäker, strunta i det, du gör det på egen risk!)

I "Start"-menyn: Klicka "Kör", skriv "Regedit", klicka "OK".

Klicka på "+" på följande: HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Windows, Current Version. Där under "Run" och "Run Services" kan du ta bort de program som du inte vill ladda automatiskt varje gång du startar datorn.

I vissa system skriver du i stället "Sysedit" och får fram en rad fönster. Välj "Win.ini". Under "Windows" hittar du "Load" och "Run". Där kan du hitta program som autostartar.

I min dator har jag nu bara tre ikoner bredvid klockan: SideWinderFF, (den vill jag alltid ha kvar) och så McAffee Antivirus och GoZilla (dem högerklickar jag på och avaktiverar när de inte används. OBS! Under "Autostart" finns inte allt med!

Jobbigt? Ja, du väljer själv. På det här sättet slipper du lägga till ytterligare ett program som stjäl utrymme och kraft.

Hälsningar Åke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er enig med Åke. Prøv å fjerne mest mulig manuelt i stedet for å legge inn et program som gjør det. Jeg lastet ned og intallerte EndItAll, og det fungerte bra - helt til jeg skulle prøve å logge meg på nettet. Da fikk jeg feilmeldinger i hytt og pine. Ser ingen grunn til å feilsøke i dette, det er bare til å ikke bruke programmet mer. Det eneste jeg har som autostarter er Game Controller softwaren likevel, og den vil jeg ha.

God helg!

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksessen til End it all varierer litt av hva utgangspunktet er. For personer som har en ferdig maskin med litt tilhørende programvare fra leverandører kan End it all være veldig flott. Mange har unødvendige tillegsprogrammer oppe som f.eks. Keyboard extentions, kommunikasjonssenter og andre resistende programmer som ikke er nødvendig for vanlig bruk av maskinen. Andre programmer som kan være greit å få avsluttet er ICQ's Net detect, MSN Messenger, MS Office Findfast, MS Office Quick start etc. Har også sett at enkelte har hatt opptill tre virusprogrammer gående samtidig! Slikt sluker systemressurser.

Men for de av dere som har en maskin som alt er tweaket til beste ytelse har End it all liten effekt. Prøv deg frem, se hva du kan avslutte uten at det går ut over grunnleggende funksjonalitet og vurder om du avslutter disse tjenestene selv eller om End it all kan gjøre det for deg.

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...